ДОБІРКА РЕКОМЕНДАЦІЙ ВІД УНІВЕРСИТЕТУ БАТА

ДОБІРКА РЕКОМЕНДАЦІЙ ВІД УНІВЕРСИТЕТУ БАТА

На сайті Times Higher Education опублікована добірка статей від Університету Бата, відомого закладу вищої освіти Великої Британії, який проводить результативні дослідження та має гарну репутацію внаслідок високої якості освіти та гарних кар’єрних здобутків його випускників.
ДОБІРКА РЕКОМЕНДАЦІЙ ВІД УНІВЕРСИТЕТУ БАТА

На сайті Times Higher Education опублікована добірка статей від Університету Бата, відомого закладу вищої освіти Великої Британії, який проводить результативні дослідження та має гарну репутацію внаслідок високої якості освіти та гарних кар’єрних здобутків його випускників.

Ресурс містить рекомендації щодо креативної науки; використання ГШІ під час навчання; забезпечення загальноуніверситетського добробуту, – створення сприятливих умов для викладачів та студентів; підтримці соціально вразливих груп завдяки створенню безпечних просторів; вивчення та управління даними, отриманими із соціальних мереж, у рамках  проведення наукових досліджень; подолання бар’єрів для жінок-науковиць.

Детальніше: http://surl.li/saipc

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-03-29
Поширити
ІНСТРУМЕНТАРІЙ ДЛЯ БОРОТЬБИ З ПІДРОБКАМИ В ЄС

ІНСТРУМЕНТАРІЙ ДЛЯ БОРОТЬБИ З ПІДРОБКАМИ В ЄС

Європейська комісія прийняла Рекомендації, спрямовані на боротьбу з контрафактною діяльністю як в інтернеті, так і офлайн.
ІНСТРУМЕНТАРІЙ ДЛЯ БОРОТЬБИ З ПІДРОБКАМИ В ЄС

Європейська комісія прийняла Рекомендації, спрямовані на боротьбу з контрафактною діяльністю як в інтернеті, так і офлайн.

Документ містить ряд стратегічних ініціатив, спрямованих на боротьбу з підробками та посилення захисту прав інтелектуальної власності; розробку спеціального інструментарію для підвищення стійкості компаній та кращого захисту власних нематеріальних активів від злочинців (у тому числі кібер-крадіжок). Серед згаданих інструментів акцент зроблено на IP scan enforcement voucher (ваучер перевірки дотримання прав інтелектуальної власності). В якості заходів пропонується створення єдиного контактного центру з питань захисту прав інтелектуальної власності; сприяння приєднанню до Закону про цифрові послуги; підтримка розвитку альтернативних механізмів вирішення спорів (Digital Service Act), включаючи Центр медіації EUIPO. Рекомендації підготовлені на виконання плану заходів Європейської комісії у сфері інтелектуальної власності та ґрунтуються на практиці й напрацюваннях Європейської обсерваторії з питань порушення прав інтелектуальної власності. Очікується, що виконання рекомендацій дозволить посилити співпрацю між правовласниками, постачальниками послуг та правоохоронними органами та дозволить активно залучати новітні технології.

Детальніше: http://surl.li/saeph, http://surl.li/saeqa, http://surl.li/saeqm

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ЄС #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2024-03-29
Поширити
ОЕСР: ОГЛЯД ПОКАЗНИКІВ ЩОДО НАВКОЛИШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА

ОЕСР: ОГЛЯД ПОКАЗНИКІВ ЩОДО НАВКОЛИШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Огляд показників щодо навколишнього середовища».
ОЕСР: ОГЛЯД ПОКАЗНИКІВ ЩОДО НАВКОЛИШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Огляд показників щодо навколишнього середовища».

Зміна клімату викликає глобальне занепокоєння, оскільки загрожує екосистемам і біорізноманіттю, впливає на водні ресурси, частоту та масштаб екстремальних погодних явищ, що в сукупності тягне значні негативні наслідки для виробництва продуктів харчування, добробуту людей та соціально-економічного розвитку. Новий веб-формат представлення даних Environment at a Glance Indicators, запропонований ОЕСР, надає можливість зацікавленим особам отримати у режимі реального часу онлайн-доступ до останніх зіставних даних щодо довкілля країн ОЕСР в обсязі основного набору екологічних показників організації, – інструменту, який традиційно використовується для оцінювання екологічної ефективності країн і відстеження курсу на сталий розвиток. Веб-версія дозволяє працювати з табличними даними та графіками, завантажувати їх, обмінюватися, завантажувати тематичні веб-публікації. Йдеться про показники, що відображають  актуальні відомості  про  зміну клімату, біорізноманіття, водні ресурси, якість повітря, циркулярну економіку і ресурси океану, що супроводжуються коротким аналітичним звітом з експертними висновками.

Детальніше: http://surl.li/sacho, http://surl.li/sacil, https://doi.org/10.1787/ac4b8b89-en

Фото: скріншот

НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-03-29
Поширити
EBSCO: КЕРІВНІ ПРИНЦИПИ ВІДПОВІДАЛЬНОГО ВИКОРИСТАННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

EBSCO: КЕРІВНІ ПРИНЦИПИ ВІДПОВІДАЛЬНОГО ВИКОРИСТАННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

Компанія EBSCO на власному вебсайті оприлюднила керівні принципи відповідального використання штучного інтелекту.

Компанія EBSCO на власному вебсайті оприлюднила керівні принципи відповідального використання штучного інтелекту.

У документі наголошується, що генеративний штучний інтелект вже здійснює революцію у різних галузях, включно з бібліотечним сектором. Він трансформує інформаційний ландшафт і фундаментально змінює робочі процеси щодо дослідження, оцінки та взаємодії з контентом. Бібліотеки можуть отримати вигоду від ГШІ у багатьох аспектах: від розширеного пошуку та доступності інформації до персоналізованого досвіду й оптимізації робочих процесів. Разом із тим, важливо розуміти вразливість ГШІ до потенційної дезінформації та фактичних неточностей («галюцинацій»), важливість етичних міркувань (упередженість, несправедливість, обмежений досвід у предметній галузі), занепокоєння частини суспільства з приводу захисту авторських прав. Керівними принципами відповідального використання штучного інтелекту є: якість – надання надійних дослідницьких ресурсів; прозорість – використання генеративних технологій на основі штучного інтелекту у продуктах має бути чітко окреслено для підтримки прийняття обґрунтованих рішень клієнтами і користувачами продуктів; справедливість – прагнення сприяти рівноправному доступу до інформації та ресурсів шляхом упровадження інструментів і заходів із виявлення і пом’якшення алгоритмічних та соціальних упередженостей у сервісах, керованих штучним інтелектом; інформаційна грамотність – використання штучного інтелекту має бути засноване на глибокому розумінні процесу дослідження; цілісність авторських прав – реалізація ШІ не може порушувати права власників; цінність для кінцевого користувача – пильна увага до цінності інструментів для користувачів.

Детальніше: http://surl.li/rzahf

Фото: EBSCO

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-03-28
Поширити
ЗМІНИ ДО СИСТЕМИ НАДАННЯ ЩОРІЧНИХ ГРАНТІВ МОЛОДИМ УЧЕНИМ ТА ДОКТОРАМ НАУК

ЗМІНИ ДО СИСТЕМИ НАДАННЯ ЩОРІЧНИХ ГРАНТІВ МОЛОДИМ УЧЕНИМ ТА ДОКТОРАМ НАУК

Кабінет Міністрів України ухвалив проєкт Указу Президента України «Про внесення змін до деяких Указів Президента України щодо щорічних грантів Президента України молодим ученим та докторам наук».

Кабінет Міністрів України ухвалив проєкт Указу Президента України «Про внесення змін до деяких Указів Президента України щодо щорічних грантів Президента України молодим ученим та докторам наук».

Мета – забезпечити активну участь молодих учених у науковій та науково-технічній діяльності. Ключові зміни, запропоновані урядом, полягають у відновленні з 2025 року відбору та надання починаючи з 2026 року 77 щорічних грантів Президента України для підтримки наукових досліджень молодих учених та 20 щорічних грантів Президента України для здійснення наукових досліджень докторами наук. Національний фонд досліджень при цьому буде забезпечувати проведення конкурсів наукових проєктів на отримання грантів та їхню реалізацію.

Детальніше: http://surl.li/rzlvo

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-03-28
Поширити
СТИПЕНДІАЛЬНА ПРОГРАМА ДЛЯ МОЛОДИХ ФАХІВЦІВ

СТИПЕНДІАЛЬНА ПРОГРАМА ДЛЯ МОЛОДИХ ФАХІВЦІВ

Міністерство закордонних справ Литовської Республіки разом із ЄС пропонують Стипендіальну програму NATOLIN, орієнтовану на сприяння професійному розвитку молодих людей без наукового ступеня.

Міністерство закордонних справ Литовської Республіки разом із ЄС пропонують Стипендіальну програму NATOLIN, орієнтовану на сприяння професійному розвитку молодих людей без наукового ступеня.

Це нова 8-місячна програма, яка забезпечує удосконалення професійних навичок, підтримує особистий розвиток і тим самим збільшує шанси на працевлаштування молодих фахівців з України, Молдови та Грузії. Вона заохочує молодих спеціалістів, які прагнуть зробити свій внесок у прогрес своїх країн шляхом розбудови людського капіталу. Програма підтримується наставниками для отримання практичних навичок у спеціалізованому професійному середовищі та охоплює два етапи: на першому учасники навчаються у традиційному, змішаному та електронному форматах навчання; на другому беруть участь у тренінгах та стажуванні у віртуальному або змішаному форматі. Кожен відібраний до участі у програмі отримуватиме 1,2 тис. євро упродовж восьми місяців навчання і стажування. Програма реалізується у рамках проєкту EU4YOUTH – «EU4Youth-Natolin4EaP». Заявку на участь можна подати до 10 травня 2024 року.

Детальніше: http://surl.li/rzlmp, http://surl.li/rzljz, http://surl.li/rzlji, http://surl.li/rzllh, http://surl.li/rzlnl, http://surl.li/rzllu, http://surl.li/rzlob

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-03-28
Поширити
ОЕСР: БОРОТЬБА З КОРУПЦІЄЮ ТА ДОБРОЧЕСНІСТЬ-2024

ОЕСР: БОРОТЬБА З КОРУПЦІЄЮ ТА ДОБРОЧЕСНІСТЬ-2024

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Прогноз щодо доброчесності та боротьби з корупцією – 2024».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Прогноз щодо доброчесності та боротьби з корупцією – 2024».

Наголошується, що корупція негативно впливає на добробут суспільства і демократичні інституції. Це поглиблює нерівність і послаблює економічне зростання, підриває стійкість і належне функціонування держав, перешкоджає довірі до урядових структур. Тому країни по всьому світу особливо останнім часом активно інвестують у зміцнення своїх систем боротьби з корупцією та підтримки доброчесності. У цьому виданні аналізуються зусилля країн-членів щодо підтримання доброчесності та боротьби з корупцією. На основі зібраних даних аналізується ефективність систем забезпечення доброчесності та непідкупності у країнах, розглядаються найбільш серйозні виклики, які наразі постали перед урядами (включно із «зеленим» переходом, штучним інтелектом та іноземним втручанням) та недоліки нинішніх систем по боротьбі з корупцією, наводиться прогноз щодо політичних дій зі зміцнення доброчесності.

Детальніше: http://surl.li/ryzbp, http://surl.li/ryzds, https://doi.org/10.1787/968587cd-en

Фото: скріншот

НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-03-28
Поширити
ПУСТІ ЛЕКЦІЙНІ АУДИТОРІЇ ЯК ВІДПРАВНА ТОЧКА ЇХ ДОКОРІННОГО ПЕРЕОСМИСЛЕННЯ

ПУСТІ ЛЕКЦІЙНІ АУДИТОРІЇ ЯК ВІДПРАВНА ТОЧКА ЇХ ДОКОРІННОГО ПЕРЕОСМИСЛЕННЯ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джека Гроува «Лекції під питанням, оскільки оплачувана робота ще більше знижує відвідуваність».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джека Гроува «Лекції під питанням, оскільки оплачувана робота ще більше знижує відвідуваність».

Наголошується, що емоційне напруження від майже порожніх аудиторій має спонукати переглянути університетські лекції. Відвідуваність лекцій зараз настільки низька, що деякі викладачі почали відкрито ставити під сумнів майбутнє цього методу викладання. Зниження відвідуваності відбулось під час пандемії COVID-19 та після цього, адже багато студентів обрали варіант віддаленого навчання для збереження свого здоров’я. Ця мотивація посилилась внаслідок кризи вартості життя, яка змусила студентів знов обирати між оплачуваною роботою та відвідуванням занять. За результатами опитування, проведеного Times Higher Education у 2022 році, 76 % викладачів у світі вважають, що відвідуваність занять стала суттєво нижчою, ніж до пандемії; близько 29 % вказали, що заповнюваність аудиторій від 41 до 60 %; тоді як 26 % викладачів оцінили відвідуваність на рівні від 21-39 %. Ерік Мазур, професор прикладної фізики у Гарвардському університеті, , якого часто називають «батьком перевернутого класу», оскільки він скасував лекції на своїх курсах багато років тому, звертає увагу на той факт, що багато студентів дивилися лекції у режимі відтворення на полуторній або подвійній швидкості, що свідчить про зниження уваги та знецінювання навчальних курсів. «Лекція іноді може надихнути і стимулювати, але насправді вона не виховує. Це формат, який було запроваджено в університети, коли не було книжок або, принаймні, друкованих – і нам слід перестати вдавати, що ми викладаємо у середні віки», наводить слова професора Мазура автор статті.

Детальніше: http://surl.li/rytdm, http://surl.li/rytdy 

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-03-27
Поширити
ПРОГРАМІА СТИПЕНДІЙ «SUSTAINING UKRAINIAN SCHOLARSHIP»

ПРОГРАМІА СТИПЕНДІЙ «SUSTAINING UKRAINIAN SCHOLARSHIP»

Центр перспективних досліджень (CAS Sofia) оголошує конкурс на участь у програмі стипендій «Sustaining Ukrainian Scholarship» (SUS) на 2024/2025 навчальний рік.

Центр перспективних досліджень (CAS Sofia) оголошує конкурс на участь у програмі стипендій «Sustaining Ukrainian Scholarship» (SUS) на 2024/2025 навчальний рік.

Програма спрямована на підтримку кваліфікованих дослідників (рівень постдоків) у галузі гуманітарних та соціальних наук (у т.ч. юриспрудентція та економіка), які мають намір реалізувати власний проект. Учасники стипендіальної програми матимуть  можливість тривалий час (один або два семестри) перебувати у Бухаресті або Софії або обрати продовження роботи в Україні. Окрім стипендії (850 євро/місяць, оплата проживання, відшкодування витрат на проїзд) вони матимуть доступ до бібліотеки та електронних ресурсів, можуть отримати кошти на організацію невеликих заходів для спільних проектів з партнерськими організаціями, проведення семінарів, відвідування мережевих зустрічей за кордоном або інших академічних заходів, запитати фінансування розвитку чи реконструкції дослідницької інфраструктури у цифровій сфері. Заявку на участь можна подати до 31 березня 2024 року. 

Детальніше: http://surl.li/qdytz, http://surl.li/rynkr, http://surl.li/rynla 

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-03-27
Поширити
РОЗРОБКА ТРАНСНАЦІОНАЛЬНОЇ СПІЛЬНОЇ ОСВІТИ

РОЗРОБКА ТРАНСНАЦІОНАЛЬНОЇ СПІЛЬНОЇ ОСВІТИ

На сайті Європейської асоціації університетів опубліковано звіт «Проблеми та чинники, що сприяють розробці транснаціональної спільної освіти».

На сайті Європейської асоціації університетів опубліковано звіт «Проблеми та чинники, що сприяють розробці транснаціональної спільної освіти».

Наголошується, що освіта, яка здобувається за спільно розробленими програмами двома або більше навчальними закладами у різних країнах, стала бажаним досвідом для багатьох студентів, ключовим пріоритетом для освітніх установ та місцем інновацій. Стратегічна важливість цієї теми на європейському рівні є однією з причин, чому її було обрано для досліджень тематичної групі EUA Learning & Teaching 2023. У звіті викладене концептуальне бачення термінології, переваг та проблем участі в транснаціональному спільному освітньому забезпеченні, містяться рекомендації для керівників закладів вищої освіти, співробітників, а також політиків та урядовців національного й регіонального рівнів.

Детальніше: http://surl.li/ryoae, http://surl.li/rynzn 

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_EUA #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини 

2024-03-27
Поширити