Інформація
Реєстраційний номер
0215U000211, Науково-дослідна робота
Назва роботи
Професійне самовизначення учнівської молоді в умовах освітнього округу.
Керівник роботи
Морін Олег Леонідович,
Дата реєстрації
30-01-2015
Організація виконавець
Інститут проблем виховання НАПН України
Опис
Об'єкт дослідження - процес формування професійного самовизначення учнівської молоді в умовах освітнього округу. Мета дослідження - теоретичне обґрунтування та експериментальна перевірка змісту і педагогічних засобів формування професійного самовизначення учнівської молоді в умовах освітнього округу. Методи дослідження: теоретичний аналіз психолого-педагогічної літератури, вивчення й узагальнення педагогічного досвіду, систематизація та класифікація отриманого масиву інформації, методи математичної статистики обробки результатів дослідження, порівняльного аналізу, інтерпретації та узагальнення фактів; емпіричні методи дослідження, констатувальний, формувальний та контрольний етапи педагогічного експерименту. У 2014 р. здійснювався організаційно-пошуковий етап дослідження. Його основні результати: проаналізовано стан досліджуваної проблеми у педагогічній теорії і практиці, що дало підстави стверджувати: функціонування освітніх округів забезпечує об'єднання організаційних, кадрових, навчально-методичних, матеріально-технічних та фінансових ресурсів і значне покращення надання освітніх послуг загалом, а безпосередньо ринок освітніх послуг потребує формування цілісної самодостатньої системи освітніх округів, впровадження нових підходів, які зумовлюють необхідність проведення науково обґрунтованих змін у змісті виховної діяльності навчальних закладів системи дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної та вищої освіти; уточнено сутність поняття готовності учнівської молоді до професійного самовизначення, і визначено його як психологічне утворення особистості, що обумовлює довільний, усвідомлений вибір суб'єктом професії, яка за вимогами до людини адекватна його індивідуальними особливостями, та проявляється під час планування, підготовки і здійснення діяльності з оволодіння обраною професією; розроблено структуру готовності учнівської молоді до професійного самовизначення в умовах освітнього округу і проведено відбір методик для діагностування рівнів сформованості в учнівської молоді психологічного утворення особистості; проведено констатувальний експеримент, у результаті якого: підтверджено, що діяльність освітніх округів дозволяє створити сприятливі умови для підготовки учнівської молоді до здійснення побудови освітньої і майбутньої професійної траєкторії; виявлено напрями удосконалення профорієнтаційної роботи в умовах освітнього округу; встановлено, що у контрольних і експериментальних групах практично однаково були розподілені рівні сформованості готовності учнівської молоді до професійного самовизначення: високий 26,4% експериментальна і 27,2% контрольна, середній 34,1% експериментальна і 32,2% контрольна, низький 39,5% експериментальна і 40,6% контрольна; забезпечено заходи по моніторингу оприлюднення, розповсюдження і використання продукції, підготовленої за результатами НДР 2011-2013 рр. за темою "Науково-методичне забезпечення професійного самовизначення учнів старших класів в умовах профільного навчання"; опубліковано - 37 наукових праць (загальним обсягом 13,9 др. арк.); перебіг і результати науково-дослідної роботи висвітлювалася під час участі співробітників у 35 масових заходах, з яких 7 міжнародного рівня. Сфера використання: система шкільної освіти, система практичної психології і соціальної роботи.