Інформація
Реєстраційний номер
0215U001116, Науково-дослідна робота
Назва роботи
Інституціональні та соціокультурні моделі модернізації вищої освіти : світовий і український досвід
Керівник роботи
Бакіров Віль Савбанович, Доктор соціологічних наук
Дата реєстрації
20-01-2015
Організація виконавець
Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна
Опис
Об'єкт дослідження: сфера вищої освіти у процесі її модернізації. Предмет дослідження: особливості інституціональних і соціокультурних моделей модернізації вищої освіти в українському та світовому контекстах. Мета дослідження: розроблення та наукове обґрунтування засад інституційної та соціокультурної моделей модернізації вищої освіти України на основі порівняльного аналізу українських та провідних світових теорій і практик оновлення освітніх систем. Методи дослідження: метод аналізу і синтезу, історико-генетичного, типологічного, компаративного, системного аналізу; метод експертного опитування, кореляційний аналіз даних. Результати НДР: розроблена методологічна стратегія порівняльного соціологічного дослідження провідних світових і релевантних до України моделей модернізації вищої освіти (в інституціональному та соціокультурному вимірах); визначені концептуальні засади побудови моделі модернізації вищої освіти в Україні з урахуванням інституціонального та соціокультурного контекстів, що може виступати базисом для оптимізації практичних механізмів реформування вітчизняної вищої школи згідно до вимог сучасності, євроінтеграційних та глобалізаційних процесів; розроблено рекомендації щодо перспективних напрямів удосконалення української системи вищої освіти, виходячи з використання позитивного світового досвіду, а також інституційних і соціокультурних особливостей функціонування вищої школи у суспільстві; здійснена соціологічна діагностика сьогоднішнього стану модернізації вищої освіти в Україні за результатами експертного опитування викладачів Українських ВНЗ. Результати НДР упроваджені у навчальний процес. Висновки дослідження слугують концептуальним орієнтиром освітньої політики, можуть бути використані для підвищення управлінського потенціалу органів і суб'єктів управління вищою освітою і в подальшій розробці наукового забезпечення процесу модернізації вищої школи України.
Опис продукції
Методологічна стратегія порівняльного соціологічного дослідження провідних світових і релевантних до України моделей модернізації вищої освіти (в інституціональному та соціокультурному вимірах). Концептуальні засади моделі модернізації вищої освіти в Україні з урахуванням інституціонального та соціокультурного контекстів, що може виступати базисом для оптимізації практичних механізмів реформування вітчизняної вищої школи згідно до вимог сучасності, євроінтеграційних та глобалізаційних процесів. Соціологічний інструментарій ідентифікації проблем модернізації вищої освіти на рівні ВНЗ.