Інформація
Реєстраційний номер
0215U004195, Науково-дослідна робота
Назва роботи
Психолого-педагогічне обгрунтування змісту і методів особистісно орієнтованого навчання дітей із затримкою психічного розвитку
Керівник роботи
Сак Тамара Василівна,
Дата реєстрації
18-02-2015
Організація виконавець
Інститут спеціальної педагогіки Національної академії педагогічних наук України
Опис
Звіт про НДР: 50 с. 35 джерел; 7 навчально-методичних посібників, Державний стандарт початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами; Навчальні програми для Підготовчого-4 класу; 5 класу для дітей із затримкою психічного розвитку (11); Програма розвитку дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку від 3 до 7 років "Віконечко". Об'єкт дослідження: особистісно-орієнтоване навчання дітей із затримкою психічного розвитку в різних типах навчальних закладів. Предмет дослідження: психолого-педагогічне обґрунтування змісту і методів особистісно орієнтованого навчання дітей із ЗПР Мета дослідження: психолого-педагогічне обґрунтування змісту і методів особистісно орієнтованого навчання дітей із ЗПР та розроблення на цій основі дидактичного і методичного забезпечення навчання дітей із затримкою психічного розвитку в різних типах навчальних закладів: у спеціальних дошкільних закладах для дітей із затримкою психічного розвитку, у спеціальних школах для дітей із затримкою психічного розвитку; інклюзивних класах. Методи роботи: теоретичний аналіз психологічних та педагогічних наукових джерел, психолого-педагогічне спостереження, експериментальне дослідження, опитування, тестування, аналіз продуктів навчальної діяльності учнів та навчально-методичної документації. Протягом звітного періоду реалізовані наступні завдання 1. Здійснено теоретичне обґрунтування змісту і методів особистісно орієнтованого навчання дітей із затримкою психічного розвитку у різних типах навчальних закладів (у спеціальному дошкільному закладі, у спеціальній школі для дітей із затримкою психічного розвитку; в інклюзивних класах). 2.Здійснено теоретико-методичне забезпечення реалізації змісту і методів особистісно орієнтованого навчання дітей із затримкою психічного розвитку у різних типах навчальних закладів (у спеціальному дошкільному закладі, у спеціальній школі для дітей із затримкою психічного розвитку; в інклюзивних класах). 3.Здійснено експериментальну перевірку та впроваджено навчально дидактичне забезпечення особистісно орієнтованого навчання дітей із затримкою психічного розвитку у різних типах навчальних закладів (у спеціальному дошкільному закладі, спеціальній школі для дітей із затримкою психічного розвитку; в інклюзивних класах). Результати НДР впроваджено у практику роботи спеціальних дошкільних закладів для дітей із ЗПР; у спеціальні загальноосвітні школи для дітей із ЗПР; інклюзивні класи; навчально-реабілітаційні центри. Прогнозовані припущення щодо розвитку об'єкта дослідження Подальша науково-дослідна робота наукового підрозділу буде спрямована на теоретичне обґрунтування науково-методичного забезпечення формування навчальної діяльності школярів із затримкою психічного розвитку в умовах реформування освіти. В цьому ключі має бути здійснене теоретичне обґрунтування та розроблення науково-методичного забезпечення навчальної діяльності школярів із затримкою психічного розвитку і проведена апробація науково-методичного забезпечення навчальної діяльності школярів цієї категорії. Розроблено навчально-методичного забезпечення основної ланки освіти дітей із ЗПР. Ключові слова: школярі із затримкою психічного розвитку; інклюзивне навчання; корекційно-розвивальна складова, психолого-педагогічні умови навчання; науково методичне забезпечення; навчально-дидактичне забезпечення. Галузь застосування результатів роботи: спеціальна психологія, педагогіка, корекційна педагогіка. Перелік назв усіх проміжних звітів: проміжних звітів не передбачалося.
Опис продукції
У навчально-методичному посібнику висвітлюються питання контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів усталених у загальноосвітній школі в Україні, що слугують основою для організації та оцінювання навчальної діяльності учнів з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі; розглядаються питання диференціації та оцінювання навчально дидактичного забезпечення в інклюзивному класі; подається інструментарій оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами; розкриваються особливості безбального оцінювання та технології якісного оцінювання навчальних досягнень учнів. Окремий розділ присвячений організації навчання та індивідуального оцінюванню в інклюзивному класі, зокрема розробленню програми розвитку школяра з особливими освітніми потребами, організації навчального процесу та співпраці в інклюзивному класі.