Інформація
Реєстраційний номер
0215U006262, Науково-дослідна робота
Назва роботи
Психофізіологічні аспекти працездатності та безпечної життєдіяльності сучасної людини
Керівник роботи
Матвійчук Микола Васильович,
Дата реєстрації
17-03-2015
Організація виконавець
Вінницький національний медичний університет ім. М.І. Пирогова
Опис
Об'єкт дослідження - розумова працездатність, психофізіологічні особливості особистості, стану здоров'я, адаптаційні можливості та професійна придатність організму сучасної людини. Предмет дослідження - розроблення та наукове обґрунтування методів вивчення розумової працездатності, оцінки стану здоров'я, заходів психофізіологічної корекції функціонального стану, особливостей особистості, адаптаційних можливостей та професійної придатності сучасної людини. Мета роботи: Наукове обґрунтування психофізіологічних показників діагностики стану розумової працездатності та ефективності її реабілітації з метою забезпечення безпеки роботи людини, в зв'язку з особливостями професійної діяльності. Методи дослідження - методика вивчення довільної уваги (коректурна проба), методика дослідження короткочасної пам'яті, дослідження КЧСМ суб'єктивне шкалювання втомленості, вимірювання ЧСС (психоемоційна стійкість), анкетування, психологічний, статистичний. Проблема забезпечення високої розумової працездатності людини є однією з найактуальніших на теперішній час. Інтенсифікація навчального, професійного навантаження, значний його обсяг, вплив факторів навколишнього середовища, оточення, в якому перебуває людина, зумовлюють стресовий вплив на організм, створюючи психотравмуючий комплекс. Встановлено, що розумова працездатність - це властивість особистості, яка виявляється в спроможності виконувати розумову роботу і відновлювати цю спроможність, що основана на вікових психолого-фізіологічних можливостях організму, що знаходиться під впливом різних факторів, які в цілому визначають особливості проявлення прямих та непрямих показників розумової працездатності і її реабілітації в протилежні (полярні) за навантаженням періоди їх діяльності. Вплив діяльності (виконуваної роботи) викликає зміни (сприятливої та несприятливої спрямованості) психолого-фізіологічних показників розумової працездатності та її реабілітації. Втома школярів, медичних працівників являє собою складну багатофакторну динамічну структуру, є переважно розумовою та являється тимчасовим природнім (нормальним) психофізіологічним станом, що характеризується відчуттям втоми, зниженням розумової працездатності і має як загальні, так і специфічні ознаки, зумовлені сумарним ефектом функціональних змін, вихідним рівнем здоров'я, характером виконуваної роботи (навчальної, професійної), умовами, в яких вона виконується, а в онтогенетичному плані (при відсутності кумуляції втоми) - позитивно відображається на подальшому становленні психофізіологічних функцій людини та його розумовій діяльності.
Опис продукції
У НДР представлено теоретичне узагальнення результатів і досягнуто розв'язання наукової задачі, що полягає у встановлено нормативних величин психологічних та психофізіологічних показників розумової працездатності в практично здорових молодших школярів, що дозволить, на нашу думку, провести оцінку її відновлення після впливу як навантажувальних (навчальний процес та ін.), так і таких станів як хвороба, чи граничних непсихотичних станів, а також при оцінці психічного здоров'я школярів загалом. Проведено спостереження за коливанням комплексу психофізіологічних показників працездатності (втоми) медперсоналу, що дозволило встановити психофізіологічну вартість як окремих періодів роботи медперсоналу, так і роботи в цілому.