Інформація
Реєстраційний номер
0216U005661, Науково-дослідна робота
Назва роботи
Дидактичне забезпечення варіативного компонента змісту навчання іноземних мов у старшій школі
Керівник роботи
Редько Валерій Григорович,
Дата реєстрації
08-02-2016
Організація виконавець
Інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук України
Опис
Об'єкт дослідження: процес профільної підготовки старшокласників до майбутньої професійної діяльності, пов'язаної з іноземною мовою. Мета дослідження: теоретично визначити, науково обґрунтувати й експериментально перевірити цілі та зміст елективних курсів для профільної підготовки учнів старшої школи до професійної діяльності, пов'язаної з іноземною мовою. Методи дослідження: аналіз, спостереження, бесіди, анкетування, моделювання, діагностування. Наукова новизна і теоретичне значення одержаних результатів: розроблення та науково-теоретичне обґрунтування змісту, структури, обсягу навчального матеріалу, форм і методів навчання іноземних мов учнів 10-11 класів профільної школи загальноосвітніх навчальних закладів засобами елективних курсів. Практичні результати: підготовка рукописів навчальної програми елективних курсів, концепції посібників елективних курсів з іноземних мов, навчальних посібників елективних курсів з англійської, німецької, іспанської, французької мов; розроблення педагогічних технологій їх використання у шкільній практиці. Результати проміжного звіту: визначено й обґрунтованонауково-теоретичні засади конструювання змісту навчальних посібників елективних курсів для учнів старшої школи з англійської, німецької, іспанської та французької мов; дидактико-методологічні засади добору та структурування текстів у змісті елективних курсів; систему дотекстових та післятекстових вправ і завдань у змісті елективних курсів; здійснено добір навчальних матеріалів (текстів для читання, системи вправ і завдань, ілюстративних матеріалів, позатекстових матеріалів) до змісту шести навчальних посібників елективних курсів з англійської, німецької, іспанської та французької мов для учнів профільної школи; описано принципи добору навчальних матеріалів до змісту навчальних посібників; здійснено методичну організацію навчальних матеріалів у змісті навчальних посібників елективних курсів; описано структуру навчальних посібників елективних курсів; змодельовано педагогічну технологію оволодіння змістом цих елективних курсів; проведено анкетуваннявчителів іноземних мов шести областей України щодо якості змістового наповнення окремих тематичних модулів навчальних посібників елективних курсів;апробовано основні науково-теоретичні положення побудови змісту елективних курсів та експериментально перевірено ефективність навчальних матеріалів посібників елективних курсів з іноземних мов. Результати апробації, висвітлені в публікаціях наукових співробітників (28) і на сайті Інституту педагогіки (15), у виступах на масових науково-практичних заходах (13), свідчать про ефективність розроблених положень щодо продуктивного забезпечення процесу навчання іноземних мов у профільній школі. За темою дослідження опубліковано Навчальну програму елективних курсів з іноземних мов для старшої школи загальноосвітніх навчальних закладів, Концепцію навчальних посібників елективних курсів з іноземних мов для учнів 10-11 класів профільної школи, 19 статей, 7 тез. В освітню практику загальноосвітніх навчальних закладів і обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти України впроваджено 34 результати НДР, отримані у звітному іпопередніх роках. Галузь використання: 85.31. Загальна середня освіта (учителі, методисти іноземних мов).
Опис продукції
Концепція розкриває основні науково-теоретичні засади конструювання змісту навчальних посібників елективних курсів з іноземних мов для учнів старшої (профільної) школи, зокрема принципи й особливості добору навчального матеріалу та засоби його реалізації. Описується зміст і структура навчальних посібників "Культура і мистецтво Великої Британії", "Англійська мова для ділового спілкування", "Завітайте до України", "Країнознавство: Іспанія і Латинська Америка", "Німецькомовні країни", "Моя Франція" і харак теризуються основні педагогічні технології оволодіння ними.