Information
Registration Number
0823U100515, PhD dissertation
Status
Доктор філософії
Date
27-06-2023
popup.evolution
o
Title
Improving the performance of the spark ignition engine by improving the combined method of power regulation
Author
Rychok Sergiy O.,
popup.head Gutarevych Yurii F.
popup.opponent Ilchenko Andrii V.
popup.opponent Zaharchuk Victor I.
popup.review Syrota Oleksandr V.
popup.review Sakhno Volodymyr P.
Description
Основним джерелом механічної енергії автомобілів, дорожніх, підйомно-транспортних, сільськогосподарських, будівельних та машин іншого призначення в даний час є двигуни внутрішнього згорання (ДВЗ) – двигуни з іскровим запалюванням (ДзІЗ) і дизелі. У зв'язку із суттєвими перевагами цих двигунів у порівнянні з іншими, новими джерелами енергії, можна стверджувати, що ці двигуни будуть широко використовуватись і у майбутньому. Тому поліпшення показників ДВЗ залишається важливою проблемою. ДзІЗ є основними на легкових автомобілях. Одним із недоліків цих двигунів є погіршення паливної економічності і екологічних показників в часткових навантажувальних режимах і режимах холостого ходу (ХХ), які є основними режимами роботи автомобільних двигунів в експлуатаційних умовах. Однією з основних причин погіршення паливної економічності ДзІЗ в режимах часткових навантажень є метод регулювання потужності дроселюванням паливо-повітряної суміші. В роботі проведено теоретичні і експериментальні дослідження трьох способів відключення групи циліндрів, які можливо використати на двигунах, що знаходяться в експлуатації, а саме: відключення подачі палива у групу циліндрів без внесення змін у системи впуску та газорозподілу, відключення подачі палива з вільним впуском у відключену групу повітря при температурі навколишнього середовища і з підігрівом повітря. Наукова новизна одержаних результатів. 1. Розроблено методику проведення розрахункових досліджень впливу способу відключення групи циліндрів на паливну економічність і викиди ЗР з ВГ при реалізації комбінованого методу регулювання потужності ДзІЗ. 2. Отримано залежність для визначення індикаторного к.к.д. працюючої групи циліндрів, яка є однаковою для всіх способів відключення групи циліндрів, які порівнювалися, від розрідження на впуску. 3. Запропоновано залежність для визначення механічного к.к.д. двигуна при відключенні групи циліндрів з використанням експериментально отриманого тиску механічних втрат і розрідження на впуску відключених циліндрів. 4. Результати розрахункових досліджень паливної економічності і екологічних показників при використанні різних способів відключення групи циліндрів для реалізації комбінованого методу регулювання потужності ДзІЗ. Практичне значення одержаних результатів. 1. Експериментальні дані по паливній економічності багато-циліндрового ДзІЗ (і=6) при регулюванні потужності відключенням групи циліндрів в режимах малих навантажень і ХХ. 2. Розрахункові і експериментальні дані по витраті палива в залежності від зовнішнього навантаження за роботи ДзІЗ з відключенням групи циліндрів різними способами. 3. Концентрації і масові викиди ЗР з ВГ в залежності від зовнішнього навантаження за роботи ДзІЗ з відключенням групи циліндрів різними способами. 4. Експериментальні дані по паливній економічності, екологічних показниках, механічних втратах шестициліндрового ДзІЗ з електронною системою керування впорскуванням палива, зворотним зв'язком і трикомпонентним каталітичним нейтралізатором. 5. Методика розрахункових досліджень впливу способу відключення групи циліндрів на паливну економічність і екологічні показники ДзІЗ при регулюванні його потужності комбінованим методом. Ключові слова: двигун з іскровим запалюванням, комбінований метод регулювання, відключення групи циліндрів, витрата палива, екологічні показники, відпрацьовані гази.
Registration Date
2023-07-24
popup.nrat_date
2023-07-24
search.subscribing
Updated: 2025-12-11
