ВСТАНОВЛЕННЯ МЕЖ НЕОБХІДНЕ ДЛЯ БЛАГОПОЛУЧЧЯ ВИКЛАДАЧІВ

ВСТАНОВЛЕННЯ МЕЖ НЕОБХІДНЕ ДЛЯ БЛАГОПОЛУЧЧЯ ВИКЛАДАЧІВ

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Times Higher Education опублікована стаття Чонг Фан «Встановлення меж необхідне для благополуччя викладачів».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Чонг Фан «Встановлення меж необхідне для благополуччя викладачів».

У ній наголошується, що практика турботи про себе та уміння говорити «ні» є надзвичайно цінною та може допомогти викладачам університетів впоратися зі зростаючими вимогами щодо викладання, знайти сталий баланс між роботою та особистим життям.  Межа, що розділяє життя та роботу, стає дедалі більш розмитою. Мобільні засоби зв’язку – ноутбуки, смартфони, планшети –  змінили методи роботи та надали багатьом людям більш гнучкий робочий графік і мобільність на робочому місці. Разом із тим, вони розмили межі між роботою та відпочинком. Наразі переважна більшість педагогів та  науковців працюють більше встановлених норм, причому з більш високою інтенсивністю, ніж раніше. Вони беруть роботу додому та постійно перевіряють службову електронну пошту, не обмежуючись лише  робочим графіком, що є наразі одним з провідних чинників виснаження. Дехто вважає, що така гнучкість дозволяє їм поєднувати роботу та особисте життя, щоб найкраще задовольнити свої потреби. Але більшість говорить, що відчуває стрес, виснаження та перевантаження. Сучасні вимоги  щодо педагогічного навантаження роблять викладачів вразливими до виснаження,  яке є емоційною реакцією на тривалий тиск. Його симптоми: деперсоналізація (відчужене та песимістичне ставлення до оточення); емоційне виснаження (брак розумових ресурсів внаслідок емоційного перевантаження); зниження особистих досягнень; низька продуктивність; зниження відданості викладанню;  висока плинність кадрів; фізичні захворювання. Встановлення меж – це один зі способів підтримувати здоровий баланс між роботою та життям поза роботою. Необхідно в першу чергу самостійно проаналізувати ситуацію та визначити, де найбільше потрібні зміни; встановити  збалансовані відносини з людьми; захистити себе від нереалістичних очікувань. Сприймайте межі як необхідні для життя чітко визначені правила або обмеження, встановлені для безпеки та благополуччя. Їх необхідно не лише визначити для себе, а й повідомити про це інших. Необхідно прикласти зусилля для створення комфортної атмосфери.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/EipdD

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини#НРАТ_Науковцям_КращіПрактики #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2025-05-28
Share
ЗВІТ ЄВРОПЕЙСЬКИХ ЕКСПЕРТІВ ЩОДО PSF-АНАЛІЗУ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ

ЗВІТ ЄВРОПЕЙСЬКИХ ЕКСПЕРТІВ ЩОДО PSF-АНАЛІЗУ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ

Sorry, this entry is only available in Українська. Європейські експерти презентували фінальний звіт проєкту Policy Support Facility «PSF Country: Support to Ukraine on Research Infrastructure Policy».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Європейські експерти презентували фінальний звіт проєкту Policy Support Facility «PSF Country: Support to Ukraine on Research Infrastructure Policy».

Дослідження проводилось на запит українського уряду та містить системні рекомендації щодо удосконалення державної політики у сфері дослідницької інфраструктури, пропонує заходи з ефективної інтеграції до Європейського дослідницького простору. У пріоритеті чотири напрямки: ефективне управління дослідницькою інфраструктурою, фінансування, упровадження відкритої науки та принципів FAIR, міжнародна інтеграція. Упровадження рекомендацій PSF дозволить  удосконалити законодавство та підвищити автономію дослідницької інфраструктури; оптимізувати фінансування та зменшити адміністративне навантаження; розробити національну дорожню карту та належну систему моніторингу;  посилити інтеграцію України до  програми ЄС «Горизонт Європа»; активізувати співпрацю з науковою діаспорою та міжнародними партнерами; створити мотиваційне середовище для молодих дослідників; розвинути зв’язки між наукою та бізнесом, зокрема у форматі створення консорціумів. Імплементація основних рекомендацій звіту відбуватиметься на національному рівні (відповідальні – МОН, інші центральні органи виконавчої влади, НФДУ, Нацрада, Кабінет Міністрів України). Передбачена підготовка та затвердження національної дорожньої карти дослідницької інфраструктури; розвиток фінансових механізмів підтримки; поширення найкращих європейських практик відкритої науки; залучення українських установ до ініціатив ЄС та міжнародного наукового співробітництва.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/61KW3, https://ukrintei.ua/y/IIf55

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_EC #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини #НРАТ_ВідкритаНаука

2025-05-28
Share
КОНКУРС НА ЗДОБУТТЯ ПРЕМІЙ ІМЕНІ ВИДАТНИХ УЧЕНИХ УКРАЇНИ

КОНКУРС НА ЗДОБУТТЯ ПРЕМІЙ ІМЕНІ ВИДАТНИХ УЧЕНИХ УКРАЇНИ

Sorry, this entry is only available in Українська.  Національна академія наук України оголосила конкурс 2025 року на здобуття премій імені видатних учених України.

Sorry, this entry is only available in Українська.

 Національна академія наук України оголосила конкурс 2025 року на здобуття премій імені видатних учених України.

Його мета – відзначення здобутків вчених, які здійснили винаходи і відкриття, що мають важливе значення для розвитку науки, техніки та економіки України. Національна академія наук присуджує премії імені 26-ти видатних учених України: М.М. Амосова, О.К.Антонова, М.П.Василенка, Г.А.Гамова, А.О.Дородніцина, Г.В.Карпенка, А.І.Кіпріанова, В.П.Комісаренка, М.І.Костомарова, П.Г.Костюка, М.М.Крилова, Г.В.Курдюмова, М.О.Лаврентьєва, С.О.Лебедєва,  О.І.Лейпунського, Н.Д.Моргуліса, О.В.Палладіна, Є.О.Патона, Г.С.Писаренка, Г.Ф.Проскури, М.В.Птухи, П.А.Тутковського, І.Я.Франка, І.І.Шмальгаузена, Л.В.Шубникова, В.Я.Юр’єва. Взяти участь у Конкурсі можуть особи, які працюють у наукових установах, закладах вищої освіти, на підприємствах і в організаціях, розташованих на території України та колективи авторів. На здобуття іменних премій висуваються наукові праці, термін опублікування яких становить не менше 6 місяців та не більше 5 років, а також винаходи й відкриття  після їх практичного впровадження. Заявку на участь у конкурсі можна подати до 1 листопада 2025 року.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/2zXfH

Фото: НАНУ

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини#НРАТ_Інноваторам_новини #НРАТ_ПопуляризаціяНауки

2025-05-28
Share
ОЕСР: ВІДМІННОСТІ  У  ВАРТОСТІ  ЖИТТЯ

ОЕСР: ВІДМІННОСТІ  У  ВАРТОСТІ  ЖИТТЯ

Sorry, this entry is only available in Українська. У блозі на офіційному вебсайті Організації економічного співробітництва та розвитку опублікована стаття Серхіо Монтойя та Ярміла Ботєв «Порівняння яблук з яблуками: ПКС підкреслює відмінність у вартості життя».

Sorry, this entry is only available in Українська.

У блозі на офіційному вебсайті Організації економічного співробітництва та розвитку опублікована стаття Серхіо Монтойя та Ярміла Ботєв «Порівняння яблук з яблуками: ПКС підкреслює відмінність у вартості життя».

У ній зазначається, що для порівняння макроекономічних показників між країнами необхідно обов’язково врахувати різницю у валютах та рівнях цін, щоб переконатися, що порівнюються яблука з яблуками, а не яблука з апельсинами. Паритет купівельної спроможності (ПКС) є інструментом для цього, оскільки побудований на основі цін загального та комплексного кошика товарів і послуг щоб слугувати конвертором валют і дефлятором. ПКС використовується у першу чергу під час порівняння макроекономічних показників, таких як ВВП, рівень цін тощо. Оцінки ПКС, опубліковані 2 квітня 2025 року, вказують на високу міжкраїнну варіабельність валового внутрішнього продукту на душу населення за ПКС у 2024 році. Згідно з новими даними, розрив у ВВП на душу населення становив від  2,5 разів відносно середнього показника по ОЕСР. Люксембург та Ірландія повідомили про найвищий ВВП на душу населення у 2024 році, який удвічі перевищив середній показник по ОЕСР, тоді як Колумбія та Мексика мали  (40% від середнього показника по ОЕСР). Відносні показники Австрії, Ісландії та Фінляндії  також погіршилися між 2023 та 2024 роками.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/LTGIS, https://ukrintei.ua/y/HloP0

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2025-05-28
Share
СИЛА ЗБАЛАНСОВАНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ

СИЛА ЗБАЛАНСОВАНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ

Sorry, this entry is only available in Українська.  На сайті компанії EBSCO розміщена публікація  «Сила збалансованого дослідження: вивчення всіх сторін проблеми».

Sorry, this entry is only available in Українська.

 На сайті компанії EBSCO розміщена публікація  «Сила збалансованого дослідження: вивчення всіх сторін проблеми».

У ній наголошується, що збалансоване дослідження є важливим для критичного мислення та прийняття обґрунтованих рішень. Бібліотеки, які пропонують базу даних досліджень «за» та «проти», можуть надати студентам можливість досліджувати протилежні точки зору та покращити їхню інформаційну грамотність, підвищити навички ведення дискусії. В епоху, коли заголовки новин, соціальні мережі та клікбейт конкурують за увагу читача, а думки часто плутають з фактами, збалансовані дослідження важливіші, ніж будь-коли. Бібліотекарі відіграють життєво важливу роль у розвитку допитливості студентів та спрямуванні читачів саме  до достовірної інформації. Бібліотекарі  мають заохочувати студентів розглядати різні точки зору на суперечливі питання, і тим самим допомагати їм розвивати навички критичного мислення, сприяти всебічно збалансованим дослідницьким звичкам та змістовним дебатам. Усе це являє собою важливі компоненти інформаційної грамотності. У публікації розглядаються переваги збалансованого дослідження незалежно від його масштабу та глибини (студентське есе чи політична дискусія), важливість ознайомлення з різними точками зору, яка дозволяє більш глибоко зрозуміти проблему, інструменти підтримки збалансованої дослідницької та інформаційної грамотності,  виховання та підтримка культури дослідження, побудованого на допитливості та неупередженості (ставити вдумливі запитання, оскаржувати припущення та шукати різноманітні джерела). У світі, де дезінформація може швидко поширюватися, а луно-камери обмежують доступ до різноманітних точок зору, цей підхід зміцнює звички навчання упродовж життя та підтримує прийняття обґрунтованих рішень. Спрямовуючи дослідників до вивчення всіх аспектів проблеми, бібліотекарі надають їм знання, навички та впевненість, необхідні для досліджень у сучасному складному інформаційному ландшафті.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/V8Pme

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини#НРАТ_Бібліотекарям #НРАТ_ПопуляризаціяНауки

2025-05-27
Share
«БАЙТИ НАВИЧОК» ДЛЯ ЩОДЕННОГО РОЗВИТКУ

«БАЙТИ НАВИЧОК» ДЛЯ ЩОДЕННОГО РОЗВИТКУ

Sorry, this entry is only available in Українська. Платформа «ДіяОсвіта»  пропонує усім бажаючим долучитись до перегляду близько 200 освітніх байт-відео.

Sorry, this entry is only available in Українська.

Платформа «ДіяОсвіта»  пропонує усім бажаючим долучитись до перегляду близько 200 освітніх байт-відео.

Новий формат не є альтернативою  глибокому системному навчанню, але буде корисний для ситуацій, коли потрібно швидко освіжити свої знання у певному питанні, отримати наочний приклад застосування  конкретної навички або отримати перше уявлення про нову тему, в умовах постійного цейтноту поступово накопичувати знання. Фахівці Дії вважають, що максимум користі можна отримати від формату мікронавчання, якщо опановувати 3–5 байтів щодня та відразу закріплювати  отримані знання на практиці. Комбінація байтів з освітніми серіалами, симуляторами, тестами дозволить ефективніше навчатись, аналізувати нові знання та закріплювати їх. Наразі для перегляду доступні байти з такої тематики: цифрова грамотність, штучний інтелект,  кібергігієна, підприємництво, ментальне здоров’я, програмування,  педагогіка, управління, саморозвиток.  Також доступний контент з ключовими ідеями національного освітнього GovTech-проєкту CDTO Campus.

Детальніше: https://osvita.diia.gov.ua/bytes https://diia.link/r/db6f

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

#НРАТ_ОсвітаОнлайн

2025-05-27
Share
ПЛАГІАТ В АКАДЕМІЧНІЙ РОБОТІ: ПРОБЛЕМА, ЯКУ ВАРТО ВИРІШИТИ

ПЛАГІАТ В АКАДЕМІЧНІЙ РОБОТІ: ПРОБЛЕМА, ЯКУ ВАРТО ВИРІШИТИ

Sorry, this entry is only available in Українська. StrikePlagiarism поширила інформаційний матеріал «Плагіат в академічній роботі: проблема, яку варто вирішити».

Sorry, this entry is only available in Українська.

StrikePlagiarism поширила інформаційний матеріал «Плагіат в академічній роботі: проблема, яку варто вирішити».

У ньому наголошується, що плагіат залишається однією з найактуальніших проблем в академічній спільноті. Колишній міністр праці, сім’ї та молоді Австрії був звинувачений у плагіаті, що привернуло значну увагу громадськості та в кінцевому підсумку спричинило  відставку. Які порушення були зафіксовані у цьому конкретному випадку? Плагіат перекладу, тобто наведення чужих слів без посилання на оригінальне джерело (адже у таких випадках текст «втрачає» своє оригінальне авторство і стає плагіатом, прихованим за допомогою перекладу); «машинний шум» (безглузді фрази, згенеровані за допомогою машинного перекладу, які не мали сенсу та логічної зв’язності); псевдонаукова термінологія (текст містив складні, але не пов’язані між собою терміни, які не мали чіткої логічної структури, що свідчить про використання інструментів автоматичного перефразування). Цей випадок у ряду інших засвідчує необхідність ретельної перевірки академічних робот на оригінальність та підкреслює актуальність проблем плагіату, зокрема тих, що мають приховану форму і які складно виявляти у контексті широкого розповсюдження технології ГШІ. Закладам вищої освіти, науковим установам, науково-педагогічним працівникам та дослідникам важливо усвідомлювати «традиційні» та нові ризики і використовувати усю палітру доступних інструментів для ефективного виявлення плагіату.

Детальніше: https://strikeplagiarism.com/en/, https://ukrintei.ua/y/t4poO

Фото: StrikePlagiarism.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_АкадемДоброчесність_новини

2025-05-27
Share
ОЕСР: ІНВЕНТАРИЗАЦІЯ ЕКСПОРТНИХ ОБМЕЖЕНЬ НА ПРОМИСЛОВУ СИРОВИНУ

ОЕСР: ІНВЕНТАРИЗАЦІЯ ЕКСПОРТНИХ ОБМЕЖЕНЬ НА ПРОМИСЛОВУ СИРОВИНУ

Sorry, this entry is only available in Українська. Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Інвентаризація експортних обмежень на промислову сировину: моніторинг на тлі зростання ринкової та політичної напруженості».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Інвентаризація експортних обмежень на промислову сировину: моніторинг на тлі зростання ринкової та політичної напруженості».

У ньому зазначається, що корисні копалини є важливим чинником безпеки та економічного процвітання, мають вирішальне значення для відновлюваної енергетики, цифровізації, оборони, напівпровідників, волоконної оптики, суперсплавів, передової електроніки. Інвентаризація експортних обмежень на промислову сировину ОЕСР проводиться постійно, а щорічні публікації дають можливість ознайомитись з детальними даними щодо поширеності, типів, обсягів та еволюції експортних обмежень у різних країнах та стосовно різних продуктів. Поточне видання показує, що експортні обмеження на промислову сировину з 2009 по 2023 рік зросли більше, ніж у п’ять разів, причому цей тренд помітним прискорився у 2023 році. Саме тоді до списку продуктів, на які поширюється принаймні одне експортне обмеження, було додано понад 500 нових видів сировини. Відносно деяких продуктів глобальна поширеність експортних обмежень зросла більше, ніж на 10%. З огляду на глобальну взаємозалежність, це несе на собі ризик порушення ланцюгів поставок, отже розуміння впливу таких обмежень має вирішальне значення для формування політики, пошуку альтернатив, збалансування цілей безпеки та розвитку.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/sn8bA, https://ukrintei.ua/y/yd2Gy, https://doi.org/10.1787/facc714b-

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2025-05-27
Share
13 КРОКІВ НАВЧАННЯ

13 КРОКІВ НАВЧАННЯ

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Times Higher Education опублікована стаття Бейтінг Хе «Навчання від щирого серця за 13 кроків».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Бейтінг Хе «Навчання від щирого серця за 13 кроків».

У ній наголошується, що залучення студентів до навчання через емпатію вимагає від викладачів, щоб вони щиро ділилися  власними історіями, відверто говорили про вразливості і при цьому всебічно безпечний простір для навчання. Автор  надає власні поради щодо створення відповідної атмосфери у навчальній аудиторії. Викладач, який проявляє емпатію, на думку Бейтінг, стає на місце своїх студентів, орієнтуючись у їхніх емоціях, страхах та прагненнях. Окрім традиційної ролі інструктора, він також стає провідником, культивуючи атмосферу довіри та відкритості, що розвиває як інтелект, так і характер. Співчутливий викладач – це вмілий оповідач, який використовує наративи, щоб поєднати знайоме з невідомим, відоме з тим, що потребує відкриття. У цьому просторі  лекції та семінари не можуть бути звичайним монологом, а мають ставати динамічними розмовами, що адаптуються до ритму студентів. Труднощі навчання з емпатією Бейтінг бачить у тому, що  у світі, який швидко змінюється, де технологічний прогрес та інформаційне перевантаження надвисокі, – вони можуть затьмарити людський дотик. 13 способів привнесення емпатії до занять, які пропонує Бейтінг, дозволять більше ефективно залучати здобувачів освіти, використовуючи емпатію. Йдеться про пізнання  своїх учнів; практику активного слухання; використання власних особистих історій; виявлення співчуття у діалогах; створення безпечного простору, де кожен може проявити себе;  формування інклюзивного середовища, де студенти почуватимуться комфортно, не боячись осуду власної точки зору; надання студентам можливості вибору завдань або проектів; організацію активного обговорення у малих групах; призначення завдань на рефлексію; використання рольових ігор або симуляцій; ув’язка навчальних матеріалів із реальними життєвими проблемами; заохочення підтримки з боку класу.  Використання цих підходів допоможе створити у класі середовище, яке сприяє емпатії та емоційному зв’язку, що призводить до більшої зацікавленості та мотивації студентів. Навчання від щирого серця через емпатію – це надзвичайно важливий трансформаційний досвід, який формує не лише інтелект, а й дозволяє достукатись до кожного учня.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/fOqVD

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини#НРАТ_Науковцям_КращіПрактики #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2025-05-26
Share
ОЕСР: ВПЛИВ КЛІМАТИЧНОЇ ПОЛІТИКИ НА ВИКИДИ

ОЕСР: ВПЛИВ КЛІМАТИЧНОЇ ПОЛІТИКИ НА ВИКИДИ

Sorry, this entry is only available in Українська. Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала аналітичний документ «Вплив кліматичної політики на викиди: дані, отримані з комплексного систематичного огляду літератури».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала аналітичний документ «Вплив кліматичної політики на викиди: дані, отримані з комплексного систематичного огляду літератури».

У ньому зазначається, що  обмеження зміни клімату вимагає подальших дій для подолання розриву між амбітними цілями зі скорочення викидів парникових газів, які поставили перед собою країни, та політикою, спрямованою на їхнє досягнення. Останнім часом багато країн активізували свої зусилля зі зменшення негативного впливу на зміну клімату, реалізують різноманітні заходи задля пом’якшення екологічних наслідків, але ці зусилля все ще не досягають поставленої глобальної мети. Недостатні знання про ефективність реальних політик скорочення викидів перешкоджають прогресу у цьому напрямку.  Інклюзивний форум ОЕСР з підходів до скорочення викидів вуглецю покликаний поглибити ці знання й допомогти політикам обирати найбільш ефективні політичні рішення. У публікації  розглядаються матеріали 187 емпіричних досліджень ex-post, що оцінюють вплив політики пом’якшення наслідків зміни клімату на викиди та  охоплюють сільське господарство, лісове господарство та землекористування, будівництво, промисловість, енергетику, транспорт. Експертами проаналізовано близько 450 показників впливу. Це дало підстави для висновків про те, що більшість політик ефективно зменшують викиди (середній ефект близько -5% на рік), існує значна неоднорідність між політичними інструментами, секторами та регіонами яка є відбиває відмінності у розробленні та упровадженні політики.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/KhPsY, https://ukrintei.ua/y/oY3sH, https://doi.org/10.1787/ec1f7f0d-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ЦСР_SDG

2025-05-26
Share