КИТАЙ БІЛЬШЕ НЕ Є ЗОЛОТОЮ ЖИЛОЮ ДЛЯ СИСТЕМИ

КИТАЙ БІЛЬШЕ НЕ Є ЗОЛОТОЮ ЖИЛОЮ ДЛЯ СИСТЕМИ

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Times Higher Education опублікована стаття Таш-Мосхайм «Університети повинні адаптуватися, оскільки Китай більше не є золотою жилою для постачання студентів».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Таш-Мосхайм «Університети повинні адаптуватися, оскільки Китай більше не є золотою жилою для постачання студентів».

У ній автор стверджує, що нові дані засвідчують зниження попиту з боку китайських студентів в університетах по всьому світу. Наразі у Китаї освітній ринок переходить у складнішу фазу, сім’ї скорочують бюджети, а загальне зростання кількості студентів уповільнюється. Незважаючи на це Велика Британія залишається одним із найбажаніших напрямків для навчання китайських студентів завдяки стабільності візового режиму та міцній репутації, повідомляє консалтингова група Bonard Education. Відбувається зміна уподобань студентів та посилюється економічний тиск. На початку 2025 року кількість схвалених студентських віз для китайських студентів зменшилася за більшістю основних напрямків.  Найбільше падіння спостерігалося у Канаді (на 21 % за рік) головним чином через  запровадження суворих обмежень на візи задля пом’якшення дефіциту на місцевому ринку житла. У Великій Британії та США також зафіксовано зниження на 6% та 10% відповідно. Велика Британія на початку 2025 року підтримувала відносно високий рівень видачі віз для китайських студентів. Разом із тим студенти дедалі частіше досліджують альтернативні напрямки отримання освіти в Азії та шукають кращого співвідношення ціни та якості. «Китайський» ринок все ще має масштаб і значення, але швидко змінюється, причому економічні умови є одним з головних рушійних сил цього зрушення.  Зростання доходу на душу населення в Китаї сповільнилося, рівень безробіття серед молоді віком від 16 до 24 років зріс.  В результаті майбутні студенти більш прискіпливо ставляться до відповіді на запитання про те, чи навчання за кордоном призведе до працевлаштування, адже кар’єрні результати, гнучкість та доступність роботи зараз є основними  мотивами прийняття рішення. Зростає інтерес до коротких програм післядипломної освіти, орієнтованих на кар’єру, а також практичних навчальних програм, заснованих на навичках, до коротких курсів англійської мови з гнучкими або економічно ефективними моделями  працевлаштування або міграції. Такі дешевші напрямки, як Японія, Малайзія та Гонконг, привертають все більше уваги, тоді як у США знижується просування освітніх програм китайськими освітніми агентствами, а частка Австралії зростає перш за все завдяки доступнішим цінам.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/FeP73

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини  #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-09-05
Share
СЕРВІС GRAMMARLY

СЕРВІС GRAMMARLY

Sorry, this entry is only available in Українська. Grammarly являє собою програмний інструмент для перевірки орфографії, граматики й стилю академічного письма, а також виявлення плагіату.

Sorry, this entry is only available in Українська.

Grammarly являє собою програмний інструмент для перевірки орфографії, граматики й стилю академічного письма, а також виявлення плагіату.

Сервіс запущений у 2009 році, його перша версія була підписним продуктом, орієнтованим на підтримку граматики для студентів.  Подальший розвиток сервісу відбувався  з акцентом на покращення навичок письма англійською мовою та підвищення продуктивності.  Цей підхід став базою і для кожного наступного етапу удосконалення продукту: зворотній зв’язок у режимі реального часу (2015 рік); покращення  результатів у рамках послідовній комунікації (2018 рік); інтеграція елементів генеративного штучного інтелекту та інших технологій для допомоги у генеруванні ідей та написанні текстів тощо (2023 рік). Grammarly позиціонує себе і як сервіс з перевірки на плагіат на базі штучного інтелекту, який дозволяє покращити письмо з дотриманням основ академічної етики;  миттєво знаходити плагіат; переконатися в цілісності та оригінальності документу;  виокремити унікальність наведених ідей; отримати рекомендації щодо цитування й відгуки про якість тексту. Grammarly забезпечує перевірку контенту не лише на наявність запозичень, а й на згенерований інструментами ШІ текст. Grammarly Pro допомагає командам оптимізувати робочі процеси та зробити комунікацію максимально ефективною. Grammarly Enterprise підтримує бренд та адміністрування.  Grammarly for Education надає освітнім закладам доступ до сервісів підтримки академічного письма та розвитку критичного мислення. Сервіс адаптований для роботи на різних платформах та пристроях, при його розробці дотримано принципи безпечного та відповідального упровадження інновацій та ГШІ. На офіційному сайті представлений оригінальний курс «ШІ для студентів», який містить рекомендації щодо відповідального застосування новітніх технологій ГШІ.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/Ltssd, https://www.grammarly.com/about

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_АкадемДоброчесність_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини 

2025-09-05
Share
СТАРТАП-ШКОЛА АКАДЕМ.СІТІ

СТАРТАП-ШКОЛА АКАДЕМ.СІТІ

Sorry, this entry is only available in Українська. Проєкт «Стартап-школа Академ.Сіті» оголосив додатковий набір на Програму підтримки студентських та академічних науково-інноваційних проєктів, які реалізуються на базі кафедр Київського академічного університету (КАУ) та базових наукових установ НАН України.

Sorry, this entry is only available in Українська.

Проєкт «Стартап-школа Академ.Сіті» оголосив додатковий набір на Програму підтримки студентських та академічних науково-інноваційних проєктів, які реалізуються на базі кафедр Київського академічного університету (КАУ) та базових наукових установ НАН України.

Програма має на меті підтримати розвиток студентських та академічних стартапів, надати допомогу у створенні прототипів та підготовці пітч-презентацій, пояснити особливості реалізації науково-інноваційних розробок, стартап-проєктів, просування розробок та упровадження у виробництво. Учасники зможуть удосконалити своєї ідеї (від аналізу ринку до стратегії залучення коштів); розвинути власні навички у маркетингу, фінансах, інтелектуальній власності та продажах; налагодити комунікацію з досвідченими фахівцями; отримати поради від експертів. Захід реалізується в межах експериментального проєкту Міністерства освіти і науки України у співпраці з Фондом розвитку інновацій зі створення мережі стартап-шкіл – інкубаторів – акселераторів на базі закладів вищої освіти та наукових установ. Заявку на участь у відборі можна подати до 17 вересня 2025 року.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/Jm3r1, https://qrpage.net/qr/tpCb6

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини  #НРАТ_Інноваторам_новини 

2025-09-05
Share
ОЕСР: ЦИВІЛЬНІ КОСМІЧНІ ДОСЛІДЖЕННЯ ТА РОЗРОБКИ

ОЕСР: ЦИВІЛЬНІ КОСМІЧНІ ДОСЛІДЖЕННЯ ТА РОЗРОБКИ

Sorry, this entry is only available in Українська. У блозі Організації економічного співробітництва та розвитку опублікована стаття Маріт Ундсет «Чи уряди все ще прагнуть зірок? Погляд на цивільні космічні дослідження та розробки».

Sorry, this entry is only available in Українська.

У блозі Організації економічного співробітництва та розвитку опублікована стаття Маріт Ундсет «Чи уряди все ще прагнуть зірок? Погляд на цивільні космічні дослідження та розробки».

У ній зазначається, що нові дані ОЕСР свідчать про посилення  нерівномірності державного фінансування цивільних космічних досліджень та структурні зміни: відбувається значне скорочення у Сполучених Штатах, що компенсується зростанням фінансування космосу у Європі та Азії. У статті досліджуються бюджетні тренди на дослідження і розробки у галузі цивільного космосу, їх значення для інновацій та стійкості суспільства, а також аналізується зміна пріоритетів та прогнозуються її можливі наслідки. Космічні технології забезпечують відстеження лісових пожеж та забезпечення кліматичних прогнозів, опосередковують глобальні комунікації та суттєво впливають на сучасне життя людства. Однак за запусками комерційних супутників стоїть  непроста історія – державні бюджети на цивільні космічні дослідження та розробки стають нестабільними. Маріт пояснює, чому дослідження та розробки у цивільному космосі важливі; розглядає інвестиції в космічні дослідження та розробки у розрізі країн;  аналізує причини волатильності  бюджетів космічних досліджень. Вона нагадує, що Космічний форум ОЕСР є унікальною платформою,  яка об’єднує зацікавлені сторони зі світової космічної спільноти та за її межами для обміну досвідом. Його робота сприяє покращенню вимірювання космічної економіки та її впливу.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/pla3n, https://qrpage.net/qr/sPgxY, https://qrpage.net/qr/mIo6g, https://qrpage.net/qr/pphm5  

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини  #НРАТ_Інноваторам_новини 

2025-09-05
Share
МІЖНАРОДНІ ОСВІТНІ СТРАТЕГІЇ МОЖУТЬ УСУНУТИ ПРОГАЛИНИ У НАВИЧКАХ

МІЖНАРОДНІ ОСВІТНІ СТРАТЕГІЇ МОЖУТЬ УСУНУТИ ПРОГАЛИНИ У НАВИЧКАХ

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Times Higher Education опублікована стаття Хелен Пекер «Міжнародні освітні стратегії можуть усунути прогалини у навичках».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Хелен Пекер «Міжнародні освітні стратегії можуть усунути прогалини у навичках».

У ній автор зазначає, що нещодавнє дослідження виявило необхідність урахування регіональних даних у галузі потреб у робочій силі при визначенні політики щодо залучення іноземних студентів.  Політики рекомендують кожному регіону Великої Британії розробити власну стратегію залучення іноземних студентів до університетського навчання, щоб вона відповідала місцевим потребам у кваліфікації. Міжпартійна парламентська група з питань іноземних студентів закликає до «систематичної інтеграції міжнародної освіти в регіональні стратегії розвитку, замість розгляду її як окремої сфери політики». Стверджується, що нинішній підхід до вимірювання та управління потоками міжнародних студентів, зосереджений на національній статистиці, а не на регіональних можливостях, «являє собою фундаментальну політичну невідповідність, яка спотворює стратегію Великої Британії упродовж останніх десяти років». Звіт було ініційовано цією групою у зв’язку зі зростанням занепокоєння щодо впливу іноземних студентів та їхніх сімей на місцеві громади, оскільки деякі частини Великої Британії страждають від нестачі житла та нестачі місць у школах та у лікарях загальної практики. Хоча не було надано «переконливих доказів того, що зростання набору іноземних студентів саме чинило надмірний тиск на місцеве житло, транспорт чи інші послуги», попередній уряд частково заборонив більшості іноземних студентів брати з собою родини. Експерти вважають, що міжнародну освіту можна було б використовувати для вирішення проблем регіонального ринку праці шляхом стратегічного залучення іноземних студентів до курсів, пов’язаних з місцевими потребами у навичках. Дані, зібрані у рамках дослідження, показують, що у 2023-2024 роках найбільше іноземних студентів приймав Лондон (28,4%), за яким слідують Шотландія (10,1%) та південно-східний регіон (8,7%), тоді як Північна Ірландія та Уельс опинилися у кінці списку з показниками 2,2% та 3,8% відповідно. Підкреслюється, що  економічний вплив іноземних студентів має особливе значення у регіонах, де частка студентів обмежена. «Зменшення кількості студентів матиме мінімальний вплив на місцеві потреби в Лондоні, але в таких місцях, як Манчестер, Шеффілд та Ексетер, це може суттєво підірвати регіональне процвітання». Зазначається, що скорочення терміну дії візи для випускників з двох років до 18 місяців можуть «ще більше посилити існуючу регіональну нерівність». Зацікавлені сторони попереджають, що посади для випускників вимагають щонайменше двох років, що робить запропоноване скорочення потенційною перешкодою для кар’єрного зростання, змушуючи іноземних студентів обирати шлях кваліфікованих працівників, який менш доступний за межами Лондона та південно-східної частини. Таким чином, іноземні студенти з меншою ймовірністю залишаться у регіонах, де вони навчалися, якщо термін дії візи Graduate Route буде скорочено до 18 місяців.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/xEjhq, https://qrpage.net/qr/yH0cH

Фото: Алан Вілсон/Alamy

#НРАТ_Усі_новини  #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-09-04
Share
РОЛЬ СТУДЕНТІВ У ВИРІШЕННІ ПРОБЛЕМ УПРАВЛІННЯ НАВЧАННЯМ

РОЛЬ СТУДЕНТІВ У ВИРІШЕННІ ПРОБЛЕМ УПРАВЛІННЯ НАВЧАННЯМ

Sorry, this entry is only available in Українська. На Платформі Ради Європи з питань етики, прозорості та доброчесності в освіті оприлюднений матеріал «Транснаціональна освіта потрапляє в центр уваги світової вищої освіти».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На Платформі Ради Європи з питань етики, прозорості та доброчесності в освіті оприлюднений матеріал «Транснаціональна освіта потрапляє в центр уваги світової вищої освіти».

У ньому обговорюється публікація «Студенти є ключовими у вирішенні проблем управління перехідним освітнім навчанням», побудована на даних дискусій у рамках ETINED EduTalk з питань забезпечення якості та доброчесності транснаціональної освіти. Автори статті дослідили еволюцію транснаціональної освіти й привертають увагу спільноти до  нагальних потреб надійного забезпечення якості освіти, посилення транскордонної співпраці у освіті та захисті інтересів студентів. Експерти вважають за необхідне переглянути «Кодекс належної практики у наданні ПНП», зміни і доповнення до якого наразі обговорюються і нова редакція якого має бути завершена під егідою Комітету Лісабонської конвенції з визнання (LRCC) восени 2025 року. Усі зацікавлені також мають можливість переглянути відеоматеріали, в яких представлені актуальні питання транскордонної освіти, розглядаються ризики, можливості та проблеми управління освітою у транскордонному вимірі.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/6MDMe, https://qrpage.net/qr/9BwFe, https://qrpage.net/qr/X149Z, https://qrpage.net/qr/zMoI3

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ЄС #НРАТ_АкадемДоброчесність_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-09-04
Share
ОЕСР: БАЛАНС ІННОВАЦІЙ, ПРОЗОРОСТІ ТА РИЗИКІВ У МОДЕЛЯХ З ВІДКРИТИМ КОДОМ

ОЕСР: БАЛАНС ІННОВАЦІЙ, ПРОЗОРОСТІ ТА РИЗИКІВ У МОДЕЛЯХ З ВІДКРИТИМ КОДОМ

Sorry, this entry is only available in Українська. У блозі Організації економічного співробітництва та розвитку опублікована стаття «Відкритість ШІ: баланс інновацій, прозорості та ризиків у моделях з відкритим кодом».

Sorry, this entry is only available in Українська.

У блозі Організації економічного співробітництва та розвитку опублікована стаття «Відкритість ШІ: баланс інновацій, прозорості та ризиків у моделях з відкритим кодом».

У ній автори зазначають, що у серпні 2025 року OpenAI анонсувала GPT-OSS –  сімейство моделей з відкритим кодом, які надають публічний доступ до навчених параметрів системи штучного інтелекту на передовому рівні. Це актуалізувало  дебати щодо необхідної «відкритості» моделей штучного інтелекту. Дехто сприйняв цей крок як перемогу у галузі прозорості та інновацій. Інші критикували його як крок, що може прискорити зловмисне використання передового ШІ. Невдовзі після цього Глобальне партнерство з питань штучного інтелекту (GPAI) в ОЕСР опублікувало новий звіт, який допомагає урядам зрозуміти сутність відкритості у сфері штучного інтелекту та орієнтуватися у складних компромісах, які вона передбачає. Книга «Відкритість ШІ: посібник для політиків» безпосередньо досліджує цю суперечність. Поєднуючи випуск GPT-OSS від OpenAI, зростаючу дискусію щодо відкритих кодів, а також структурований аналіз політики GPAI та ОЕСР, політики отримують чітке уявлення про те, чому відкритість ШІ важлива, які переваги вона обіцяє та які ризики вона несе. У звіті OECD/GPAI пояснюється, чому ШІ з «відкритим кодом» вводить в оману;  що означає зростаюча тенденція в галузі ШІ внаслідок GPT-OSS від OpenAI; які переваги відкритості штучного інтелекту та ризики; як можна впроваджувати граничні оцінки у цілісне управління ризиками та забезпечити відповідальну відкритість ШІ. Експерти наголошують, що відкритість ШІ за умови належного управління може сприяти інноваціям, розширювати доступ до нових технологічних можливостей й підвищувати підзвітність. Разом із тим, неефективне управління може прискорити неправильне використання ШІ, підірвати безпеку та зруйнувати довіру. «Відкритість ШІ: посібник для політиків»  від ОЕСР пропонує компас для розуміння та налаштування цього балансу. Міжнародні інституції працюють над тим, щоб інформувати суспільство про дискусію та забезпечувати розвиток ШІ таким чином, щоб служити людям. Він надає політикам та іншим особам, які приймають рішення, обґрунтовану перспективу для прийняття рішень, урахування граничних ризиків, розрізняючи різні виміри відкритості та дотримуючись «Принципів ОЕСР щодо штучного інтелекту» і акцентує увагу на тому, що метою є не відкритість заради неї самої, не секретність заради неї самої, а надійний штучний інтелект, який приносить користь усім.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/3Hlds, https://qrpage.net/qr/XGFaK, https://oecd.ai/en/ai-principles

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ШтучнийІнтелект  НРАТ_ВідкритіДані #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини  #НРАТ_Інноваторам_новини  

2025-09-04
Share
ВИКОРИСТАННЯ ШІ ДЛЯ ОЦІНЮВАННЯ

ВИКОРИСТАННЯ ШІ ДЛЯ ОЦІНЮВАННЯ

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Times Higher Education опублікована стаття Ізабель Фішер «Як оцінювачам слід використовувати ШІ для виставлення оцінок та отримання відгуків?».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Ізабель Фішер «Як оцінювачам слід використовувати ШІ для виставлення оцінок та отримання відгуків?».

У ній автор зазначає, що наразі студенти приділяють значну увагу використанню ГШІ, але його суттєвий потенціал для підтримки систем оцінювання здебільшого ігнорується викладачами з різних причин. Ізабель пропонує своє бачення застосування керівництва з відповідального використання ШІ  в оцінюванні. Відкриття ГШІ  для широкого загалу ознаменувалось у вищій освіті тим, що одні навчальні заклади запровадили повну його заборону, а інші – дозволили використання за умов  дотримання принципів прозорого та педагогічно обґрунтованого використання ШІ. Йдеться про наступні принципи: узгодженості оцінювання в межах одного й того ж завдання (екзаменатор або «оцінювач» відповідає за нагляд за загальним оцінюванням модулю та повинен забезпечити узгодженість практики оцінювання та зворотного зв’язку); цілеспрямованого покращення навчання («оцінювач», який вирішив використовувати штучний інтелект, його застосування в оцінюванні, виставленні оцінок та зворотному зв’язку, має передусім покращити навчальний досвід студентів та покращити академічне середовище для всіх зацікавлених сторін); непохитна людська відповідальність (кінцева відповідальність за якість, точність, справедливість та педагогічну цінність усіх видів оцінювання залишається за людиною); інформована автономія оцінювачів та професійний розвиток («оцінювачі» зберігають автономію у вирішенні питання про те, чи впроваджувати інструменти штучного інтелекту у свої процеси оцінювання, виставлення оцінок та надання зворотного зв’язку, і в який саме спосіб); прозорість та довіра (інтеграція ШІ в оцінювання, виставлення оцінок та надання зворотного зв’язку має бути повністю прозорим процесом для побудови та підтримки довіри); конфіденційність та безпека даних (обов’язкове правило – суворе дотримання конфіденційності даних, безпеки та захисту інтелектуальної власності, що має першорядне значення під час обробки студентських робіт та персональних даних за допомогою інструментів штучного інтелекту); спільна практика, рівний доступ та постійна адаптація (університет повинен активно сприяти розвитку культури відкритого діалогу та спільного обміну досвідом між співробітниками щодо ефективного, етичного та відповідального використання штучного інтелекту в оцінюванні, перевірці та зворотному зв’язку, забезпечуючи при цьому постійний професійний розвиток та підтримку).  Звісно, кожен  освітній заклад може розробити власні інституційні принципи для використання ШІ.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/OAQa1

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2025-09-03
Share
ОЕСР: ПОСИЛЕННЯ ПРИВАБЛИВОСТІ СХІДНИХ ПРИКОРДОННИХ РЕГІОНІВ ЄВРОПИ

ОЕСР: ПОСИЛЕННЯ ПРИВАБЛИВОСТІ СХІДНИХ ПРИКОРДОННИХ РЕГІОНІВ ЄВРОПИ

Sorry, this entry is only available in Українська. Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала  робочий документ «Посилення привабливості східних прикордонних регіонів Європи» із  серії  «Документи регіонального розвитку ОЕСР».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала  робочий документ «Посилення привабливості східних прикордонних регіонів Європи» із  серії  «Документи регіонального розвитку ОЕСР».

У ньому  наголошується,  що східні прикордонні регіони ЄС (СПР) стикаються з глибоко вкоріненими структурними та новими геополітичними викликами, які загрожують їхній довгостроковій привабливості та розвитку. Ці регіони постійно відстають за економічними показниками (зокрема, ВВП на душу населення) та інноваційною активністю, водночас стикаючись з гострим демографічним спадом, слабкою інфраструктурою та недовикористаним туристичним потенціалом. Останні геополітичні події ще більше напружили ситуацію, посиливши спад інвестицій, збільшили прогалини у наданні послуг та транскордонні порушення. Реагування на національному рівні часто не враховує місцеві потреби цих регіонів, що підкреслює важливість індивідуальних територіальних підходів. Застосування Рамкової шкали регіональної привабливості ОЕСР виявляє як вразливості, так і невикористані активи у вигляді природного капіталу, культурної спадщини тощо, які здатні сприяти відродженню. У відповідь країни СПР використовують поєднання місцевих стратегій, включно з регіональними інноваційними центрами, інвестиціями в інфраструктуру подвійного використання та узгодженням можливостей освіти із запитами промисловості. Латвія, Естонія, Фінляндія, Польща та Литва є прикладом інтегруючих дій з наголосом на  проблеми регіонального розвитку. Для посилення стійкості та привабливості СПР політика має бути багатовимірною, обґрунтованою відповідними наборами даних та гнучкою по відношенню до специфіки різних секторів. Ефективне управління, інклюзивне планування та макрорегіональна співпраця є життєво важливими для перетворення СПР на динамічні, безпечні та стійкі території. У документі представлено бачення експертів щодо стратегічні дій щодо забезпечення довгострокової соціально-економічної конвергенції на геополітичному кордоні ЄС.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/wE95d, https://qrpage.net/qr/FPxjF, https://doi.org/10.1787/4fcb80c2-en 

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини  #НРАТ_Інноваторам_новини 

2025-09-03
Share
ЧИ ДОЗВОЛЯЄ ГШІ ВИЙТИ НА ПЕРШИЙ ПЛАН ТВОРЧОСТІ?

ЧИ ДОЗВОЛЯЄ ГШІ ВИЙТИ НА ПЕРШИЙ ПЛАН ТВОРЧОСТІ?

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Times Higher Education опублікована стаття Іоанніса Глінавоса «Чи дозволяє ГШI вийти на перший план творчості?».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Іоанніса Глінавоса «Чи дозволяє ГШI вийти на перший план творчості?».

У ній автор зазначає, що завдяки генеративному штучному інтелекту рутинні навички стають доступними для делегування, а креативність повинна стати невід’ємною частиною цифрової грамотності. Він радить ефективно використовувати інструменти ГШІ для різноманітних завдань – формування концепцій, ідей, проектування, підготовки креслень, підбору матеріалів (зокрема – їх специфікації), визначення заходів та формування плану упровадження. Раніше такі завдання вимагали семестрового групового проекту, а сьогодні – це короткий час спілкування з ГШІ. Суперздатність, яка тепер є на ноутбуці кожного студента, — це здатність швидко переходити від ідеї до прототипу. Це змінює всі аспекти вищої освіти, але більшість навчальних програм просто прикріплюють слайд «Як використовувати ChatGPT» до торішньої лекції. Студенти ж використовують технології, щоб освоїти необхідні їм навички. Іоанніс каже, що від студентів вимагається нестандартне мислення, цікавість та етичні судження — якості, які стандартні системи оцінювання зазвичай ігнорують. Потрібно ставитися до креативності як до базового рівня грамотності, а не як до декоративного доповнення. Сучасні навчальні простори повинні нагадувати дизайн-студії. Замість того, щоб викладати комерційне право, монотонно розмірковуючи про обов’язки директора, треба доручити командам студентів створювати нормативні «пісочниці» для стартапів у сфері безпілотних автомобілів. Вони будуть використовувати юридичні моделі для розробки рамок відповідності, а потім проводити семінари, обговорюючи, що пропустив бот і чому це важливо. Навички для здобувачів освіти важливі, але на перший план зараз виходить саме творчість. Традиційні іспити та курсові не працюють, коли ГШІ може написати прийнятне есе за хвилину. Отже, викладачам є сенс вимагати від студентів  журнал розробки, що описує творчий шлях, включаючи помилки. Відзначайте хід думок, налагоджуйте творчий контакт,  створюйте стартові майданчики, а не вимагайте конспектів лекцій, запитуйте «яку проблему ви хотіли вирішити?» та давайте шанс перетворити цю відповідь на прототип, який стане домашнім завданням з першого дня навчання.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/T4qgd

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-09-02
Share