Information
Registration Number
0825U004245, PhD dissertation
Status
Доктор філософії
Date
15-01-2026
popup.evolution
o
Title
Music Teachers Training Methodology In Vocal Works Stylistic Interpretation Based on the Hermeneutic Approach.
Author
Yujin L. Liang,
popup.head Serhii V. Shyp Serhii
popup.opponent Olha P. Shcholokova
popup.opponent Olha M. Kozii
popup.review Liudmyla V. Stepanova
popup.review Nataliia V. Ashykhmina
Description
У даному дослідженні поставлена і розв'язана актуальна для фахової музично-педагогічної освіти в Україні та Китаї проблема методичного забезпечення процесу підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва до стильової інтерпретації вокальних творів. Головною засадою даної методики є герменевтичний підхід, реалізований у комплексі методів формування інтерпретаційно-стильової готовності здобувачів музично-педагогічної освіти. Мета дослідження полягає в обгрунтуванні, розробці та експериментальній перевірці методики підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва до стильової інтерпретації вокальних творів на основі герменевтичного підходу.Наукова новизна роботи. Наукова новизна роботи. В дисертації вперше: теоретично обгрунтовано і практично підтверджено доцільність залучення герменевтичного підходу в процесі музично-виконавської підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва до стильової інтерпретації вокальних творів; у контексті теорії та методики фахової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва визначено поняття стильової інтерпретації музичних творів; - Розроблено модель готовності здобувача освіти до стильової інтерпретації, компонентами якої визначено: а) теоретичні знання про стильовий простір мистецтва; б) емпіричні знання про стилі вокальної музики; в) музично-виконавські та вербально-риторичні уміння; г) професійна мотивація академічної діяльності; - Обґрунтована і доведена методична ефективність герменевтичного підходу в сполученні з діяльнісним та культурологічним підходами у сфері музично-виконавської підготовки здобувачів освіти; здійснено методичну розробку теорії багатомірного стильового простору музичної практики, згідно з якою кожній твір розглядається у чотирьох стильових вимірах: жанровому, історичному, етнічному і персональному; розроблено і апробовано на практиці методику підготовки до стильової інтерпретації вокального твору, яка включає: метод системного моделювання жанрово-стильового простору вокального мистецтва; алгоритмізований метод формування стильових понять; метод виявлення конотативних смислів музично-поетичного тексту вокального твору; метод художнього перекладу музично-поетичного твору (переклад словесного тексту вокального твору на іншу вербальну мову, трансвидовий переклад музично-поетичного твору на мову іншого виду мистецтва); метод аналізу образа ліричного герою вокального твору, який забезпечує адекватність персонально-стильової інтерпретації; метод проєктування виконавської версії вокального твору; ігровий метод «Словесний портрет персонального стилю» та ін. Визначено умови ефективності впровадження запропонованих методів, а саме: доцільна з погляду стильового простору музики селекція творів, призначених для засвоєння в класі вокалу; дотримання принципу стимулювання творчості; дії, спрямовані на формування установки сприйняття і оцінювання стилістики твору та його інтерпретації. Розреблено методику педагогічної діагностики готовності майбутнього вчителя музичного мистецтва до стильової інтерпретації вокальних творів за чотирма критеріями (гностичним, вербально-герменевтичним, музично-перформативним, інтенціональниим). У контексті музично-педагогічної методології уточнено поняття стилю інтерпретації ,стильової атрибуції, екфразису, конотативного смислу, ліричного герою вокального твору. Подальшого розвитку отримали уявлення про педагогічну герменевтику, практику інтерпретації музичного твору, стилістику вокальної музики та виконавського мистецтва. Практичне значення дослідження полягає у можливості багатоцільового використання положень роботи у навчальній, виховній, художньо-просвітницькій роботі вчителя школи, зокрема у його підготовці до самостійного створення власних виконавських версій художніх творів, розв'язанні завдань педагогічної герменевтики, тобто поясненні художньо-образного змісту музичних творів учням загальноосвітньої школи на уроках музичного мистецтва або студентам вокального класу в закладах музично-педагогічної освіти.
Registration Date
2025-12-05
popup.nrat_date
2025-12-05
search.subscribing
Updated: 2025-12-05
