Information
Registration Number
0825U004247, PhD dissertation
Status
Доктор філософії
Date
16-01-2026
popup.evolution
o
Title
Methodology for organizing independent work of students majoring in «Educational and Pedagogical Sciences» in distance learning
Author
Oleksandr V. Priadko,
popup.head Oleksandr V. Kuchai
popup.opponent Raisa M. Prima
popup.opponent Hanna B. Breslavska
popup.opponent Valentyna M. Pliushch
popup.review Oleksandr M. Prokhorchuk
Description
Досліджено стан досліджуваної проблеми в педагогічній теорії й практиці. З’ясовано, що в умовах реформування вищої школи зростають вимоги до якості процесу організації самостійної роботи студентів в умовах дистанційного навчання. Питомої ваги набуває підготовка висококваліфікованих фахівців, які володіють новітніми формами організації освітнього процесу, що наголошує на цінності організації самостійної роботи студентів, їхньої готовності до професійної діяльності з умовах дистанційного навчання. Система професійної підготовки студентів має бути цілеспрямована на забезпечення формування конкурентоспроможних фахівців з високим ступенем компетентностей, обізнаності щодо використання технологій дистанційного навчання, педагогічної майстерності й розвиненими особистісними властивостями. Виділено моделі дистанційної освіти, що різняться особливостями вживаних технологій, а також ступенем управління та відповідальності викладача та студента. Аналіз праць науковців зазначає, що дистанційне навчання дозволяє вчитися в індивідуальному режимі, незалежно від місця та часу, дає можливість здобувати освіту все життя. Нині спостерігається збільшення кількості студентів, які навчаються за технологіями дистанційного навчання, збільшується кількість ЗВО, які застосовують їх в освітньому процесі, з’являється багато міжнародних освітніх структур тощо. На основі аналізу провідних принципів організації самостійної роботи студентів ЗВО в умовах дистанційного навчання розуміються різні види освітньої діяльності, що ведеться за прямої та непрямої роботи з викладачем, а також без прямої участі викладача. До значного застосовування новітніх технологій та дистанційного навчання належать такі принципи: гуманізації й гуманітаризації, самостійності, наступності, науковості, свідомості й активності студентів, системності, послідовності та раціональності організації самостійної навчальної діяльності студентів, доступності й достатнього рівня складності в організації самостійної навчальної діяльності студентів, зв’язку теорії з практикою в організації самостійної навчальної діяльності студентів, професійно-педагогічної значущості знань і професійної компетентності, наочності, що вимагає візуалізацію навчальних даних, індивідуалізації, пріоритетності педагогічного підходу під час проєктування освітнього процесу в дистанційному навчанні, педагогічної доцільності застосування ІКТ, відповідності технологій до навчання, мобільності навчання, забезпечення захисту інформації, неантагоністичності дистанційного навчання чинним формам освіти, інтерактивності, ідентифікації та інші. Проаналізовано провідні напрями до організації самостійної роботи студентів ЗВО в умовах дистанційного навчання: соціальний, методологічний, фінансово-економічний, нормативно-правовий, організаційно-педагогічний, інституційний, технологічний, науково-методичний, психологічний, прикладний, виховний, регіональний. Визначення різних напрямів дистанційного навчання є необхідною умовою їх застосування в освітньому просторі. Покращення цих напрямів сприятиме забезпеченню можливостей здобуття неперервної освіти будь-якого рівня та якості створення умов для саморозвитку кожної людини незалежно від віку, статі, стану здоров’я і матеріального становища, індивідуально-психологічних особливостей тощо. Визначено сучасні технології організації самостійної роботи студентів в умовах дистанційного навчання у ЗВО. Розглянуто особливості організації самостійної роботи студентів в умовах дистанційного навчання (розподіл, гнучкість, комплексність, масовість, мережевість, функціональність, інноваційність, комплексність, творчість). Однією з нагальних завдань сучасної вищої освіти є формування творчої особистості фахівця, здатного до саморозвитку, самоосвіти, інноваційної діяльності в умовах швидкої зміни багатьох сторін суспільного життя. Сучасний кваліфікований, конкурентоспроможний фахівець має володіти інформаційно-комунікаційними технологіями, показувати готовність до постійного професійного зросту, вправність змінювати отримані знання на інноваційні технології, генерувати та поглиблювати навички самостійного здобуття знань, критичного мислення.
Registration Date
2025-12-05
popup.nrat_date
2025-12-05
search.subscribing
Updated: 2025-12-05
