Information
Registration Number
0825U004248, PhD dissertation
Status
Доктор філософії
Date
15-01-2026
popup.evolution
o
Title
Formation of Artistic and Performative Emotivity of Higher Education Students in the Process of Piano Training
Author
Lanyue Z. Zheng,
popup.head Olena R. Novska
popup.opponent Nataliia P. Huralnyk
popup.opponent Vadym A. Lisovyi
popup.review Nataliia V. Ashykhmina
popup.review Oksana Y. Horozhankina
Description
У дисертаційному дослідженні обґрунтовано та запропоновано вирішення актуальної науково-педагогічної проблеми формування художньо-виконавської емотивності здобувачів вищої освіти в процесі фортепіанної підготовки шляхом реалізації авторської методики, спрямованої на розвиток емоційно-інтерпретаційної культури виконавця. Мета дослідження полягає в розробці, теоретичному обґрунтуванні та експериментальній перевірці методики формування художньо-виконавської емотивності здобувачів вищої освіти в процесі фортепіанної підготовки.Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що вперше: здійснено дослідження емотивності в проєкції музичного мистецтва і мистецької освіти як багатовимірний феномен, який відображає єдність емоційного переживання, смислової інтерпретації й виконавсько-комунікативної дії; визначено сутність художньо-виконавської емотивності здобувачів вищої освіти в контексті фортепіанної підготовки як інтегральної особистісно-професійної якості, яка забезпечує цілеспрямовану трансформацію внутрішнього емоційного досвіду і переживань в інтонаційно-звукову та вербальну форму, мобілізуючи техніко-апаратні, інтонаційно-смислові, комунікативні й художньо-вербальні ресурси музиканта задля глибокої інтерпретації музичного тексту, комунікації з аудиторією та ефективного педагогічного впливу; обґрунтовано компонентну структуру досліджуваного феномену, у якій виокремлюються чотири взаємодоповнюючі складові: образно-резонансний компонент (забезпечує емоційно-образне переживання музики, емпатійне співпереживання та створення естетично насиченого звучання); інтерпретаційно-суб’єктний компонент (формує індивідуальну позицію виконавця, розвиває аналітичність, креативність і самобутній ідіостиль); комунікативно-репрезентаційний компонент (забезпечує виразну передачу художнього змісту через звукову експресію, сценічну пластику та мовлення); рефлексивно-методичний компонент (спрямований на усвідомлення й узагальнення власного виконавського досвіду та його подальшу педагогічну реалізацію); обґрунтовано комплекс теоретико-методологічних підходів (екзистенційно-феноменологічний, компетентнісний, полікомунікативний та рефлексивно-евристичний) і принципів формування художньо-виконавської емотивності здобувачів вищої освіти в процесі фортепіанної підготовки (принцип орієнтації на автентичне емоційно-образне переживання музики в процесі фортепіанної підготовки здобувачів вищої освіти, принцип функціонально-смислової інтеграції технічного, інтерпретаційного й комунікативного рівнів фортепіанної підготовки здобувачів вищої освіти, принцип системного накопичення досвіду багатоканальної художньої комунікації як засобу передачі художньо-емоційного змісту фортепіанного твору, принцип цілеспрямованого пошуку особистісно іманентних художньо-емоційних наративів у виконавському, художньо-інтерпретаційному і педагогічно-просвітницькому опрацюванні фортепіанних творів); представлено методику формування художньо-виконавської емотивності здобувачів вищої освіти на основі спеціально розробленої низки педагогічних умов (стимулювання особистісно-мотиваційного ставлення до автентичного емоційно-образного переживання музики через психолого-педагогічну просвіту, аналіз художньо-виконавських кейсів та пошук власних смислів у фортепіанній підготовці; проєктування індивідуальних художньо-інтерпретаційних алгоритмів як прояв авторської смислотворчості і суб’єктної позиції здобувачів; створення творчо-полікомунікативного мистецько-освітнього середовища як простору для репрезентації художньо-виконавських інтерпретацій здобувачів; систематизація методичної діяльності шляхом перетворення власного виконавського й інтерпретаційно-емоційного досвіду на педагогічно-просвітницькі моделі), які реалізуються в чотири етапи (орієнтаційно-едукаційний, інноваційно-акумулятивний, проєктно-творчий, узагальнюючо-смисловий); відповідно до стратегії дослідження у фортепіанну підготовку здобувачів вищої освіти впроваджено методи формування художньо-виконавської емотивності: (метод емоційно-резонансних асоціацій в колі, метод аналізу успішних інтерпретаційних кейсів, метод проєктування інтерпретаційної мапи, метод емоційно-драматургічної реконструкції та інші); розроблено критеріальний апарат дослідження (емоційно-естетичний, концептуально-особистісний, творчо-експресивний та аналітично-едукаційний критерії та їх показники) і методи діагностики сформованості художньо-виконавської емотивності здобувачів вищої освіти. Уточнено: сутність понять «емоційність» та «емотивність» в контексті музично-виконавської діяльності здобувачів вищої освіти, емотивні властивості художнього тексту, емоційні аспекти фортепіанного виконавсьтва і фортепіанної підготовки.
Registration Date
2025-12-05
popup.nrat_date
2025-12-05
search.subscribing
Updated: 2025-12-05
