Information
Registration Number
0825U004279, PhD dissertation
Status
Доктор філософії
Date
10-12-2025
popup.evolution
o
Title
Training of Future Dance Teachers for Work with Primary School Pupils under the Concept of Flexible Learning in the People’s Republic of China
Author
Lina .. He,
popup.head Tetiana O. Dovzhenko
popup.opponent Anna Kotova
popup.opponent Nataliia V. Bakhmat
popup.review Nataliya O. Belozorova
popup.review Yana E. Levchenko
Description
Дисертаційне дослідження присвячене теоретико-практичному аналізу процесу підготовки майбутніх учителів танцю до роботи з учнями початкової школи в умовах реалізації концепції гнучкого навчання в Китайській Народній Республіці. У контексті глобальних освітніх трансформацій, підвищеної уваги до гуманізації, індивідуалізації та культурної зумовленості освітнього процесу, актуальність обраної тематики зумовлена необхідністю розробки нових моделей професійної підготовки мистецьких педагогів, здатних ефективно працювати в умовах початкової школи. Гнучке навчання в китайській освітній політиці розглядається не лише як дидактична інновація, а як стратегічний інструмент модернізації змісту освіти, орієнтований на розвиток креативності, самостійності, адаптивності та культурної обізнаності молодших школярів. У КНР ця модель втілюється шляхом варіативності навчальних програм, використання інтерактивних методів, цифрових платформ, поєднання традиційної культури з інноваційними педагогічними підходами, а також тісної інтеграції виховної складової в освітній процес. Об’єктом дослідження виступає система професійної підготовки вчителів танцю в освіті КНР. Предметом – теоретичні та прикладні аспекти формування готовності майбутніх учителів танцю до роботи з учнями молодшого шкільного віку в умовах гнучкого навчання. Метою дослідження є виявлення ключових характеристик підготовки педагогів у зазначеній сфері, аналіз особливостей реалізації гнучкої моделі навчання та визначення можливостей адаптації окремих елементів китайського досвіду до української системи мистецько- педагогічної освіти. У межах дослідження здійснено аналіз філософських, педагогічних і культурологічних основ гнучкої освіти. Встановлено, що в КНР вона функціонує як засіб реалізації національних стратегічних цілей: формування морально відповідального, інтелектуально мобільного та культурно інтегрованого громадянина. На відміну від західних моделей, де переважають ідеї індивідуального графіку, неформального навчання та освітньої автономії, китайська модель базується на синтезі гнучкості та колективізму, дисципліни, гармонії, педагогічного авторитету та соціальної відповідальності. Проаналізовано структуру навчальних програм у провідних вищих навчальних закладах КНР (Пекінський педагогічний університет, Шанхайська театральна академія, Китайська академія мистецтв, Хучжоуський університет). Виокремлено основні компоненти, що забезпечують ефективну підготовку: інтеграція мистецьких, психолого-педагогічних, методичних і практичних складових; ранній початок педагогічної практики; навчання в малих групах з урахуванням індивідуальних особливостей учнів; наставництво досвідчених викладачів; формування педагогічного авторитету студента як майбутнього вчителя. Досліджено інструменти реалізації гнучкого навчання у хореографічній освіті: диференційовані завдання, моделі “від простого до складного”, методики наслідування і корекції, цифрові візуальні ресурси, розвиток психоемоційної компетентності учнів. Особлива увага приділяється формуванню морально-етичних якостей педагога, що узгоджується з конфуціанськими засадами китайської педагогіки. Окремий параграф присвячено компаративному аналізу освітніх підходів КНР та України у підготовці вчителів мистецького профілю (танцю). Виявлено практики, придатні до імплементації в українському контексті: структуроване наставництво, поетапна педагогічна практика, розвиток педагогічного авторитету. Водночас українська модель пропонує КНР досвід індивідуалізованого підходу, педагогіки партнерства, акценту на емоційному інтелекті та психолого-педагогічному супроводі в мистецькій освіті. Наукова новизна полягає в першому в українській педагогіці комплексному дослідженні моделі підготовки вчителів танцю до роботи з учнями початкової школи в умовах гнучкого навчання у КНР. Уточнено дефініцію “готовність учителя танцю”, яка представлена як багатовимірне утворення, що включає художню, методичну, психологічну, комунікативну та цифрову компоненти. Представлено аналітичний огляд освітніх практик китайських ЗВО та розроблено рекомендації для їх адаптації в Україні. Теоретична значущість роботи полягає у розширенні наукового розуміння процесу формування професійної компетентності мистецького педагога в умовах освітньої гнучкості. Практична значущість – у можливості застосування результатів дослідження для оновлення змісту підготовки педагогів мистецького профілю, розробки програм післядипломної освіти, реалізації міжнародних освітніх проєктів між Україною та КНР, а також для трансформації хореографічної освіти в умовах цифровізації й глобалізації.
Registration Date
2025-12-09
popup.nrat_date
2025-12-09
search.subscribing
Updated: 2025-12-09
