Information
Registration Number
2120U000221, Article
popup.category
Монографія, Не рецензовано
Title
popup.author
Зінченко В.В.
Базелюк Н.В.
Курбатов Сергій
Бойченко Михайло
Горбунова Л.С.
Мєлков Юрій
Шипко О.
popup.publication
01-01-2020
popup.source_user
НАПН України
popup.source
http://lib.iitta.gov.ua/725110/
popup.publisher
Інститут вищої освіти НАПН України
Description
У монографії узагальнено результати наукового дослідження «Стратегії вищої освіти в умовах інтернаціоналізації для стійкого розвитку суспільства». Основну увагу приділено глобальним інституційним трансформаціям, міжнародній публікаційній активності, розвитку системи освіти України у світлі зміни поколінь, трансформативним стратегіям вищої освіти, проблемі якості, гуманістичним та особистісним інтенціям вищої освіти, комунікаційній складовій вищої освіти. Упровадження монографії сприятиме підвищенню рівня і якості інтернаціоналізації вищої освіти України, формуванню світоглядного підґрунтя для стимулювання і забезпечення стійкого розвитку суспільства, підвищенню соціальної відповідальності вищої освіти і зміцненню її функції служіння суспільству. Для науковців у галузі вищої освіти, філософії освіти і педагогіки, викладачів, докторантів, аспірантів і студентів закладів вищої освіти. The monograph summarizes the results of the research "Strategies of higher education in the context of internationalization for sustainable development of society." The main attention is paid to global institutional transformations, international publishing activity, development of Ukraine's education system in the light of generational change, transformative strategies of higher education, quality problem, humanistic and personal intentions of higher education, communication component of higher education.The introduction of the monograph will help increase the level and quality of internationalization of higher education in Ukraine, the formation of a worldview to stimulate and ensure sustainable development of society, increase social responsibility of higher education and strengthen its function of serving society. For scientists in the field of higher education, philosophy of education and pedagogy, teachers, doctoral students, graduate students and students of higher education institutions.
popup.nrat_date
2024-01-15
search.subscribing
Updated: 2025-12-17
