Інформація
Реєстраційний номер
0215U001191, Науково-дослідна робота
Назва роботи
Формування управлінських компетенцій викладача вищої школи.
Керівник роботи
Андрущенко Віктор Петрович,
Дата реєстрації
30-01-2015
Організація виконавець
Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова
Опис
Обґрунтовано особливості формування управлінських компетенцій та використання їх викладачем вищої школи для оптимізації навчально-виховного процесу. Провідна ідея розробленої концепції полягає в тому, що діяльність сучасного викладача споріднена діяльності управлінській і може давати максимальні результати за умови використання в ній не тільки традиційних для педагогіки навчально-виховних технологій, але й інструментарію менеджменту. Наукові підходи з позиції педагогіки і з позиції теорії управління мають істотні концептуальні відмінності, які пролягають у площинах відкритості - закритості, лінійності - нелінійності, організації - самоорганізації тощо. І тому - на фоні визнання високого рівня української педагогіки - для забезпечення більшої актуальності та ефективності відповідного інструментарію викладацької роботи, для сприяння інноваційній діяльності педагога вкрай корисним був би синтез надбань обох галузей знань. Уточнено сутність, зміст і різновиди (структуру) управлінських компетенцій викладача - зокрема, проаналізовано компетенції: планувальні, організаційні, стимуляційні, координаційні, контрольно-оцінні, а також соціокомунікативні, діловодні, інформаційно-аналітичні, компетенції прийняття управлінських рішень і самоменеджменту. Достатній рівень розвитку цих компетенцій у викладача дозволяє йому не лише підвищити ефективність роботи зі студентами, але й управляти конфліктами в освітньому середовищі, брати участь в управлінні навчальним закладом, в роботі експертних груп, впливати на процеси управління освітньою галуззю в цілому.
Опис продукції
У наукових і навчально-методичних публікаціях представлено як світоглядно-методологічне підґрунтя управлінської діяльності викладача вищої школи, так і конкретні практичні рекомендації щодо реалізації і розвитку знань, умінь і навичок викладача до управлінської діяльності. Обгрунтовано концепцію, що використання педагогом технологій управління підвищує якість і ефективність навчально-виховного процесу, а також дає можливість ефективніше брати участь в управлінні навчальним закладом, у громадському та експертному впливі на прийняття державних рішень. Розкрито систему, зміст та особливості реалізації управлінських компетенцій викладача: планувальних, організаційних, координаційних, стимуляційних, контрольно-оцінних, соціокомунікативних та компетенцій прийняття рішень.