Інформація
Реєстраційний номер
0219U004719, Науково-дослідна робота
Назва роботи
Новий підхід до викладання інформаційних технологій та природничих дисциплін відповідно до концепції реорганізації ВНЗ в Україні
Керівник роботи
Дудченко Олег Миколайович, к.т.н.
Дата реєстрації
08-10-2019
Організація виконавець
Херсонська філія Національного університету кораблебудування ім. адмірала Макарова
Опис
Об'єкт дослідження: напрямки підвищення якості освітнього процесу в закладах вищої технічної освіти; Метою роботи є на основі власних досліджень і узагальнення досвіду провідних науковців Європи визначити найбільш ефективні методи комплексного викладання інформаційних технологій та природничих дисциплін, а також найбільш ефективні види контролю навчальної діяльності студентів, відповідно до концепції реорганізації ВНЗ в Україні; Методи дослідження: теоретичні - узагальнення передового педагогічного досвіду у ЗВТО, моделювання процесу адаптивного навчання природничих дисциплін; діагностичні - використання серії досліджень по впливу різних факторів на формування у студентів компетентностей з природничих дисциплін, статистичне опрацювання результатів педагогічного експерименту та їх аналіз; формувальні - розробка методики адаптивного навчання студентів. Створено методичну систему адаптивного навчання студентської молоді з вираженою акцентуацією когнітивних особливостей (виражені ознаки кліпового мислення), яка відповідає концепції реорганізації закладів вищої освіти України. Результати НДР упроваджені в учбовий процес кафедри інформаційних технологій та фізико-математичних дисциплін Херсонської філії НУК імені адмірала Макарова і використовуються при викладанні дисциплін "Фізика", "Вища математика", "Теоретична механіка", "Електротехніка". Прогнозні припущення щодо розвитку об'єкта дослідження - розробка нової концепції викладання природничих дисципліни у ЗВО Украіни.
Опис продукції
Розкрито сутність і дійові аспекти адаптивного навчання через генезис і методичного наповнення поняття освітньої адаптації, визначені методологічні підходи, що сприятимуть реалізації адаптивного навчання фізики у ЗВТО. Встановлено, що важливим фактором впливу на якість природничої освіти майбутніх інженерів є новий тип мислення студентів, який розвинувся у сучасної молоді під впливом інформаційно-комп'ютерних технологій. Для його позначення за поєднанням двох термінів, що найчастіше використовуються в англомовній, україномовній і російськомовній психолого-педагогічній літературі застосовується термін "мозаїчно-кліпове мислення". Визначено, що таке мислення є способом сприйняття й обробки інформації, що одночасно фіксує різноманітні властивості об'єктів без урахування зв'язків між ними, з високою швидкістю перемикання уваги між інформаційними блоками/частинами. За аналізом науково-психологічних досліджень встановлено, що мозаїчно-кліпове мислення є загальною властивістю мислення сучасної молоді, не обмеже