Інформація
Реєстраційний номер
0219U101679, Науково-дослідна робота
Назва роботи
Становлення та розвиток глобального ринку туристичних послуг
Керівник роботи
Сущенко Олена Анатоліївна, Доктор економічних наук
Дата реєстрації
15-10-2019
Організація виконавець
Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця
Опис
Звіт про НДР: 118 с., 29 рис., 14 табл., 106 джерел. Об’єкт дослідження – процес забезпечення міжнародної конкурентоспроможності туристичної галузі в умовах розвитку глобальних ринків. Мета роботи – обґрунтування теоретико-методичних засад та розробка практичних рекомендацій щодо забезпечення конкурентоспроможності туристичної галузі України на міжнародних туристичних ринках. Методи дослідження – у процесі дослідження використано такі загальнонаукові та спеціальні методи: конкретно-пошуковий – для виявлення, відбору, теоретичного аналізу, синтезу, класифікації, узагальнення друкованих джерел з питань конкурентоспроможності; порівняльного аналізу – для вивчення світового досвіду надання послуг освітнього туризму; системного підходу – для систематизація чинників впливу на інноваційну активність туристичних підприємств; маркетингового аналізу – для обґрунтування доцільності формування комплексу інтегрованих маркетингових комунікацій туристичного підприємства. Оброблення даних здійснено за допомогою комп’ютерних технологій, зокрема: табличного процесора Microsoft Excel, Access; пакету статистичного аналізу Statistica 8.0; програмного комплексу для туристичних підприємств «Оверія-туризм». З метою визначення зв’язків інноваційної активності туристичних підприємств та зовнішнього середовища сформульовано систему факторів впливу, із виділенням політико-правових, економічних і культурно-соціальних умов та факторів базового і похідного рівнів. Досліджено основні напрями розвитку інноваційної діяльності туристичних підприємств України. Обґрунтовано важливість використання кластерного підходу для підвищення конкурентоспроможності туристичного регіону. Проаналізовано світовий досвід існування кластерних утворень, визначено за допомогою методів кластерного аналізу регіони України перспективні для впровадження кластерної моделі розвитку та запропоновано впровадження моделі «потрійної спіралі» у розвиток інноваційного туристичного кластеру. Досліджено світові тенденції мобільност
Опис продукції
Запропоновано алгоритм формування туристичного бренду країни; проаналізовано наявний туристичний бренд України; визначено завдання та стратегію туристичного брендингу; розроблено модель формування стратегії просування туристичного бренду країни; запропоновано показники визначення загального індексу привабливості туристичного бренду країни. Обґрунтовано доцільність формування комплексу інтегрованих маркетингових комунікацій для ефективного просування туристичного оператора на ринку, підвищення конкурентоспроможності та рентабельності продажу туристичного продукту; виявлено особливості формування комплексу ІМК для туристичних підприємств, а саме: переважаючу індивідуалізацію та адресність комунікаційного звернення, комплексне використання комунікаційних засобів та технологій, багаторівневість учасників комунікаційної взаємодії в туризмі, що дозволяє ранжувати комунікаційні звернення відповідно до цільової аудиторії, оскільки вони направлені не лише на споживачів туристичних послуг, але й на інші вітчизняні та іноземні туристичні підприємства, різноманітні установи туристичної галузі, громадські та держані організації.