Інформація
Реєстраційний номер
0220U101826, Науково-дослідна робота
Назва роботи
Дидактико-методичний супровід компетентнісно орієнтованого навчання у початковій школі
Керівник роботи
Онопрієнко Оксана Володимирівна, Кандидат педагогічних наук
Дата реєстрації
26-02-2020
Організація виконавець
Інститут педагогіки НАПН України
Опис
Розроблено методики: застосування компетентнісно орієнтованих завдань на уроках української мови; використання інструментарію формувального оцінювання навчальних досягнень учнів першого циклу навчання; створення і реалізації міжпредметних завдань (когнітивних, діяльнісних, ціннісних) як ресурсу впровадження нового змісту мовно-літературної галузі; розроблено формування у молодших школярів вміння працювати з величинами; технологію конструювання інструментарію формувального оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи; розроблено способи розв’язання визначених проблем шляхом реалізації систем індивідуалізованих вправ і завдань для подолання в учнів труднощів навчання читання; завдань для діагностики стану сформованості соціальної компетентності молодших школярів на кінець першого циклу навчання; компетентнісно орієнтованих завдань для формування у молодших школярів умінь створювати зв’язні висловлювання за змістом прочитаного тексту на уроках літературного читання та діагностувальних завдань для перевірки рівня їх сформованості; компетентнісно орієнтованих завдань для забезпечення дидактико-методичного супроводу процесу вивчення величин молодшими школярами; компетентнісно орієнтованих завдань з формування в учнів екологічної грамотності; диференційованих завдань для формування і розвитку в учнів навичок письма; завдань для формування і перевірки в учнів предметних компетентностей з української мови в 2 – 4 класах. У практику початкової школи впроваджено розроблений дидактико-методичний супровід компетентнісно орієнтованого навчання молодших школярів, втілений у: типових освітніх програмах для 1-2 і 3-4 класів закладів загальної середньої освіти, створені під керівництвом О. Я. Савченко; методичних рекомендаціях щодо викладання навчальних предметів у 1-х і 2-х класах закладів освіти; науково обґрунтованому й експериментально апробованому дидактико-методичному забезпеченні.
Опис продукції
У методичних посібниках розкрито поняття міжпредметних зв’язків, їх функції і види обґрунтовано систему міжпредметних завдань як основного засобу реалізації міжпредметних зв’язків уроків літературного читання із змістом предметів українська мова, мистецтво, інтегрованого курсу «Я досліджую світ», природознавство. Схарактеризовано дидактико-методичний супровід соціалізації молодших школярів у процесі реалізації змісту суспільствознавчих галузей Стандарту початкової освіти у взаємозв'язку урочної і позаурочної діяльності. Конкретизовано методичні засоби компетентнісно орієнтованого формування соціальних навичок учнів в предметному і інтегрованому варіантах навчання. Схарактеризовано дидактико-методичний супровід формування комунікативної компетентності учнів початкової школи в процесі навчання української мови. Розглянуто психолого-педагогічні аспекти формування й розвитку навички читання молодших школярів з урахуванням сучасних тенденцій розвитку в учнів базових пізнавальних процесів, які забезпечують здійснення читацької діяльності; схарактеризовано типові та індивідуальні труднощі дітей з читання на різних етапах навчання. Схарактеризовано дидактичне забезпечення оцінювання результатів компетентнісно орієнтованого навчання молодших школярів. Обґрунтовано необхідність диференційованого підходу в навчанні письма молодших школярів; проаналізовано психофізіологічні особливості їхнього розвитку; схарактеризовано складники навчання письма молодших школярів. У методичних рекомендаціях висвітлено систему компетентнісно орієнтованих завдань для забезпечення дидактико-методичного супроводу процесу вивчення величин молодшими школярами. Представлено систему компетентнісно орієнтованих завдань екологічного змісту для формування екологічної грамотності молодших школярів у навчанні інтегрованого курсу «Я досліджую світ». Запропоновано дидактико-методичний супровід формування у молодших школярів умінь створювати зв’язні висловлювання за змістом прочитаного.