МОН повідомляє, що завершився перший етап пілотного проєкту з впровадження дуальної форми здобуття освіти у закладах фахової передвищої та вищої освіти України. 

Дуальна форма здобуття вищої освіти – це спосіб здобуття освіти здобувачами денної форми, що передбачає навчання на робочому місці на підприємствах, в установах та організаціях для набуття певної кваліфікації в обсязі від 25% до 60% освітньої програми. 

МОН у співпраці з Представництвом Фонду ім. Фрідріха Еберта в Україні та державною установою «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти» підготувало Аналітичний звіт за результатами першого року його реалізації.

До пілотного проєкту було залучено 44 заклади освіти. Отримані результати свідчать про  їх спроможність здійснювати освітній процес за дуальною формою навчання у тісній співпраці з роботодавцями, а також    доцільність поширення набутого досвіду. 

Відповідно до Концепції підготовки фахівців основними результатами впровадження дуальної форми здобуття освіти є: 

– розширення та удосконалення практичної спрямованості освітньої програми зі збереженням достатнього рівня теоретичної підготовки; 

– забезпечення взаємозв’язку та взаємовпливу різних систем (освіта і виробництво, освіта і наука, наука і виробництво) для впровадження важливих змін, спрямованих на підвищення якості освіти; 

– підвищення якості підготовки фахівців відповідно до реальних вимог ринку праці та забезпечення підготовки кваліфікованих фахівців для національної економіки; 

– посилення ролі роботодавців та їх об’єднань у системі підготовки кваліфікованих фахівців від формування змісту освітніх програм до оцінювання результатів навчання;

– модернізація змісту освіти з метою приведення його до відповідності сучасному змісту професійної діяльності; 

– підвищення рівня конкурентоспроможності випускників закладів освіти в умовах глобалізації та сприяння підвищенню рівня зайнятості молоді; 

– скорочення періоду адаптації випускників закладу освіти до професійної діяльності; 

– розроблення (оновлення) професійних стандартів/кваліфікаційних характеристик; 

– підвищення мотивації здобувачів освіти до навчання.

Детальніше: https://bit.ly/338DxbH, https://bit.ly/3n00Exi 

Фото: МОН

Результати впровадження дуальної форми навчання у вищій освіті
2020-09-28
Share