Information
Registration Number
0825U004290, PhD dissertation
Status
Доктор філософії
Date
11-12-2025
popup.evolution
o
Title
The use of music and song means in foreign language competence development of young learners in the PRC and Ukraine
Author
Haozhe .. Jiang,
popup.head Ilona I. Kostikova
popup.opponent Yuliia M. Lushchyk
popup.opponent Oleksandr L. Shumskyi
popup.review Tetiana Sobchenko
popup.review Anna V. Boiarska-Khomenko
Description
У роботі окреслено витоки ідей формування іншомовної компетентності в КНР і Україні, розкрито зміст і структуру іншомовної компетентності молодших школярів в обох країнах; узагальнено теоретичне підґрунтя використання музично-пісенних засобів молодшими школярами КНР і України для формування іншомовної компетентності; визначено зміст, навчально-методичне забезпечення, методи, форми формування іншомовної компетентності молодших школярів в КНР і Україні; схарактеризовано досвід використання музично-пісенних засобів формування іншомовної компетентності молодших школярів КНР і України, процес цифровізації музично-пісенних засобів в КНР і Україні для визначення напрямів взаємного використання педагогічно цінних ідей. Наукова новизна одержаних результатів дослідження полягає в тому, що: уперше здійснено цілісний порівняльний аналіз теоретико-практичних здобутків формування іншомовної компетентності в КНР і Україні (на прикладі молодших школярів закладів загальної середньої освіти, з урахуванням: ідей формування іншомовної компетентності; сучасних підходів до її реалізації; теоретичного підґрунтя використання музично-пісенних засобів; визначення змісту, навчально-методичного забезпечення, методів і форм навчання; практичного досвіду застосування музично-пісенних засобів; тенденцій діджиталізації у сфері музично-пісенного навчального контенту). Вперше виявлено спільні риси формування іншомовної компетентності молодших школярів як в КНР, так і в Україні (формування іншомовної компетентності молодших школярів в обох країнах відбувається при опануванні предмету «Іноземна мова» з першого класу початкової школи; шанобливе національне ставлення до англійської мови як іноземної; прагнення до інтеграції національних та англомовних традицій у навчанні). Виявлено специфічні риси, які віддзеркалюють особливості формування іншомовної компетентності молодших школярів в досліджуваних країнах (для КНР: тяжіння до традиційного навчання іноземної мови; акцент на мовній компетентності; використання національних підручників, які містять музично-пісенні засоби; обмежений доступ до світових цифрових ресурсів з музично-пісенними засобами); (для України: тяжіння до комунікативного, інтерактивного навчання іноземної мови та інтерференція впливу аутентичних англомовних методик викладання; акцент на мовленнєвій компетентності; використання як національних, так й автентичних підручників, які містять музично-пісенні засоби; доступність відкритих, безоплатних світових цифрових ресурсів, які містять музично-пісенні засоби). Вперше визначено напрями взаємного використання педагогічно цінних ідей для закладів середньої освіти в початкових класах КНР та України, а саме, досвід КНР може бути корисним для Україні у галузі системної уніфікації навчально-методичних матеріалів та масштабного впровадження штучного інтелекту для персоналізації навчання учнів. Україна може збагатити КНР гнучкістю комунікативного підходу, культурою відкритого обміну ідей та навчально-методичних матеріалів між педагогами, а також креативним використанням широкого спектру аутентичних міжнародних цифрових ресурсів. Доцільно активізувати двосторонню співпрацю; інтенсифікувати взаємодію та реалізацію спільних проектів, орієнтованих на поглиблення формування іншомовної компетентності молодших школярів; оптимізувати проведення спільних науково-практичних вебінарів, майстер-класів між вчителями англійської мови в обох країнах для обміну досвідом. Практична значущість отриманих результатів дослідження. Практичні результати дослідження можуть бути використані учителями англійської мови КНР і України в початкових класах у закладах середньої освіти у процесі викладання англійської мови. Дисертантом розроблено, впроваджено, надруковано й розміщено онлайн методичні рекомендації «Методика викладання англійської мови в початковій школі». Положення, результати, висновки дисертації створюють передумови для подальших компаративних досліджень організації освітнього процесу закладів середньої освіти, зокрема, початкової, в КНР та Україні. Практичні результати дослідження також можуть бути використані вченими, педагогами КНР і України в педагогічних закладах вищої освіти під час підготовки бакалаврів, магістрів зі спеціальності «Середня освіта. Іноземна філологія», «Початкова освіта». Практичні результати роботи також можуть бути використані у процесі викладання гуманітарних дисциплін в України «Методика навчання англійської мови» (тема «Іншомовна компетентність»), «Практикум з іноземної мови з методикою навчання» (тема «Музично-пісенні засоби навчання»); дисциплін вільного вибору «Успішні заняття англійською мовою», «Інтерактивне навчання англійської мови» (тема «Діджиталізація музично-пісенних засобів»).
Registration Date
2025-12-10
popup.nrat_date
2025-12-10
search.subscribing
Updated: 2025-12-13
