Інформація
Реєстраційний номер
0825U004290, Дисертація доктора філософії
На здобуття
Доктор філософії
Дата захисту
11-12-2025
Статус
Запланована
Назва роботи
Використання музично-пісенних засобів у формуванні іншомовної компетентності молодших школярів в КНР і Україні
Здобувач
Цзян Хаочже ..,
Керівник Костікова Ілона Іванівна
Опонент Лущик Юлія Миколаївна
Опонент Шумський Олександр Леонідович
Рецензент Собченко Тетяна Миколаївна
Рецензент Боярська-Хоменко Анна Володимирівна
Опис
У роботі окреслено витоки ідей формування іншомовної компетентності в КНР і Україні, розкрито зміст і структуру іншомовної компетентності молодших школярів в обох країнах; узагальнено теоретичне підґрунтя використання музично-пісенних засобів молодшими школярами КНР і України для формування іншомовної компетентності; визначено зміст, навчально-методичне забезпечення, методи, форми формування іншомовної компетентності молодших школярів в КНР і Україні; схарактеризовано досвід використання музично-пісенних засобів формування іншомовної компетентності молодших школярів КНР і України, процес цифровізації музично-пісенних засобів в КНР і Україні для визначення напрямів взаємного використання педагогічно цінних ідей. Наукова новизна одержаних результатів дослідження полягає в тому, що: уперше здійснено цілісний порівняльний аналіз теоретико-практичних здобутків формування іншомовної компетентності в КНР і Україні (на прикладі молодших школярів закладів загальної середньої освіти, з урахуванням: ідей формування іншомовної компетентності; сучасних підходів до її реалізації; теоретичного підґрунтя використання музично-пісенних засобів; визначення змісту, навчально-методичного забезпечення, методів і форм навчання; практичного досвіду застосування музично-пісенних засобів; тенденцій діджиталізації у сфері музично-пісенного навчального контенту). Вперше виявлено спільні риси формування іншомовної компетентності молодших школярів як в КНР, так і в Україні (формування іншомовної компетентності молодших школярів в обох країнах відбувається при опануванні предмету «Іноземна мова» з першого класу початкової школи; шанобливе національне ставлення до англійської мови як іноземної; прагнення до інтеграції національних та англомовних традицій у навчанні). Виявлено специфічні риси, які віддзеркалюють особливості формування іншомовної компетентності молодших школярів в досліджуваних країнах (для КНР: тяжіння до традиційного навчання іноземної мови; акцент на мовній компетентності; використання національних підручників, які містять музично-пісенні засоби; обмежений доступ до світових цифрових ресурсів з музично-пісенними засобами); (для України: тяжіння до комунікативного, інтерактивного навчання іноземної мови та інтерференція впливу аутентичних англомовних методик викладання; акцент на мовленнєвій компетентності; використання як національних, так й автентичних підручників, які містять музично-пісенні засоби; доступність відкритих, безоплатних світових цифрових ресурсів, які містять музично-пісенні засоби). Вперше визначено напрями взаємного використання педагогічно цінних ідей для закладів середньої освіти в початкових класах КНР та України, а саме, досвід КНР може бути корисним для Україні у галузі системної уніфікації навчально-методичних матеріалів та масштабного впровадження штучного інтелекту для персоналізації навчання учнів. Україна може збагатити КНР гнучкістю комунікативного підходу, культурою відкритого обміну ідей та навчально-методичних матеріалів між педагогами, а також креативним використанням широкого спектру аутентичних міжнародних цифрових ресурсів. Доцільно активізувати двосторонню співпрацю; інтенсифікувати взаємодію та реалізацію спільних проектів, орієнтованих на поглиблення формування іншомовної компетентності молодших школярів; оптимізувати проведення спільних науково-практичних вебінарів, майстер-класів між вчителями англійської мови в обох країнах для обміну досвідом. Практична значущість отриманих результатів дослідження. Практичні результати дослідження можуть бути використані учителями англійської мови КНР і України в початкових класах у закладах середньої освіти у процесі викладання англійської мови. Дисертантом розроблено, впроваджено, надруковано й розміщено онлайн методичні рекомендації «Методика викладання англійської мови в початковій школі». Положення, результати, висновки дисертації створюють передумови для подальших компаративних досліджень організації освітнього процесу закладів середньої освіти, зокрема, початкової, в КНР та Україні. Практичні результати дослідження також можуть бути використані вченими, педагогами КНР і України в педагогічних закладах вищої освіти під час підготовки бакалаврів, магістрів зі спеціальності «Середня освіта. Іноземна філологія», «Початкова освіта». Практичні результати роботи також можуть бути використані у процесі викладання гуманітарних дисциплін в України «Методика навчання англійської мови» (тема «Іншомовна компетентність»), «Практикум з іноземної мови з методикою навчання» (тема «Музично-пісенні засоби навчання»); дисциплін вільного вибору «Успішні заняття англійською мовою», «Інтерактивне навчання англійської мови» (тема «Діджиталізація музично-пісенних засобів»).
Дата реєстрації
2025-12-10
Додано в НРАТ
2025-12-10
Підписка
Повідомити вам про надходження повного тексту?
Оновлено: 2025-12-10
