Інформація
Реєстраційний номер
0215U003414, Науково-дослідна робота
Назва роботи
Розробка методичного підходу з формування проектів інвестиційних бізнес-планів розвитку підприємств легкої промисловості з урахуванням орієнтирів структурно-інноваційної політики
Керівник роботи
Ігнатьєва Ірина Анатоліївна,
Дата реєстрації
29-01-2015
Організація виконавець
Київський національний університет технологій та дизайну
Опис
Предмет дослідження: теоретичні, методологічні, методичні та прикладні проблеми формування проектів інвестиційних бізнес-планів розвитку підприємств легкої промисловості з урахуванням орієнтирів структурно-інноваційної політики. Об'єкт дослідження: зовнішнє конкурентне середовище, система управління проектами інвестиційних бізнес-планів розвитку підприємств легкої промисловості з урахуванням орієнтирів структурно-інноваційної політики. Мета проекту: розробка методичного підходу з формування проектів інвестиційних бізнес-планів підприємств легкої промисловості з урахуванням стратегічних орієнтирів структурно-інноваційної політики. Призначення: Запровадження новітньої форми формування проектів інвестиційних бізнес-планів підприємств легкої промисловості під впливом розроблених процесно-системних механізмів забезпечення її реалізації з урахуванням результатів моніторингу стратегічного потенціалу зовнішнього та внутрішнього середовища підприємств легкої промисловості з використанням авторського прикладного інструментарію, дозволить застосувати теорію процесної діяльності підприємств легкої промисловості і відокремити закономірності функціонування інвестиційних проектів у складі підприємств легкої промисловості з метою підвищення рівня якості бізнес-процесів підприємств легкої промисловості, що сприятиме підвищенню конкурентоспроможності на ринку. Суть наукової розробки: - розкрити методичні основи формування інвестиційного бізнес-плану розвитку підприємства з урахуванням стратегічних орієнтирів структурно-інноваційної політики; - удосконалити теоретичні основи економічного механізму розвитку підприємств легкої промисловості на основі формування інвестиційних пріоритетів діяльності підприємств; - визначити та запропонувати розв'язання проблем підвищення ефективності виробництва підприємств легкої промисловості на основі адаптивних бізнес-планів інвестиційної діяльності; - розробити теоретико-концептуальні підходи та методологічні засади формування інвестиційного бізнес-плану розвитку промислового підприємства; - визначити джерела формування інвестиційних ресурсів підприємств легкої промисловості з урахуванням стратегічних орієнтирів бізнесу; - оцінити стан, умови та особливості інвестиційної та інноваційної діяльності підприємств легкої промисловості; - визначити пріоритетні напрямки активізації інвестиційної та інноваційної діяльності підприємств легкої промисловості України; - здійснити дослідну перевірку адекватності розроблених економічних моделей, визначених стратегічних орієнтирів, з обчисленням результатів економічного та соціального характеру з використанням розробленого експериментального ряду показників-індикаторів та авторських пакетів програмного забезпечення. Аспекти та переваги пропозиції: Відповідність одержаних наукових результатів дослідження сучасному рівню досліджень в даній галузі та їх відмінність від існуючих полягає в тому, що розроблений методичний підхід до формування проектів інвестиційних бізнес-планів розвитку підприємств легкої промисловості враховує орієнтири структурно-інноваційної політики та передбачає отримання синергетичного ефекту від системного використання механізму формування оптимального портфелю фінансових інвестицій, механізму управління змінами, механізму формування конкурентного потенціалу в системі стратегічного управління. Це досягнуто на основі подальшого розвитку апарату математичної логіки, використання адекватної бази даних, формування упорядкованої системи агрегованих показників-індикаторів готовності підприємства до змін та показників конкурентного потенціалу підприємств, а відтак - модельних структур і прикладного інструментарію оцінки і прогнозу рівня розвитку підприємства, ранжування й добору стратегій, необхідних змін та обсягу фінансування як складових проекту бізнес-плану розвитку підприємств легкої промисловості. До безперечних позитивних тенденцій виробничо-господарської діяльності слід віднести зміцнення технологічного, інноваційного та нагромадження інтелектуального капіталу, що підвищує можливості адаптації промислового виробництва до змін зовнішнього середовища. Формування сукупності конкурентних потенціалів системно-універсального функціонування, до яких залучено фінансовий, виробничий, маркетинговий, кадровий, інноваційний, енергетичний, екологічний, що забезпечують можливості інтенсифікації інвестиційних процесів. Розроблена організаційно-економічна система формування конкурентного потенціалу підприємства, яка полягає у циклічності, взаємній залежності та обумовленості фаз його формування, розвитку і використання, що дозволяє, на підставі визначення необхідних та достатніх умов оптимальної взаємодії структурних елементів конкурентного потенціалу підприємства, суттєво розвинути наукові положення теорії ефективності господарської діяльності промислових підприємств. Запропоновані методичні підходи до виявлення стратегічних орієнтирів державної структурно-інноваційної політики стосовно легкої промисловості. Розроблена технологія визначення конкурентної позиції підприємства, яка за авторською позицією базується на врахуванні трьох рівнів економічної системи: конкурентний фон (макрорівень), конкурентне поле (галузевий), конкурентні переваги (рівень підприємства), що дозволяє здійснити перехід від аналізу конкурентного потенціалу до розробки конкурентної стратегії промислового підприємства. Проведена експериментальна перевірка методологічних засад формування взаємозв'язків підсистем конкурентного потенціалу промислового підприємства з елементами системи стратегічного управління, які, на відміну від існуючих, дозволяють враховувати єдність та протиріччя критеріїв ефективності управління промислового підприємства з метою діагностики особливостей реалізації організаційно-економічних змін, стану, умов інвестиційної та інноваційної діяльності підприємств легкої промисловості. Запропонований практичний інструментарій до формування та забезпечення конкурентного потенціалу підприємства як системи взаємоузгоджених ресурсів, можливостей та ключових компетенцій, що базується на ефективній реалізації стратегічних змін, досягнення стратегічних цілей з метою формування конкурентного стану (статусу), створення та підтримки конкурентних переваг підприємства на ринку. Розроблена методика формування механізму управління змінами як складової інвестиційного бізнес-плану розвитку промислового підприємства з урахуванням результатів факторного аналізу реалізації організаційних змін, що сприяло вирішенню проблем інвестиційного та інноваційного забезпечення розвитку підприємств легкої промисловості та активізації процесів інвестиційної та інноваційної діяльності підприємств легкої промисловості України. Партнери: Державне агентство з інвестицій та управління національними проектами України, м. Київ; ДП "Каштан", м. Київ; ПАТ "Володарка", м. Вінниця; Фірма "Арсанія", м. Коростень; Студія краси "Лінія Каре", м. Київ; Салон краси "Амелія", м. Київ; ТОВ "АВТ Баварія", м. Київ; ТОВ"Атлант - М Дніпровська набережна", м. Київ; ФОП Хомець О.П. СТО, м. Київ; ТОВ "Порше Інтер Авто Україна", м. Київ.
Опис продукції
Розроблена організаційно-економічна система формування конкурентного потенціалу підприємства, яка полягає у циклічності, взаємній залежності та обумовленості фаз його формування, розвитку і використання, що дозволяє, на підставі визначення необхідних та достатніх умов оптимальної взаємодії структурних елементів конкурентного потенціалу підприємства, суттєво розвинути наукові положення теорії ефективності господарської діяльності промислових підприємств. Запропоновані методичні підходи до виявлення стратегічних орієнтирів державної структурно-інноваційної політики стосовно легкої промисловості. Розроблена технологія визначення конкурентної позиції підприємства, яка за авторською позицією базується на врахуванні трьох рівнів економічної системи: конкурентний фон (макрорівень), конкурентне поле (галузевий), конкурентні переваги (рівень підприємства), що дозволяє здійснити перехід від аналізу конкурентного потенціалу до розробки конкурентної стратегії промислового підприємства. Проведена експериментальна