Інформація
Реєстраційний номер
0219U101474, Науково-дослідна робота
Назва роботи
Розвиток ринкового потенціалу підприємства на основі мережевої взаємодії
Керівник роботи
Стадник Валентина Василівна, Доктор економічних наук
Дата реєстрації
07-08-2019
Організація виконавець
Хмельницький національний університет
Опис
Сфера застосування – економіка агропромислового комплексу України. Ефективність роботи полягає в підвищенні організації та управлінні ринковим потенціалом підприємства на основі обґрунтування теоретичних положень мережевої економіки та визначення методичних підходів до їх реалізації на підприємствам агропромислового комплексу України. Об’єкт дослідження – процеси формування організаційно-економічного механізму сталого розвитку промислового підприємства. Мета роботи – обґрунтування теоретичних положень, визначення методичних підходів і розробка прикладних рекомендацій для нарощування ринкового потенціалу підприємства шляхом удосконалення управління мережевою взаємодією. У процесі НДР було використано системний і комплексний підходи. Методи дослідження: соціологічні методи, економіко-статистичний аналіз, економіко-математичні методи, метод експертних оцінок, метод нечітких множин. Обробка даних здійснювалась шляхом використання комп’ютерних технологій і програмного забезпечення Microsoft Excel. Результати НДР: - розроблено науково-методичні підходи до визначення перспектив розвитку міжгалузевих інтеграційних утворень за типорозмірами підприємств, які ґрунтуються на виділенні основних характеристик внутрішніх ринків, що детермінують поведінку їх учасників у роботі з партнерами; - розроблено і апробовано науково-методичний інструментарій експертного оцінювання ступеня узгодження інтересів учасників бізнес-мереж, який опирається на методологічні підходи нечіткої логіки; - удосконалено науково-практичні рекомендації для оцінювання ефективності участі підприємства в агропромисловій бізнес-мережі; - розширено статистичні форми звітності для промислових підприємств. Дослідження проводилось на ПрАТ «Деражня млин»
Опис продукції
Узагальнення існуючих наукових підходів до управління мережевою взаємодією підприємств АПК; дослідження факторів та індикатори інтересів підприємств-учасників для участі в бізнес-мережах, концептуальна модель функціонування мережевої взаємодії підприємств на основі ланцюжка створення цінності; комплекс заходів з реалізації управління розвитком ресурсного та ринкового потенціалу підприємства в умовах мережевої взаємодії. На відміну від існуючих, сформована система показників-індикаторів для оцінки ролі підприємства в мережі АПК враховує обмеження контролю в ланцюжку створення цінності та ризиків участі в мережі; науково-практичні рекомендації для визначення доцільності участі підприємства в бізнес-мережі АПК, на відміну від існуючих, вони передбачають оцінювання мережі не лише у вимірах витрат і вигоди, а й з урахуванням зростання гнучкості завдяки ресурсам мережі. Підвищення рівня обґрунтованості управлінських рішень щодо вибору моделі і стратегії мережевої взаємодії промислового підприємства з учасниками ланцюжка створення споживчої цінності для розширення їх спільної здатності до формування конкурентних переваг в умовах відкритих ринків