Заклади вищої освіти та інші зацікавлені учасники освітнього процесу у сфері забезпечення якості мають право подавати скарги на будь-яке рішення Національного агентства, зокрема – з питань акредитації освітніх програм. Це забезпечується чинною нормативною базою, зокрема частиною 10 статті 19 Закону України «Про вищу освіту» від 1 липня 2014 р. № 1556-VII, Стандартом ESG 2.7 «Скарги та апеляції» та Порядком оскарження рішення Національного агентства від 21 травня 2019 року. 

Оскаржувати рішення Національного агентства можуть заклади вищої освіти щоб з’ясувати непорозуміння або уникнути проблем, пов’язаних  із процесом акредитації або у зв’язку з незгодою із офіційними висновками. Щоб оскаржити рішення Національного агентства, заявник має подати скаргу (апеляцію) до Апеляційного комітету Національного агентства. 

Підставою для оскарження рішення Національного агентства може стати: 

– порушення процедури розгляду та ухвалення рішення;

– неправдивість інформація на час прийняття рішення.

Апеляційний комітет за період дії Порядку оскарження рішення НАЗЯВО розглянув 11 скарг закладів вищої освіти на рішення Національного агентства у сфері акредитації освітніх програм та 1 скаргу на рішення Національного агентства у сфері порушення академічної доброчесності. Двічі Апеляційний комітет констатував порушення процедури прийняття рішення та рекомендував Національному агентству скасувати його. Усі рекомендації Апеляційного комітету були підтримані Національним агентством.

Зазвичай є дві найбільш поширені помилки під час оскарження рішення Національного агентства: 

– звернення з апеляцією на рішення Національного агентства з підстави, не передбаченої Порядком;

– звернення з апеляцією на рішення ГЕР або висновок експертної групи. 

НАЗЯВО постійно працює над удосконаленням нормативної бази в частині розширення переліку підстав для оскарження рішень та змін складу Апеляційного комітету. 

Детальніше: https://bit.ly/3h9sUd8

Фото: НАЗЯВО

Коментар від НАЗЯВО: Як подати апеляцію
2020-07-17
Поширити