Information
Registration Number
0825U004291, PhD dissertation
Status
Доктор філософії
Date
22-01-2026
popup.evolution
o
Title
A philosophical analysis of the sociocultural dimension of Electronic Education in China
Author
Dezhong Wang,
popup.head Olha O. Dolska
popup.opponent Andrij O. Soshnikov
popup.opponent Iryna H. Koliada
popup.review Tatiana N. Dyshkant
popup.review Olha Horodyska
Description
Об’єктом дослідження є електронна освіта в Китаї. Предметом дослідження є соціокультурний вимір електронної освіти в Китаї. Метою дисертаційної роботи є філософське осмислення соціокультурного виміру електронної форми освіти в Китаї за умов формування нової культури цифрового характеру. Для розкриття мети поставлені наступні задачі: ‒ визначити основні етапи і характеристики розвитку електронної освіти в Китаї, узагальнити практично-теоретичний досвід аналізу її соціокультурного виміру; ‒ обґрунтувати теоретичні основи та підходи відносно предмету дослідженн з метою вибору методологічного дискурсу електронної освіти в Китаї; ‒ запропонувати дослідницьку позицію з метою обґрунтування специфіки взаємовпливу електронної освіти і культури цифри як взаємообумовлених факторів у формуванні освітнього і соціокультурного простору Китаю і описати наслідки їх взаємовпливу, які мають відлуння у формуванні нових культурних техніках; ‒ описати репрезентації культурних технік нового зразка; ‒ з’ясувати специфічні особливості взаємовпливу медіа-інформаційних потоків, електронної освіти і цифрової культури у формуванні таких форм соціалізації, як Інтернет-соціалізація, медіа-соціалізація і віртуальна соціалізація та визначити їх характеристики; Основні наукові досягнення здобувача полягають у наступному: уперше: ‒ виявлено базові засади методології у дослідженні соціокультурного виміру електронної освіти в Китаї, проаналізовано етапи її формування, основні структурні та функціональні особливості їх проявів; ‒ доведено доцільність міждисциплінарної методології на основі поєднання традиційних філософсько-культурологічних, соціально-філософських підходів і прикладних дискурсів у форматах медіа-культури та медіаантропології, філософії освіти та педагогічної антропології, що дало можливість розбудови єдиної логічної лінії для філософської рефлексії репрезентації соціокультурного виміру електронної освіти в Китаї, ‒ розкрито змістовні аспекти соціокультурного виміру електронної освіти в Китаї як складової культури цифри і фактору впливу на останню за умов тісної переплетеності освіти і культури цифри; ‒ виокремлені та описані характеристики Інтернет-соціалізації, медіасоціалізації, віртуальної соціалізації; ‒ зафіксована і описана поява нових культурних технік, які є результатом реалізації на практиці електронної освіти, а в більшому випадку ‒ трансформованими видами традиційних культурних технік за умов функціонування цифрової культури; удосконалено / уточнено: ‒ твердження, що електронна освіта як частина цифрової культури створює умови для соціалізації особистості за нових умов, а самі інформаційнокомунікативні технології мають не тільки технічні особливості розвитку, але і культурно- і соціально-ціннісні; ‒ розуміння медіа-соціалізації (віртуальної соціалізації, інтернет-соціалізації) як механізму набуття нових культурних технік через засвоєння складових медіакультури і як активного освоєння електронного освітнього простору, що в результаті є філософською репрезентацією соціокультурного виміру дистанційної освіти; здобули подальшого розвитку: ‒ розуміння електронної освіти як навчальної поведінки, яка формується завдяки культурним технікам і соціальним навичкам, де старі культурні техніки за рахунок трансформації послаблюються або навіть зникають; ‒ філософська репрезентація Інтернет-соціалізації, медіа-соціалізації, віртуальна соціалізація які представлена такими її складовими, як Інтернетсуб’єкт, індивідуалізація, ресентимент, «техніка кліпового листа» тощо; Ключові слова: електронна освіта Китаю, китайська філософія, філософія освіти, китаїстика, Конфуціанство, цифрова культура, культурні техніки, Інтернет-соціалізація, медіа-соціалізація, віртуальна соціалізація.
Registration Date
2025-12-10
popup.nrat_date
2025-12-10
search.subscribing
Updated: 2025-12-13
