Інформація
Реєстраційний номер
0211U000267, 0108U002527 , Науково-дослідна робота
Назва роботи
Акмеологічний підхід до професійної підготовки майбутнього вчителя.
Назва етапу роботи
Керівник роботи
Іваницький Олександр Іванович,
Дата реєстрації
27-01-2011
Організація виконавець
Запорізький національний університет
Опис етапу
1.Об'єктом дослідження є процес навчання фізики в загальноосвітній школі та методична підготовка майбутнього вчителя фізики. Мета дослідження - обгрунтувати методологічні підходи, концептуальні засади та принципи професійної підготовки майбутнього вчителя на акмеологічній основі. Розробити модель професійної підготовки майбутнього вчителя на засадах акмеологічного підходу та праксеологічного принципу підготовки фахівців у вищому навчальному закладі і реалізувати її в практиці професійної підготовки майбутніх учителів фізики. На основі проведених комплексно-системних теоретико-експериментальних досліджень розроблено й обґрунтовано концепцію професійної підготовки майбутнього вчителя на основі акмеологічного підходу, визначено теоретико- методичні засади розробки і застосування акмеологічного підходу до фахової підготовки майбутнього вчителя фізики і на цій основі обгрунтовано шляхи модернізації цієї підготовки. На базі ЗОШ № 91 м. Запоріжжя продовжено роботу на майданчику експериментального дослідження на тему "Професійна підготовка вчителя на основі акмеологічного підходу". Ефективність впровадження: Курс лекцій "Методика викладання фізики у ВНЗ", який читається магістрам на фізичному факультеті ЗНУ, в 27 курсових роботах та 6 дипломних роботах з теорії та методики навчання фізики. Опубліковано навчальний посібник "Технології навчання фізики" під грифом МОН України, 16 публікацій виконавців НДР (з них 12 статей), які апробовані на 7 Всеукраїнських та 3 міжнародних наукових конференціях.
Опис продукції
Відмінною ознакою розробленої методики були концептуальні основи акмеологічного підходу до професійної підготовки майбутнього вчителя. Зокрема було уточнено саме поняття "акмеологічний підхід " та "акмеологічні технології", прослідковано генезис та змістові особливості його застосування, створено періодизацію та виявлено тенденції історичного розвитку акмеологічних технологій підготовки фахівців, розглянуто особливості їх застосування у професійній підготовці майбутнього вчителя. Це дозволило розробити модель акмеологічної підготовки майбутнього вчителя фізики, а також вирішити проблему його ступеневої підготовки на основі контекстного навчання та послідовної реалізації праксеологічного принципу професійної підготовки.
Автори роботи
Іваницький О.І.
Андрєєв А.М.
Ткаченко С.П.
Додано в НРАТ
2020-04-02
Підписка
Повідомити вам про надходження повного тексту?
Оновлено: 2025-12-07
