Інформація
Реєстраційний номер
0217U000381, 0115U000267 , Науково-дослідна робота
Назва роботи
Розробка інноваційної моделі педагогічної інтеграції дітей з різними освітніми можливостями на основі ідей М. Монтессорі
Назва етапу роботи
Керівник роботи
Дичківська Ілона Миколаївна,
Дата реєстрації
31-01-2017
Організація виконавець
Рівненський державний гуманітарний університет
Опис етапу
Об'єкт дослідження - інтегроване навчання і виховання дітей з різними освітніми можливостями. Мета - здійснити теоретичний аналіз проблеми інтегрованого навчання дітей з різними освітніми можливостями і дослідити педагогічні умови реалізації інноваційної моделі інтеграції дітей з різними освітніми можливостями на основі ідей М. Монтессорі. Наукова новизна отриманих результатів полягає у розробці інноваційної моделі педагогічної інтеграції дітей з різними освітніми можливостями на основі ідей М. Монтессорі. В результаті виконання проекту здійснено системний аналіз феномену "педагогічна інтеграція" на основі ідей М. Монтессорі; визначено переваги інтегрованого навчання і виховання для особистісного і когнітивного розвитку як дітей з обмеженими можливостями, так і здорових дітей; обґрунтувано основні положення Монтессорі-терапії (індивідуальні заняття та заняття у малій групі) як нового напрямку у межах Монтессорі-педагогіки, яка слугує підготовчою сходинкою до умов інтегрованого навчання для дітей, не готових до роботи у групі через недостатній рівень розвитку; експериментально вивчено педагогічні умови реалізації інноваційної моделі педагогічної інтеграції дітей з різними освітніми можливостями на основі ідей М. Монтессорі (попередні і супроводжуючі діагностико-корекційні заходи; чіткі принципи формування дитячих груп (різновікові і різнорівневі діти); достатній рівень соціального розвитку дитини (здатність до самостійної роботи і встановлення позитивних контактів з іншими дітьми та дорослими); зацікавленість і активну участь сім'ї у всіх інтеграційних заходах) та підтверджено їх ефективність. За результатами виконання НДР опубліковано: 1 монографія, 2 підручники, 5 навчальних посібників, 8 методичних посібників, 47 наукових статей, з них у фахових виданнях - 25, у зарубіжних виданнях ? 7, з них - 5 статей у журналах, що входять до наукометричних баз даних (з імпакт-фактором), не фахових статей, тез доповідей - 14; 11 публікацій студентів. Захищено 2 кандидатські дисертації (О.І. Падалка, Г.М. Косарєва), у які увійшли результати дослідження. Успішно захищено 51 магістерську роботу, 12 бакалаврських та 1 дипломну роботу за відповідною тематикою. Проведено 1 Міжнародну науково-практичну конференцію студентів та молодих науковців, 1 Всеукраїнську науково-практичну конференцію, 1 науково-методичний семінар. Матеріали дослідження доповідалися на 20 Міжнародних та 11 Всеукраїнських науково-практичних конференціях. Виголошено 58 доповідей. Подано 1 заявку на отримання свідоцтва авторського права. Підготовлено загальний звіт про виконання наукової розробки.
Опис продукції
Розроблено та апробовано інноваційну модель педагогічної інтеграції дітей з різними освітніми можливостями на основі ідей М. Монтессорі. Обґрунтовано етапи впровадження моделі у роботу дошкільних навчальних закладів. Дослідженням експериментально підтверджено ефективність педагогічних умов реалізації інтегрованого навчання дітей. Підготовлено методичні рекомендації батькам і вихователям інтегрованих груп щодо змісту педагогічної інтеграції дітей на основі ідей М. Монтессорі.
Автори роботи
Войтович Оксана Василівна
Горопаха Наталія Михайлівна
Козачук Марина Володимирівна
Козлюк Ольга Андріївна
Косарєва Галина Миколаївна
Косарєва Оксана Іванівна
Маліновська Наталія Василівна
Мартинюк Ірина Валеріївна
Мартинюк Галина Петрівна
Марчук Галина Володимирівна
Павелків Роман Володимирович
Павлюк Тетяна Олександрівна
Падалка Ольга Іванівна
Руденко Наталія Миколаївна
Савенко Людмила Володимирівна
Степанова Ольна Іванівна
Федорова Наталія Володимирівна
Хролець Оксана Іванівна
Юрчук Олексій Іванович
Янцук Любов Антонівна
Додано в НРАТ
2020-04-02
Підписка
Повідомити вам про надходження повного тексту?
Оновлено: 2025-12-07
