Інформація
Реєстраційний номер
0217U004040, 0114U003097 , Науково-дослідна робота
Назва роботи
Формування просоціальної поведінки учнів в умовах превентивного виховного середовища загальноосвітнього навчального закладу
Назва етапу роботи
Керівник роботи
Кириченко Валентина Іванівна, Кандидат педагогічних наук
Дата реєстрації
11-01-2017
Організація виконавець
Інститут проблем виховання НАПН України
Опис етапу
Об'єкт дослідження - формування просоціальної поведінки учнів в умовах превентивного виховного середовища загальноосвітнього навчального закладу. Мета дослідження полягає у теоретичному обґрунтуванні організаційно-педагогічних умов і змістово-технологічного забезпечення формування просоціальної поведінки учнів в умовах превентивного виховного середовища загальноосвітнього навчального закладу та експериментальній перевірці їхньої ефективності. Методи дослідження: вторинний аналіз результатів психолого-педагогічних досліджень і соціологічних моніторингів, контент-аналіз нормативно-правової бази освіти; інвент-аналіз педагогічної практики, експертні оцінки, методи математичні обробки результатів дослідження (факторний і кластерний аналіз), методи обчислення інтегральних оцінок для кількісного та якісного аналізу емпіричних даних; статистичні для порівняння, аналізу, інтерпретації та узагальнення фактів; методи визначення рівнів сформованості просоціальної поведінки учнів в умовах превентивного виховного середовища ЗНЗ (анкетування, тестування, "незакінчених речень", аналіз виховних ситуацій). У 2015 р. здійснювався експериментально-практичний етап дослідження. Його основні результати: - охарактеризовано організаційно-педагогічні умови формування просоціальної поведінки учнів в умовах превентивного виховного середовища (забезпечення функціонування превентивного виховного середовища ЗНЗ; впровадження сучасних технологій виховання, що базуються на врахуванні вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей учнів і забезпечують можливість самовизначення та вироблення дитиною власної моделі просоціальної поведінки; створення системи науково-методичного супроводу формування просоціальної поведінки учнів; упорядкування системи державно-громадського управління навчальним закладом; активізація діяльності органів учнівського самоврядування у виробленні шкільної політики щодо формування просоціальної поведінки учнів); - розроблено методику формувального етапу експерименту (за напрямами дослідження), змістове і методичне забезпечення виховного процесу (для педагогів: посібник "Методика формування просоціальної поведінки учнів загальноосвітніх навчальних закладів", інформаційно-методичні семінари: "Особистісно орієнтоване виховання як основа формування просоціальної поведінки" і "Організація соціальної практики учнів у ЗНЗ", тренінг "Соціально-рольова гра як поле діагностики і формування просоціальної поведінки", мережевий проект "Година для армії"; для учнів: навчальні програми: "Відключися від Інтернету - ставай активним" (адаптована), "Золоті зерна істини" (авторська), "Бути патріотом своєї країни", "Здорова особистість - здорова нація"; мережеві проекти: створення колективних блогів "Здоров'я - це модно!"; "Не будь байдужим"; вистави форум-театру "Ми твої патріоти, Україно!" та "Друга Батьківщина"; акція "Листування" (написання листів у школи Луганської та Донецької областей з метою стирання стіни стереотипів між Заходом і Сходом України; для представників органів шкільного самоврядування: тренінг "Усна історія" за сприяння фонду "Добра воля", Інтернет-проект "Година для ближнього", фестиваль соціальних проектів учнівського самоврядування "Роби з нами! Роби як ми! Роби краще за нас!"; для батьків: Інтернет-форум "Взаємодія заради дитини", батьківські збори з здійснено її апробацію у навчально-виховному процесі експериментальних ЗНЗ з оцінюванням ефективності формувальних впливів; - проаналізовано динаміку рівнів сформованості просоціальної поведінки учнів ЗНЗ за результатами впровадження. Забезпечено заходи по моніторингу розповсюдження і використання продукції за результатами НДР 2011-2013 рр. "Формування превентивного виховного середовища загальноосвітнього навчального закладу"; опубліковано і підготовлено до друку - 8 наукових праць (загальним обсягом 9,2 др. арк.). Сфера використання: система шкільної освіти, система практичної психології і соціальної роботи.
Опис продукції
Монографію і посібник розроблено для навчальних закладів, у т.ч. загальноосвітніх, позашкільних, вищих педагогічних, інститутів післядипломної педагогічної освіти та інших установ. Підвищення якості загальної середньої освіти, оновлення змісту навчання і виховання учнів у загальноосвітніх навчальних закладах, створенні умов для свідомої інтеріоризації учнями соціально значущих норм і цінностей, набуттю якостей просоціальної особистості, формування прагнення і вміння конструктивно вирішувати міжособистісні та групові суперечності
Автори роботи
Єжова Ольга Олександрівна
Кириченко Валентина Іванівна
Нечерда Валерія Борисівна
Тарасова Тетяна Вікторівна
Федорченко Тетяна Євгенівна
Додано в НРАТ
2020-04-02
Підписка
Повідомити вам про надходження повного тексту?
Оновлено: 2025-12-07
