Інформація
Реєстраційний номер
0217U004150, 0114U003128 , Науково-дослідна робота
Назва роботи
Дидактичне забезпечення варіативного компонента змісту навчання іноземних мов у старшій школі
Назва етапу роботи
Керівник роботи
Редько Валерій Григорович,
Дата реєстрації
18-01-2017
Організація виконавець
Інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук України
Опис етапу
Об'єкт дослідження: процес профільної підготовки старшокласників до майбутньої професійної діяльності, пов'язаної з іноземною мовою. Мета дослідження: теоретично визначити, науково обґрунтувати й експериментально перевірити цілі та зміст елективних курсів для профільної підготовки учнів старшої школи до професійної діяльності, пов'язаної з іноземною мовою. Методи дослідження: аналіз, спостереження, бесіди, анкетування, моделювання, діагностування. Наукова новизна і теоретичне значення одержаних результатів: розроблення та науково-теоретичне обґрунтування змісту, структури, обсягу навчального матеріалу, форм і методів навчання іноземних мов учнів 10-11 класів профільної школи загальноосвітніх навчальних закладів засобами елективних курсів. Практичні результати: підготовка рукописів навчальної програми елективних курсів, концепції посібників елективних курсів з іноземних мов, навчальних посібників елективних курсів з англійської, німецької, іспанської, французької мов; розроблення педагогічних технологій їх використання у шкільній практиці. Результати проміжного звіту: розкрито концептуальні засади змісту навчальних посібників елективних курсів з англійської, німецької, іспанської та французької мов; завершено добір навчальних матеріалів (текстів для читання, системи вправ і завдань, ілюстративних матеріалів, позатекстових матеріалів) до тематичних модулів змісту навчальних посібників елективних курсів з англійської, німецької, іспанської та французької мов для учнів 10-11 класів профільної школи; здійснено методичну організацію навчальних матеріалів у змісті навчальних посібників елективних курсів з іноземних мов; апробовано основні науково-теоретичні положення Навчальної програми елективних курсів з іноземних мов для старшої школи загальноосвітніх навчальних закладів (2015 р.) і Концепції навчальних посібників елективних курсів з іноземних мов для учнів 10-11 класів профільної школи (2015 р.); експериментально перевірено ефективність окремих тематичних модулів іншомовних елективних курсів із навчального видання "Світ без кордонів" у старших класах експериментальних навчальних закладів відділу; скориговано зміст навчальних посібників елективних курсів за результатами апробації тематичних модулів; підготовлено до видання рукописи запланованих шести навчальних посібників елективних курсів з іноземних мов: "Культура і мистецтво Великої Британії" (англійська мова, Полонська Т.К.), "Англійська мова для ділового спілкування" (англійська мова, Пасічник О.С.), "Завітайте до України" (англійська мова, Алєксєєнко І.В.), "Країнознавство (Іспанія, Латинська Америка_" (іспанська мова, Редько В.Г. і Басай О.В.), "Німецькомовні країни" (німецька мова, Басай Н.П.), "Моя Франція" (французька мова, Долинський Є.В.) для учнів 10-11 класів профільної школи загальноосвітніх навчальних закладів; підготовлено й опубліковано як експериментальні матеріали навчальне видання "Світ без кордонів" - збірник фрагментів окремих розділів навчальних посібників елективних курсів з іноземних мов для використання у шкільній практиці. Результати апробації, висвітлені в публікаціях наукових співробітників (23) і на сайті Інституту педагогіки (6), у виступах на масових науково-практичних заходах (10), свідчать про ефективність розроблених положень щодо продуктивного забезпечення процесу навчання іноземних мов у профільній школі. За темою дослідження опубліковано навчальний посібник експериментальних матеріалів "Світ без кордонів", 17 статей, 5 тез. В освітню практику загальноосвітніх навчальних закладів і обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти України впроваджено 38 результатів НДР, отриманих у звітному і попередніх роках. Галузь використання: 85.31. Загальна середня освіта (учителі, методисти іноземних мов).
Опис продукції
Рукописи навчальних посібників елективних курсів з іноземних мов є засобами оволодіння учнями старших класів змістом елективних курсів. Зміст елективних курсів, презентований у відповідних посібниках, за інформаційним, мовним, мовленнєвим і соціокультурним наповненням грунтується на досвіді учнів, набутому ними під час вивчення шкільного курсу "іноземна мова" як базового чи поглибленого предмета в початковій та основній школі. Методологічним підгрунтям для створення навчальних посібників є компетентнісний, комунікативно-діяльнісний, особистісно орієнтований і культурологічний підходи, які мають забезпечити поглиблене і професійно зорієнтоване оволодіння старшокласниками предметом, створити умови для врахування їхніх індивідуальних особливостей, інтересів, мотивів і намірів для формування чіткого орієнтування на певний вид майбутньої професійної діяльності, пов'язаної зі знанням іноземної мови.
Автори роботи
Алєксєєнко Ірина Вікторівна
Басай Надія Пилипівна
Басай Олег Вікторович
Долинський Євген Володимирович
Пасічник Олександр Сергійович
Полонська Тамара Костянтинівна
Редько Валерій Григорович
Додано в НРАТ
2020-04-02
Підписка
Повідомити вам про надходження повного тексту?
Оновлено: 2025-12-07
