Інформація
Реєстраційний номер
0218U006814, 0113U001301 , Науково-дослідна робота
Назва роботи
Розробка системи пасивного захисту пасажирських поїздів при аварійних зіткненнях
Назва етапу роботи
Керівник роботи
Науменко Надія Юхимівна,
Дата реєстрації
14-09-2018
Організація виконавець
Інститут технічної механіки Національної академії наук України і Державного космічного агентства України
Опис етапу
Об'єкт дослідження - пристрої поглинання енергії (ППЕ), що входять до складу системи пасивної безпеки (СПБ) пасажирського залізничного рухомого складу нового покоління. Мета НДР - створення наукової бази для розробки системи пасивного захисту екіпажів пасажирського поїзда і дослідження динаміки поїзда з урахуванням роботи ударно-тягових, протипідйомних пристроїв і СПБ при аварійних зіткненнях з перешкодою на залізничній колії 1520 мм. Методи дослідження - методи скінченних елементів, лінійної алгебри та чисельного інтегрування, а також методи експериментальних досліджень. В результаті виконання НДР розроблено концепцію пасивного захисту пасажирського поїзда при зіткненнях на колії з шириною 1520 мм. Розроблено алгоритм, науково-методичне забезпечення та математичні моделі для вибору параметрів конструкцій ППЕ. Достовірність результатів математичного моделювання пластичного деформування дослідного зразка ППЕ при ударі підтверджено даними його натурного ударного випробування. Практичну значимість мають розроблені конструкції ППЕ для тягового рухомого складу та вагонів нового покоління, рекомендації з пасивного захисту екіпажів пасажирського поїзда при зіткненнях. Результати НДР використано Дніпропетровським національним університетом залізничного транспорту у навчальному процесі при вивченні перспектив розвитку пасажирського рухомого складу. Сфера використання - залізничний транспорт. Соціально-економічна ефективність роботи полягає в тому, що створення швидкісного пасажирського поїзда з СПБ дозволить змінити національну транспортну систему. Значимість НДР полягає в розробці сучасної наукової бази для вирішення прикладних задач, пов'язаних з підвищенням безпеки руху залізничного транспорту шляхом створення СПБ, використання яких дозволить зберегти життя пасажирів і поїзної бригади, зменшити тяжкість наслідків аварії і скоротити витрати на їх ліквідацію.
Опис продукції
Розроблено: концепцію пасивного захисту вітчизняного швидкісного пасажирського поїзда при аварійних зіткненнях з перешкодами; алгоритми обчислення зусиль в міжвагонних з'єднаннях поїзда локомотивної тяги і моторвагонного поїзда при зіткненнях; алгоритм для визначення параметрів пристроїв поглинання енергії відповідно до концепції пасивного захисту пасажирського поїзда; науково-методичне забезпечення для визначення параметрів пристроїв поглинання енергії; математичні моделі для дослідження динаміки пасажирського поїзда, обладнаного системою пасивної безпеки, при аварійних зіткненнях з урахуванням особливостей спільної роботи об'єднаних зсувних ударно-тягових і протипідйомних пристроїв, пристроїв поглинання енергії і конструкцій екіпажів, а також можливості виникнення пластичних деформацій в елементах конструкцій локомотива і вагонів; пропозиції щодо конструкцій пристроїв поглинання енергії для пасивного захисту пасажирського тягового рухомого складу та вагонів; рекомендації щодо пасивного захисту екіпажів
Автори роботи
Богомаз Олена Георгіївна
Горобець Дмитро Володимирович
Ковтун Олена Миколаївна
Малий Віктор Володимирович
Маркова Ольга Михайлівна
Науменко Надія Юхимівна
Остапенко Віталій Олексійович
Павлюшина Валентина Василівна
Сирота Сергій Антонович
Соболевська Марина Богданівна
Теличко Ігор Борисович
Хижа Інна Юріївна
Хрущ Іван Кузьмич
Додано в НРАТ
2020-04-02
Підписка
Повідомити вам про надходження повного тексту?
Оновлено: 2025-12-17
