Інформація
Реєстраційний номер
0219U100289, 0118U000252 , Науково-дослідна робота
Назва роботи
Інформаційно-технологічне забезпечення розвитку академічної обдарованості учнів ліцеїв на засадах синергетики.
Назва етапу роботи
Керівник роботи
Камишин Володимир Вікторович, Доктор педагогічних наук
Дата реєстрації
04-02-2019
Організація виконавець
Інститут обдарованої дитини Національної академії педагогічних наук України
Опис етапу
Розроблено інформаційну модель прогнозування синергетичного стрибка за мірою накопичення дидактичних одиниць знань, яка містить такі інструменти педагогічної ідентифікації навчальних досягнень обдарованих школярів: схему чотирьох етапів якісного перетворення (синергетичних стрибків ) накопичуваних учнями знань на вмінь в процесі навчання ( час, потрібний для розвитку початкового рівня навчальних досягнень, час, потрібний для розвитку середнього рівня навчальних досягнень, час, потрібний для розвитку достатнього рівня навчальних досягнень, час, потрібний для розвитку творчого рівня навчальних досягнень; механізм задіювання сплайн-функції шляхом «зшивання» чотирьох поліномів третього ступеня, що апроксимуються інтерполяцією на кожному з досліджуваних етапів розвитку академічної обдарованості; механізм системного сплайн-аналізу ефективності навчального процесу, що передбачає ідентифікацію індивідуального рівня академічної обдарованості старшокласника і особливостей динаміки її розвитку, якості розробки навчальних вправ і методичного наповнення контрольних завдань для перевірки знань, умінь, навичок, отриманих старшокласником в процесі навчання, індивідуальних особливостях навчання малих груп старшокласників, сформованих для спільного вирішення навчальних завдань, якості самої моделі розвитку знань, вмінь та навичок. Апробовано синергетичну модель управління особистісно-орієнтованим розвитком академічної обдарованості, що застосовується з орієнтацією на параметри основної навчальної домінанти та її показники ( ставлення до ризику - схильність, несхильність, байдужість, що визначає мотивацію на досягнення успіху / запобігання невдач у навчанні) та рівнів домагань школярів як один з головних чинників організації їх особистості.
Опис продукції
Педагогічна синергетика подається як основа моделювання процесів розвитку академічної обдарованості і розглядається як практичний розвиток діалектичних гегелівських законів переходу якісних показників навчання у кількісні, а також спіралевидного розвитку обдарованості. Розкриваються особливості застосування запропонованого алгоритму особистісно-орієнтованого навчання, в якому синергетичний ефект досягається за умов тяжіння основних навчальних домінант до збільшення мотивації на навчання, а також збільшення рівнів домагань тих, хто навчається. Ступінь прийнятності алгоритму для користувачів-педагогів оцінюється по показниках стереотипності і логічної складності діяльності. В основу кваліметрії синергетичного ефекту покладено інтегративну (цілісну) проактивну оцінку рівнів навчальних досягнень, отриману мультиплікацією кількісних показників демонстрованих навчальних домінант, рівнів домагань та нечіткого ставлення до результатів навчання. Доведено вплив на прояв синергетичного ефекту архітектоніки викладання навчальних дисциплін або їх окремих тем і обґрунтовуються методи її оптимізації. Синергетичний ефект групової навчальної праці досягається шляхом раціональної організації структури групи, ефективність якої оцінюється по спектру показників, що покладено в основу інформаційно-кібернетичної моделі групового вирішення навчальних завдань. Посібник адресується шкільним педагогам і практичним психологам. Може також бути корисним науковцям і фахівцям які займаються дослідженнями розвитку академічної обдарованості.
Автори роботи
Додано в НРАТ
2020-04-02
Підписка
Повідомити вам про надходження повного тексту?
Оновлено: 2025-12-08
