Інформація
Реєстраційний номер
0220U101540, 0118U003348 , Науково-дослідна робота
Назва роботи
Методичні та дидактичні засади навчання дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного середовища
Назва етапу роботи
Керівник роботи
Коваль Людмила Вікторівна, Доктор педагогічних наук
Дата реєстрації
12-02-2020
Організація виконавець
Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України
Опис етапу
Об'єктом зазначеного дослідження є процес інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивному середовищі.Запровадження інклюзивного навчання у дошкільну та шкільну ланки освіти є одним із пріоритетних напрямів вітчизняної педагогічної галузі, що обумовлено сучасними процесами оновлення соціальних пріоритетів, ствердженням толерантності до осіб з порушеннями психофізичного розвитку. Суттєве збільшення кількості дітей з особливими потребами у загальноосвітніх закладах, спричинене реформаційними змінами, пов'язаними із запровадження інклюзії у шкільну та дошкільну ланки освіти та неготовність закладів до прийому таких дітей нині є однією із ключових проблем навчально-виховного процесу. Пріоритетна сутність зазначеної проблеми полягає у наступному: процес навчання та виховання дитини з особливостями в умовах загальноосвітнього навчального закладу (ЗНЗ) не забезпечений у достатній мірі науково-методичним інструментом, який би міг збалансувати навчально-виховний і корекційно-розвивальний процеси, недостатнім рівнем фахової підготовки кадрів. Вирішення цієї проблеми лежить у площині збалансованого поєднання, відповідно до індивідуальних можливостей дитини, засобів спеціальних та загальноосвітніх технологій, оскільки визначаючи актуальність зазначеної проблеми доречно зауважити, що діти з особливими потребами перебуваючи у ЗНЗ потребують відповідного фахового супроводу. Збалансування цих основоположних напрямів вимагає певної інтеграційної взаємодії як закладів спеціального та загальноосвітнього типів.
Опис продукції
Визначено пріоритетні напрями до розроблення навчально-методичного забезпечення змісту навчально-виховного процесу дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітніх навчальних закладах, що ґрунтуються на основі розбудови соціо-культурних засад для забезпечення гармонійного розвитку особистості дитини, як повноцінного члена гуманістичного суспільства, розширення її можливостей та здібностей, як пропедевтичного підґрунтя для оволодіння освітніми компетенціями. А саме, йдеться про створення ряду чинників та умов організації продуктивного навчально-виховного середовища у закладах освіти з інклюзивним навчанням, що базуються на основі залучення технологій з індивідуалізації освітньої траєкторії дитини. Навчально-виховний процес у групі чи класі, де є дитина з особливими потребами має ґрунтуватися на основі дотримання принципів толерантності та індивідуалізації, урахування індивідуальних потреб дитини, зони її найближчого розвитку, широкого використання особистісно орієнтованих матеріалів. Такий підхід можливий за умови розроблення та упровадження у практику новітніх методичних та дидактичних матеріалів, які сприятимуть формуванню інклюзивного середовища, створення технологій навчання дітей з ООП. Діти з особливими потребами потребують додаткової корекційно- розвивальної підтримки в контексті засвоєння Індивідуальної програми розвитку. Вирішення цієї проблеми лежить у площині збалансованого поєднання, відповідно до індивідуальних можливостей дитини, засобів спеціальних та загальноосвітніх технологій. Збалансування цих основоположних напрямів вимагає певної інтеграційної взаємодії закладів освіти спеціального та загальноосвітнього типів.
Автори роботи
Вісковатова Тетяна Павлівна
Квітка Наталія Олегівна
Коваль Людмила Вікторівна
Колупаєва Алла Анатоліївна
Компанець Наталія Миколаївна
Лапін Андрій Володимирович
Ярмола Наталія Анатоліївна
Додано в НРАТ
2020-04-02
Підписка
Повідомити вам про надходження повного тексту?
Оновлено: 2025-12-11
