Інформація
Реєстраційний номер
0220U101547, 0118U003356 , Науково-дослідна робота
Назва роботи
Інтеграція змісту профільної освіти як засіб формування в учнів наукової картини світу
Назва етапу роботи
Керівник роботи
Ільченко Віра Романівна, Доктор педагогічних наук
Дата реєстрації
12-02-2020
Організація виконавець
Інститут педагогіки НАПН України
Опис етапу
Об’єкт дослідження – процес навчання природознавства, математики, мови і літератури в ліцеї. Предмет дослідження – інтеграція змісту освітніх галузей «Природознавство», «Математика», «Мови і літератури (літературний компонент)» в профільній школі у процесі формування наукової картини світу, образу світу учнів ліцею. Мета дослідження – теоретично обґрунтувати дидактико-методичні умови інтеграції змісту означених освітніх галузей, розкрити технологію формування наукової картини світу, образу світу учнів ліцею. Передбачено виконання таких завдань: – визначити цілі та розробити дидактико-методичні засади формування наукової картини світу, образу світу учнів ліцею; – експериментально перевірити ефективність методичної системи формування наукової картини світу, образу світу учнів ліцею; – втілити результати наукового дослідження у практичному та методичному посібниках.
Опис продукції
У розділі практичного посібника «Формування наукової картини світу учнів ліцею в умовах інтеграції змісту освітніх галузей» подана інформація про: основи інтеграції змісту освіти учнів ліцею; загальні закономірності та ідеї як основа інтеграції; аналіз програм природничо-математичного та літературознавчого циклу предметів; методичну систему формування цілісності змісту означених освітніх галузей; аналіз програм та підручників в аспекті втілення методичної системи; організацію роботи учительського колективу над створенням навчального середовища для формування наукової картини світу, образу світу учнів; психолого-педагогічні основи організації роботи педагогічного колективу над проблемою інтеграції змісту освіти у профільній школі. У розділі методичного посібника «Контроль освітніх результатів учнів ліцею в умовах інтегрованого навчання» подана поетапна інформація реалізації експерименту: І етап – проведення підготовки учителів природничо-математичного та літературознавчого циклів предметів до проведення контрольної роботи формувального експерименту; ІІ етап – колективне розроблення запитань для контрольної роботи з усіх предметів природничо-математичного та літературознавчого циклів, які передбачають з’ясування у старшокласників рівня оволодіння та розуміння понять «наукова картина світу» та «образ світу» і ролі означених предметів у формуванні їх наукової картини світу та образу світу; ІІІ етап – перевірка та аналіз результатів контрольної роботи, який показав, що необхідно посилити методичну роботу з учителями по формуванню НКС та образу світу у старшокласників, провести повторну узагальнюючу контрольну роботу.
Автори роботи
Ільченко Віра Романівна
Ільченко Олексій Георгійович
Антонюк Марина Анатоліївна
Білик Надія Іванівна
Гринюк Оксана Сергіївна
Гуз Костянтин Жоржович
Засєкіна Тетяна Миколаївна
Ляшенко Андрій Хомич
Олійник Ірина Миколаївна
Педенко Валентина Павлівна
Додано в НРАТ
2020-04-02
Підписка
Повідомити вам про надходження повного тексту?
Оновлено: 2025-12-07
