Оновлено: 2025-12-17
Загальна кількість
Повні тексти
Загальна кількість
Повні тексти
Кількість локальних репозитаріїв
Повні тексти
0411U004163, Кандидатська дисертація
к.пед.н.
22-06-2011
Запланована
Методика навчання української морфології учнів початкових класів шкіл з польською мовою викладання
Яновицька Наталія Іванівна,
Керівник Ґудзик Ірина Пилипівна
Опонент Пентилюк Марія Іванівна
Опонент Могила Оксана Андріївна
Дисертаційне дослідження стосується проблеми формування граматичних навичок у процесі засвоєння української морфології учнями початкових класів шкіл з польською мовою навчання. Під час дослідження здійснено теоретичний аналіз цієї проблеми; з'ясовано, що в методиці навчання других мов знання з граматики розглядаються як основа розвитку мовленнєвих умінь. В умовах комунікативно орієнтованого навчання засвоєння морфологічного матеріалу відбувається не з метою набуття теоретичних знань з мови, а використання їх у процесі мовлення. Граматичні навички, тобто навички правильного вживання граматичних форм різних частин мови у процесі мовлення, формуються поетапно: мовні знання - первинні мовні уміння - граматичні навички - вторинні (мовленнєві) уміння, що вимагає відповідної організації навчального процесу. Аналіз літератури, що стосується психологічних особливостей засвоєння других мов, показав, що в навчальному процесі необхідно враховувати знання, уміння і навички з рідної, які в одних випадках (за повного збігу мовного матеріалу) можуть позитивно, а в інших (за розбіжностей) - негативно впливати на засвоєння навчального матеріалу з другої мови. З метою виявлення спільного й розбіжностей у дослідженні вперше проведено компаративний аналіз морфологічного матеріалу польської і української мов та згруповано його за ступенем збігу: матеріал, який повністю збігається в обох мовах (I група - усі граматичні поняття й категорії і 35,5% граматичних форм різних частин мови), має частковий збіг (ІІ група - 28,9% граматичних форм), не збігається повністю (ІІІ група - 35,6%). Результати аналізу дали можливість визначити зміст морфологічного матеріалу української мови та врахувати в експериментальній методиці можливості транспозиції знань, умінь і навичок з рідної мови та інтерференції, і відповідно дібрати форми презентації, методи і прийоми, які були спрямовані як на організацію й підсилення транспозиції, так і на подолання інтерференції. Формування граматичних навичок відбувалося за розробленою лінгводидактичною моделлю. В її основу було покладено дидактичні й лінгводидактичні принципи, обумовлені метою навчання та специфікою оволодіння українською мовою як державною. Вона охоплювала такі етапи: пізнавально-аналітичний, пов'язаний із переносом і корекцією граматичних знань; операційно-тренувальний, що передбачав корекцію і формування первинних граматичних умінь і перехід їх у навичку; продуктивно-творчий, пов'язаний із автоматизованим застосуванням засвоєних граматичних навичок у процесі мовлення. Відповідно до кожного етапу добиралися методи і прийоми засвоєння теоретичних знань та формування граматичних навичок. Результати експериментального навчання підтвердили ефективність розробленої методики. Рівні сформованості граматичних навичок зросли в середньому в 2,5 (сільські школи) - 4 рази (міські). Ключові слова: українська мова як державна, польська мова, морфологія, порівняльний аналіз, ступінь збігу, частковий збіг, повна розбіжність, транспозиція, інтерференція, принципи, методи і прийоми навчання, граматична навичка, комунікативні уміння.
2011-06-22
2020-04-04
Оновлено: 2025-12-17
Збереження набору наукових даних відбувається в два етапи:
1.) Створення набору даних
Введіть назву набору, короткий опис набору (анотацію) та натисніть кнопку «Створити набір». Після цього автоматично буде створено чернетку набору даних, яку Ви можете зберігати для подальшої роботи з набором. Система перенаправить Вас на сторінку «Інформація про набір даних».
2.) Заповнення даних
На сторінці «Інформація про набір даних» Вам необхідно заповнити всі поля щодо набору даних і завантажити файли.
Зверніть увагу! Кожен файл завантажується окремо. Це зроблено для стабільної роботи системи.
Після того як Ви заповнили інформацію про набір наукових даних та додали необхідні файли, Ви можете зберегти чернетку або відправити дані в систему.
Зверніть увагу! Якщо дані відправлені Ви не можете їх змінювати.
Чернетки необхідні для зберігання набору даних і його редагування до моменту відправки.
Всі акаунти на сайті НРАТ проходять стандартну процедуру реєстрації і є верифікованими. Однак для того, щоб отримати додаткові можливості, такі як публікація відкритих рецензій на академічні тексти, необхідна верифікація за афіліацією.
В особистому кабінеті відображається поточний статус верифікації за афіліацією.
Щоб отримати статус «верифікований», необхідно змінити основну адресу електронної пошти на корпоративну, яка прив’язана до наукової установи або закладу освіти.
Наприклад: user@ukrintei.ua, user@nas.gov.ua
Для завершення процесу верифікації за афіліацією необхідно заповнити інформацію про себе в персональному кабінеті.
Обов’язковими є такі поля:
– ім’я,
– прізвище,
– науковий ступінь,
– вчене звання.
Всі інші поля є необов’язковими, але бажано їх заповнювати.
Після підтвердження корпоративної електронної скриньки та заповнення обов’язкових полів ваш акаунт буде автоматично верифіковано за афіліацією.
Якщо статус верифікаціїї не змінився одразу, спробуйте перезавантажити сторінку.
Якщо ваша електронна адреса є корпоративною і всі обов’язкові поля заповнені, але акаунт не має позначки верифікації, вам необхідно написати нам на електронну скриньку NRAT@ukrintei.ua. Після перевірки ми додамо вашу адресу в базу даних, і ваш акаунт буде верифіковано.
Після проходження процедури верифікації за афіліацією Ви можете змінити основну адресу електронної скриньки на зручну для вас, не втративши при цьому статусу верифікації.
Проходити верифікацію за афіліацією необхідно лише один раз.
* Ми використовуємо корпоративні адреси з Єдиної державної бази з питань освіти та Державного реєстру наукових установ, яким надається підтримка держави
Для пошуку новин, опублікованих на офіційному вебпорталі НРАТ у розділі «Новини» необхідно ввести у пошукове поле одне слово, декілька слів або точну фразу. Окремі слова розділяються проміжками.
Пошук виконується всюди – як у назві, так і у тексті новини.
Для отримання більш повного результату рекомендується використовувати основу слів (частини слів без закінчення).
При використанні для пошуку декількох слів вони поєднуються одним з логічних способів, описаних нижче.
За замовчуванням встановлено логічний сполучник “та”. У такому випадку результати пошуку будуть охоплювати усі публікації новин, де є вказані слова, навіть якщо вони розташовані окремо одне від одного і знаходяться у різних частинах тексту.
Приклад. Пошукова фраза: звіт ОЕСР. Результат пошуку: всі новини, які містять слово «звіт» та слово «оеср» як разом, так і окремо в тексті і в назві.
Якщо словосполучення чи фразу взяти у лапки (“), то результати будуть містити усі публікації, де зустрічається саме це словосполучення або фраза.
Приклад. Пошукова фраза: «звіт ОЕСР». Результат пошуку: всі новини, які містять точну фразу «звіт оеср».
Якщо Вам відома дата публікації новини або цікавить певний проміжок часу, в який вони були опубліковані на сайті, можна обрати таку дату чи інтервал дат у додатковому полі, що має вигляд календаря. Напис дати здійснюється у форматі рік-місяць-день і підтверджується натисканням на відповідну дату у випадаючому полі календаря. Можна вписувати дату або обирати, гортаючи сторінки календаря за місяцями та роками. За замовчуванням інтервал починається з більш давньої дати (2018-01-23) та завершується поточною.
Також Ви можете використовувати один або декілька хештегів, які розташовані під полем пошуку у правій частині екрану сторінки «Новин».
Зверніть увагу: пошук академічних текстів проводиться в окремому пошуковому вікні за посиланням https://nrat.ukrintei.ua/searchdb/