Інформація
Реєстраційний номер
0824U000353, Дисертація доктора філософії
На здобуття
Доктор філософії
Дата захисту
31-01-2024
Статус
Наказ про видачу диплома
Назва роботи
Формування конкурентної стратегії розвитку підприємства в умовах глобалізації.
Здобувач
Полюхович Марина Володимирівна,
Керівник Грузіна Інна Анатоліївна
Опонент Головчук Юлія Олександрівна
Опонент Мандич Олександра Валеріївна
Рецензент Пархоменко Наталія Олександрівна
Рецензент Селезньова Галина Олександрівна
Опис
Дисертацію присвячено теоретичному обґрунтуванню, удосконаленню та розвитку теоретичних положень, методичних підходів та розробленню практичних рекомендацій щодо формування конкурентної стратегії розвитку підприємства в умовах глобалізації. У першому розділі дисертації уточнено категорійний апарат предметної галузі формування конкурентної стратегії розвитку підприємства в умовах глобалізації. Узагальнено основні підходи до визначення понять стратегії, розвитку, конкурентної стратегії та глобалізації за допомогою історичного методу, методів морфологічного та контент-аналізу. Це дозволило уточнити сутність конкурентної стратегії розвитку та обґрунтувати її роль у процесі досягнення стратегічних цілей підприємства при формуванні його конкурентної стратегії розвитку. Узагальнено та систематизовано основні наукові підходи до формування стратегії, зокрема, конкурентної стратегії та стратегії розвитку. З використанням методів аналізу та синтезу, методу графічного аналізу було сформовано класифікацію підходів до формування конкурентної стратегії розвитку підприємства. Це дозволить при використанні у практичній діяльності підприємства коригувати процес формування конкурентної стратегії розвитку з глибшим розумінням її сутності. Досліджено сутність феномену глобалізації та узагальнено інформацію щодо її основних чинників впливу на підприємство на його середовище, в результаті чого за використання абстрактно-логічного методу та методів аналізу і синтезу було виділено шість основних чинників глобалізації та вісім обмежуючих факторів, оцінка та урахування яких, зокрема, чинника інформаційних технологій як одного з широко застосовуваних прикладів впливу технлогічного чинника глобалізації, в сучасних умовах дозволяє зробити стратегію розвитку підприємства конкурентною. Це стало основою для оцінки впливу глобалізації на формування конкурентної стратегії розвитку підприємства. У другому розділі дисертації в результаті використання методів аналізу та синтезу, методу головних компонент було доведено, що в різних країнах розподіл підприємств за видами діяльності, розміром, обсягами реалізації є типовим, а також встановлено, що підприємства сфери консалтингу мають найвищий рівень галузевої конкуренції, тому мають більше фокусувати свою увагу та ресурси на розробці конкурентної стратегії розвитку у порівнянні з підприємствами інших галузей. На основі аналізу звітності консалтингових компаній та наукових досліджень було встановлено, що існує досить велика кількість розрізнених показників, які можна було б застосовувати для оцінки ефективності реалізації конкурентної стратегії розвитку підприємства. Відповідно було зроблено висновок, що існуючі системи показників потребують уточнення переліку та оцінки ступеню вагомості кожного показника із врахуванням експертних думок фахівців консалтингової сфери. З використанням методів експертного опитування та кластерного аналізу, зокрема, ієрархічно-агломеративному методу, було сформовано систему показників оцінки ефективності реалізації конкурентної стратегії розвитку підприємства. Вона включає сім показників: обсяги витрат на розвиток підприємства, обсяги витрат на сучасні інформаційні технології, обсяги витрат на дослідження та інновації, кількість постійних клієнтів, наявність рекомендацій клієнтів, виручка від реалізації та чистий прибуток. Це надало можливість отримати об′єктивні аналітичні дані для оцінки як результатів реалізації стратегії. У третьому розділі дисертації в межах різних етапів технології було визначено як ефективний та адаптовано для використання підприємствами сфери консалтингу управлінський методичний інструментарій: SWOT-аналіз, MMC EFAS, MMC IFAS, MMC SFAS, побудова карти конкурентів з використанням бульбашкової діаграми, побудова карти стейкхолдерів, метод дерева рішень, модель вартісної оцінки бізнесу, статистична модель, що дозволило покращити якість аналізу вихідної інформації при виборі оптимальної стратегії розвитку підприємства при формуванні його конкурентної стратегії розвитку в умовах глобалізації. Для цього використано методи стохастичного факторного аналізу, метод дисконтування грошових потоків, методи теорії імовірностей. На підставі цього було удосконалено технологію формування конкурентної стратегії розвитку підприємства, яка дозволяє її формування з урахуванням специфіки діяльності та потреби в оцінці різних сценаріїв розвитку і визначенням можливого впливу чинників глобалізації на ефективність її реалізації. Розроблено рекомендації щодо підвищення ефективності стратегічного управління розвитком підприємства шляхом можливої реалізації пропозицій, що ґрунтуються на об’єктивних оцінках інформації, отриманої на кожному з етапів формування конкурентної стратегії розвитку підприємства. Практична цінність розробок підтверджується їхнім впровадженням у діяльність підприємств ТОВ «НЕО «Експерт» (довідка № 28-07/2/21 від 28.07.2021 р.), ТОВ «Бізнес ассіст» (довідка № 377/07-21 від 27.07.2021 р.).
Дата реєстрації
2024-01-15
Додано в НРАТ
2024-01-15
Підписка
Повідомити вам про надходження повного тексту?
Оновлено: 2025-12-07
