Інформація
Реєстраційний номер
0824U002808, Дисертація доктора філософії
На здобуття
Доктор філософії
Дата захисту
27-08-2024
Статус
Запланована
Назва роботи
Механізми забезпечення контролю в системі публічної влади як інструмент реалізації публічного управління
Здобувач
Маринушкін Арсен Григорович,
Керівник Масик-Бєсова Марія Зіновіївна
Опонент Акімова Людмила Миколаївна
Опонент Яровой Тихон Сергійович
Рецензент Сімак Сергій Васильович
Рецензент Євмєшкіна Олена Леонідівна
Опис
У дисертації вирішене актуальне наукове завдання, що полягає у науково-теоретичному обґрунтуванні реалізації механізмів забезпечення контролю в системі публічної влади як інструмента реалізації публічного управління та розробленні перспективних напрямів їх удосконалення. У дисертаційному дослідженні вперше запропоновано інтегровану систему інноваційно-інформаційних інструментів контролю за діяльністю органів публічної влади з боку громадськості в Україні, яка передбачає впровадження наступних інноваційних інструментів: прогнозні аналітичні системи (Predictive Analytics); цифрові інструменти (додатки) збору даних на місцях; використання соціальних мереж (Participation 2.0); відкриті дані та візуалізація інформації. Базовим аспектом її розробки є твердження про те, що на тлі розвитку громадянського суспільства стає актуальною роль результативного діалогу між органами державної влади й громадськістю. Проінформованість суспільства про зміст соціально-економічних процесів, що здійснюються у країні, громадська активність у питаннях контролю за діяльністю органів влади стає гарантією успіху оновлення держави, реалізації державних реформ. Крім того, дисертантом удосконалено шляхи імплементації зарубіжного досвіду щодо переходу до контролю ефективності виконання програм та проектів в сфері публічного управління, зокрема: створення стратегічних планів та цільових програм (розробка чітких стратегічних планів і програм з конкретними цілями та показниками ефективності, які будуть визначати напрямки розвитку державної служби); впровадження системи моніторингу та оцінки результативності (створення системи моніторингу та оцінки результативності програм та проектів, що дозволить вчасно виявляти проблеми та реагувати на них); використання інструментів ефективного управління проектами (застосування сучасних методів та інструментів управління проектами для забезпечення якісного та своєчасного виконання програм та проектів у державній службі); впровадження системи звітності та відповідальності (встановлення механізмів звітності та відповідальності за результати діяльності державних службовців з урахуванням досягнення цілей програм та проектів); підтримка інновацій та розвиток кадрового потенціалу (створення сприятливих умов для впровадження інноваційних практик у державній службі та підвищення кваліфікації працівників через навчання та тренінги); залучення громадськості та експертів (активна участь громадськості та експертів у процесі моніторингу та оцінки ефективності державної служби, що дозволить забезпечити об’єктивність та незалежність контролю). У роботі запропоновано комплекс інноваційних інструментів, які можуть сприяти удосконаленню контролю в публічному управлінні, серед яких: штучний інтелект (ШІ) (використання алгоритмів машинного навчання для аналізу великих обсягів даних може допомогти виявляти аномалії, ризики та тенденції в діяльності державних структур, а також автоматизувати деякі контрольні процеси); інтерактивні платформи та додатки (створення спеціалізованих веб-порталів або мобільних додатків для звітності громадянам та залучення їх до контролю за діяльністю державних органів); інноваційні методи аналізу даних (використання аналітики даних для прогнозування ризиків, виявлення та аналізу відхилень у виконанні програм та проектів); криптографічні технології (використання шифрування для захисту конфіденційної інформації та запобігання несанкціонованому доступу до даних контрольних систем); відкриті дані (Open Data) (публікація відкритих даних про діяльність державних органів дозволяє громадськості та дослідникам аналізувати та оцінювати роботу державних структур). Подальшого розвитку набуло наукове бачення впливу механізмів контролю на забезпечення ефективності публічного управління в наступних аспектах: підвищення відкритості та прозорості (механізми контролю, такі як доступ до інформації, відкриті дані та громадські слухання, сприяють відкритості управління); корекція помилок і зловживань (механізми контролю допомагають вчасно виявляти та виправляти помилки, недоліки та випадки корупції в роботі публічних органів); сприяння інноваціям та покращенням (контроль стимулює публічні органи до вдосконалення своєї роботи, включаючи впровадження інноваційних підходів і передових методів управління); захист прав та інтересів громадян (механізми контролю допомагають забезпечувати захист прав та інтересів громадян перед діями або рішеннями публічних органів); забезпечення відповідальності (механізми контролю виставляють публічним службовцям та органам влади відповідальність за їхні дії та рішення); громадська участь (контроль допомагає включити громадськість у процеси управління та прийняття рішень). Ключові слова: публічне управління, механізми публічного управління, публічна влада, система публічної влади, контроль, інструмент реалізації публічного управління, механізми забезпечення контролю, внутрішній контроль, зовнішній контроль, громадськість, громадський контроль.
Дата реєстрації
2024-07-30
Додано в НРАТ
2024-07-30
Підписка
Повідомити вам про надходження повного тексту?
Оновлено: 2025-12-05
