Інформація
Реєстраційний номер
0825U004243, Дисертація доктора філософії
На здобуття
Доктор філософії
Дата захисту
16-01-2026
Статус
Запланована
Назва роботи
Підготовка студентів спеціальності «Освітні, педагогічні науки» до використання цифрових ресурсів у професійній діяльності
Здобувач
Андрусик Павло Петрович,
Керівник Кучай Олександр Володимирович
Опонент Томашевська Ірина Петрівна
Опонент Пріма Раїса Миколаївна
Опонент Потапчук Тетяна Володимирівна
Рецензент Прохорчук Олександр Михайлович
Опис
У дисертаційному дослідженні охарактеризовано теоретичні основи використання цифрових ресурсів у сучасному науковому дискурсі, окреслено використання цифрових освітніх ресурсів при підготовці майбутніх фахівців у країнах ЄС, проаналізовано нормативно-правове забезпечення підготовки фахівців до використання цифрових ресурсів у професійній діяльності, показано класифікацію цифрових освітніх ресурсів, розкрито методику використання цифрових освітніх ресурсів у процесі підготовки, висвітлено використання цифрових ресурсів у підготовці студентів спеціальності «Освітні, педагогічні науки», виокремлено основні напрями використання цифрових освітніх ресурсів в закладах вищої освіти, розроблено умови та модель підготовки студентів спеціальності «Освітні, педагогічні науки» до використання цифрових ресурсів у професійній діяльності, розроблено та експериментально перевірено модель використання цифрових ресурсів у професійній діяльності студентів спеціальності «Освітні, педагогічні науки». Наукова новизна одержаних результатів дослідження: уперше визначено сутність та специфіку педагогічного забезпечення підготовки фахівців до використання цифрових ресурсів у професійній діяльності на базі теоретичного, порівняльного, ретроспективного, та системного аналізу сучасних наукових джерел; розкрито використання цифрових освітніх ресурсів при підготовці майбутніх фахівців у країнах ЄС; висвітлено класифікацію цифрових освітніх ресурсів; показано використання цифрових ресурсів у підготовці студентів спеціальності «Освітні, педагогічні науки»; охарактеризовано основні напрями використання цифрових освітніх ресурсів в закладах вищої освіти; визначено сучасні методи використання цифрових освітніх ресурсів у процесі підготовки; теоретично обґрунтовано й експериментально перевірено умови та структурно-змістовну модель підготовки студентів спеціальності «Освітні, педагогічні науки» до використання цифрових ресурсів у професійній діяльності; удосконалено класифікацію цифрових освітніх ресурсів щодо здійснення випереджувального підходу та концептуальних ідей неперервного професійного розвитку студентів в Україні в умовах глобалізаційних процесів; подальшого розвитку набули принципи щодо підготовки фахівців до використання цифрових ресурсів у професійній діяльності та використання передових ідей зарубіжного досвіду в системі реформування освітньої системи України. Практичне значення дисертаційного дослідження полягає у розробленні та впровадженні в освітній процес ЗВО навчально-методичного забезпечення, зокрема: методичні розробки, методики реалізації конструктивно-педагогічних і методичних умов організації підготовки фахівців спеціальності «Освітні, педагогічні науки» до використання цифрових ресурсів у професійній діяльності; удосконалення навичок роботи з основними цифровими інструментами та платформами завдяки впевненому володінню Google Workspace, Moodle, Zoom, MS Teams, Canva, LearningApps, Kahoot, Mentimeter, Padlet, Genially тощо. Окрему увагу було приділено аналізу продуктів навчальної діяльності студентів, зокрема їхніх мультимедійних презентацій, віртуальних занять, освітніх відео, тестових завдань, створених у цифрових середовищах (Google Forms, Canva, Kahoot, Genially, Mentimeter тощо). Водночас було проведено порівняльний аналіз українського і закордонного досвіду цифровізації педагогічної освіти, зокрема шляхом ознайомлення з міжнародними підходами до формування digital literacy та digital pedagogy у фаховій підготовці майбутніх учителів і викладачів. Що допомагатиме підвищенню якості освіти та готовності студентів до викликів нинішнього ринку праці, а також в удосконаленні освітньої практики. Результати дослідження можуть бути використані для вдосконалення теоретичних і методичних засад підготовки фахівців спеціальності «Освітні, педагогічні науки» до використання цифрових ресурсів у професійній діяльності; підготовки посібників, освітніх компонентів; у системі педагогічної освіти; у професійній діяльності педагогічного персоналу ЗВО.
Дата реєстрації
2025-12-05
Додано в НРАТ
2025-12-05
Підписка
Повідомити вам про надходження повного тексту?
Оновлено: 2025-12-05
