Інформація
Реєстраційний номер
0825U004278, Дисертація доктора філософії
На здобуття
Доктор філософії
Дата захисту
09-12-2025
Статус
Запланована
Назва роботи
Формування диригентсько-хорової культури майбутнього вчителя музичного мистецтва в закладах вищої освіти КНР та України
Здобувач
Лю Чженьянь ..,
Керівник Соколова Алла Вікторівна
Опонент Парфентьєва Ірина Петрівна
Опонент Черкасов Володимир Федорович
Рецензент Попова Олена Володимирівна
Рецензент Васильєва Оксана Вікторівна
Опис
Співставлення китайського досвіду з українським створює умови для збагачення теорії та практики формування диригентсько-хорової культури майбутніх учителів музичного мистецтва в закладах вищої освіти як у КНР, так і в Україні, а також за межами досліджуваних країн, виявлення численних труднощів у підготовці майбутніх учителів музичного мистецтва, пошуку об’єктивних та оптимальних шляхів упровадження досвіду формування диригентсько-хорової культури студентів в освітні простори закладів вищої музично-педагогічної освіти. Наукова новизна та теоретичне значення одержаних результатів дослідження полягає в тому, що в ньому вперше – здійснено цілісне дослідження формування диригентсько-хорової культури майбутніх учителів музичного мистецтва в закладах вищої освіти КНР та України; з’ясовано стан розроблення проблеми дослідження в науково-педагогічній літературі, проведено дефінітивний аналіз поняття диригентсько-хорової культури майбутнього вчителя музичного мистецтва. Досліджувану культуру визначено як комплексну особистісну характеристику майбутнього вчителя музичного мистецтва, результат здобуття вищої музично-педагогічної освіти, що забезпечує йому здатність ефективно виконувати педагогічні й диригентські функції в процесі роботи з хоровим колективом; до структури диригентсько-хорової культури віднесено: ціннісні орієнтації педагога-музиканта (усвідомлення духовної, культурної, естетичної цінності хорового мистецтва та його ролі в збереженні й трансляції молодому поколінню національної та світової хорової культури); професійні знання (загально-педагогічні та спеціальні музично-педагогічні – з історії і теорії музичного, зокрема, диригентсько-хорового мистецтва, методики роботи з хоровим колективом (диригентсько-хорової роботи з учнями; створення художньої інтерпретації пісенно-хорового твору тощо)), уміння і навички (організовувати ефективний творчий процес в учнівському, хоровому колективі; створювати позитивний психо-емоційний клімат в колективі засобами вербальної і невербальної комунікації; розкривати творчий потенціал кожного співака; навички диригентської техніки та її використання для забезпечення високого рівня виконавської майстерності класу/хору тощо); професійно значущі особистісні якості (розвинений емоційний інтелект; емоціональна стабільність; художньо-творче мислення як підґрунтя творчого інтерпретування хорового твору та емоційного відтворення його художнього образу; спрямованість на професійне самовдосконалення, пошук та упровадження сучасних форм і методів розвитку хорової культури; культивування взаємоповаги, творчої співпраці співаків тощо); визначено особливості формування диригентсько-хорової культури майбутніх учителів музичного мистецтва в закладах вищої освіти КНР (посилення вивчення майбутніми вчителями музичного мистецтва історії китайської вокально-хорової школи, принципів професійного музичного мистецтва; практика позакафедрального хорового викладання викладачів ЗВО, які здійснюють підготовку майбутніх учителів музичного мистецтва, у хорових колективах поза межами вишів; спрямованість теоретичних досліджень на переосмислення засадничих ідей, структури та змістових характеристик професійної підготовки вчителя музичного мистецтва до диригентсько-хорової діяльності) та України (розвиток музично-естетичного смаку, міжкультурної компетентності та патріотизму; інтерпретування хорових творів різних епох, регіонів і стилів; потреба в удосконаленні міжпредметних зв’язків); узагальнено досвід формування диригентсько-хорової культури майбутніх учителів музичного мистецтва в закладах вищої освіти КНР (використання засобів наступності та спадковості професійних і музично-естетичних установок діяльності у сфері вокально-хорового мистецтва; організація мультикультурного освітнього середовища підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва до диригентсько-хорової діяльності; проникнення етнічних музичних стилів у хорову підготовку майбутніх учителів музичного мистецтва) та України (використання методу культурного контексту; організація освітньої взаємодії у формі рольових ігор; залучення студентів до конкурсів і сценічних практик; упровадження цифрових інструментів; стимулювання самостійної роботи студентів через проєктну діяльність і творчі завдання; проведення регулярної діагностики для моніторингу освітнього прогресу та вдосконалення освітньо-професійних програм); окреслено перспективи взаємозбагачення досвіду формування диригентсько-хорової культури майбутніх учителів музичного мистецтва в закладах вищої освіти КНР та України (об’єднання досвіду Китайської народної республіки та України через міжнародні проєкти та адаптацію LMS до локальних потреб; розширення спектру дисциплін, зокрема й вільного вибору, в практику підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва; стратегічні перспективи реалізації інтегративних та міжпредметних зв’язків у процесі оволодіння майбутніми вчителями музичного мистецтва диригентсько-хоровою культурою).
Дата реєстрації
2025-12-09
Додано в НРАТ
2025-12-09
Підписка
Повідомити вам про надходження повного тексту?
Оновлено: 2025-12-10
