18 листопада 2021 року Верховна Рада в цілому прийняла законопроєкт «Про публічні електронні реєстри».
Це рішення дозволить покращити стан державних реєстрів в Україні та оптимізувати наявні реєстри, зробити їх ефективними, а дані в них – якісними. Прийняття документу є наступним кроком до запровадження режиму «без паперів».
На сьогодні в Україні функціонує понад 350 державних реєстрів, але немає єдиних правил і стандартів для їх створення й функціонування. Інформація в них дублюється й не оновлюється. Деякі існують у вигляді Excel-таблиць або в гугл-документах.
Законопроєкт запроваджує поняття «базові реєстри», котрі будуть містити основну інформацію про українців. Реєстри будуть поєднані між собою за допомогою системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів «Трембіта». У результаті це дозволить зробити держпослуги ефективними та максимально їх автоматизувати.
Крім того, законопроєкт вводить поняття адміністраторів і технічних адміністраторів держреєстрів. Це дозволить ефективно використовувати наявні в державі ресурси команд розробки та підтримки реєстрів і підвищити ефективність використання державних коштів.
Детальніше: https://bit.ly/3282Xbs, https://bit.ly/3qUnScv
Фото: Мінцифра