Якість технічної освіти та дефіцит спеціалістів — це проблеми для майже половини студентів і роботодавців, що було виявлено за результатами спеціального дослідження, проведеного ІТ-асоціацією України.

Надання сучасних знань та формування затребуваних навичок вимагає:
– кваліфікованих викладачів-практиків;
– підготовлених курсів (а у сучасних умовах ще й у якісному онлайн форматі);
– можливостей відпрацювати знання на практиці;
– розуміння студентами та молодими фахівцями того факту, що починаючи з вишу спеціалісти мають багато вчитися, щоб встигати за змінами у сфері технологій. 

Університетам важко відповідати таким вимогам та встигати за індустрією. На це впливає їхнє матеріально-технічне забезпечення, матеріальне стимулювання викладачів та постійний відтік кадрів. 

Три стратегічно важливих напрямки співпраці реального бізнесу з університетами:
– створення нової генерації викладачів, яка спроможна зробити ключовий внесок у якісне навчання студента, має бути підтримана бізнесом шляхом впровадження програм підвищення кваліфікації, де б інженери з індустрії на прикладі реальних проєктів показували викладачам, як застосовувати сучасні технології на практиці; конкурсів проєктів викладачів, реалізацію викладацьких ідей — від інноваційного курсу та розробки необхідного програмного забезпечення до наукового дослідження та міжнародного стажування; впровадження системи персональних грантів найкращим (за різними показниками) викладачам, які будуть мотивувати їх залишатися в  університетах та  розвиватися;
– формування якісного онлайн-контенту, дистанційного навчання, наявність зручних технологій та привабливого контенту може стати конкурентною перевагою як української освіти в цілому, так і конкретного університету для абітурієнтів; можливість ЗВО та роботодавцям створювати спільні онлайн-курси, залучаючи до  викладання інженерів з компаній;
– застосування R&D проєктів дозволить подолати основну проблему фахівця-початківця — нестачу практичних навичок, які необхідні для роботи на реальному проєкті. Ідея полягає в тому, що компанії передають в університети свої проєкти — це можуть бути або справжні комерційні задачі, які викладачі та студенти вирішують як  субпідрядники, або навчальні проєкти, задачі, яких максимально наближені до реальних. В обидвох випадках — це можливість для студентів і викладачів познайомитися із тим як «живе» реальний проєкт, навчитися працювати в команді, взаємодіяти із замовником та презентувати результати своєї роботи; 
– грантові проєкти, які компанії можуть виділяти для підтримки ідей викладачів і студентів. 

Складено за матеріалами публікацій: https://bit.ly/2SE6uts, https://bit.ly/3p8yuSk 

Наближення освіти до вимог часу
2021-05-28
Share

National Repository of Academic Texts
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.