На офіційному сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано результати дослідження «Транспортні стратегії для систем Net-Zero з дизайну».

Цей документ належить до серії публікацій щодо транспортного сектору ОЕСР. Він ґрунтується на звіті Accelerating Climate Action і закликає країни об’єднати зусилля у боротьбі зі змінами клімату на створенні систем, які за своєю конструкцією покращують благополуччя, вимагаючи при цьому менше енергії та матеріалів, і, таким чином, продукують менше викидів. 

У звіті визначено три складові, котрі лежать у основі автомобільної залежності та високих викидів:
– індукований попит;
– розростання міст;
– ерозія активних і сумісно використовуваних видів транспорту.

У документі представлені політичні рекомендації щодо скорочення динаміки викидів з одночасним підвищенням благополуччя, починаючи з радикального перепланування вулиць і до просторового планування, покликаного скоротити відстані, та політики, спрямованої на забезпечення загальної мобільності.

Покращити функціонування транспортної системи може:
– перепланування вулиць і покращене управління громадським простором можуть скоротити індукований попит за рахунок перерозподілу суспільного простору та інвестицій у низьковуглецеві та економічні технології, а також збалансоване використання альтернативних видів транспорту;
– просторове планування, спрямоване на обмеження розростання міст. Стратегії міського розвитку та оновлення, засновані на принципах 15-хвилинної доступності, не вимагатимуть від людей подолання великих відстаней для задоволення своїх повсякденних потреб. Це вимагає змін в управлінні, плануванні та регулюванні;
– політика з забезпечення загальної мобільності має фундаментальне значення для прискорення розвитку стійких транспортних мереж. Зміцнення мереж громадського транспорту є ключем до запобігання його неякісної роботи. Паралельно з цим підтримка розповсюдження спільних велосипедів і мікромобільності, а також розширення послуг мікротранзиту «за вимогою», дозволить ці способи пересування зробити зручними для повсякденних поїздок.

Документ містить пояснення, за рахунок чого ефективність та суспільна доцільність ціноутворення на викиди вуглецю і політика, що стимулює електрифікацію транспортних засобів, може значно підвищитися після зміни пріоритетів.

Детальніше: https://bit.ly/3oFuxVi

Фото: скріншот

Транспортні стратегії для систем Net-Zero з дизайну
2021-11-17
Share