За результатами пошуку знайдено:

записів - 3587

сторінок - 359

Опитування щодо використання технологій дистанційного навчання у закладах фахової передвищої та вищої освіти

Опитування щодо використання технологій дистанційного навчання у закладах фахової передвищої та вищої освіти

Державна служба якості освіти України проводить анонімне онлайн-опитування з метою виявлення рівня задоволеності організацією та якістю дистанційного навчання.

Державна служба якості освіти України проводить анонімне онлайн-опитування з метою виявлення рівня задоволеності організацією та якістю дистанційного навчання.

Основна аудиторія опитування – здобувачі фахової передвищої та вищої освіти, педагогічні та науково-педагогічні працівники, представники адміністрацій закладів фахової передвищої та вищої освіти.

Опитування дозволить визначити рівень задоволеності організацією та якістю дистанційного навчання у весняному семестрі 2020/2021 навчального року,  з’ясувати основні проблеми організації дистанційного навчання з погляду освітянської спільноти, визначити шляхи їх вирішення. 

Матеріали, підготовлені за результатами опитування, будуть оприлюднені у травні 2021 року на офіційному вебсайті Державної служби якості освіти України.

Взяти участь в опитуванні можна до 20 квітня 2021 року. 

Детальніше:  https://bit.ly/3df00ZH, https://bit.ly/3g9T6H2  

Фото: ДСЯО

2021-04-14
Поширити
Громадське обговорення порядку визнання результатів навчання, здобутих шляхом неформальної та/або інформальної освіти

Громадське обговорення порядку визнання результатів навчання, здобутих шляхом неформальної та/або інформальної освіти

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт «Порядку визнання результатів навчання, здобутих шляхом неформальної та/або інформальної освіти у вищій та фаховій передвищій освіті».

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт «Порядку визнання результатів навчання, здобутих шляхом неформальної та/або інформальної освіти у вищій та фаховій передвищій освіті».

Документ встановлює процедуру визнання результатів навчання, здобутих шляхом неформальної та інформальної освіти в системі фахової передвищої і вищої освіти для реалізації особами своїх освітніх і професійних прав. Він визначає вимоги до валідації / ідентифікації, документального оформлення, оцінювання та сертифікації результатів навчання здобутих шляхом неформальної та/або інформальної освіти, у тому числі на робочому місці, вдома або у вільний час, з використанням відкритих освітніх ресурсів або в процесі волонтерської діяльності з метою набуття і реалізації відповідних академічних та професійних прав. Стосується здобувачів фахової передвищої або вищої освіти та інших осіб – громадян України або іноземців та осіб без громадянства, які перебувають на території України на законних підставах.

У документі описані загальні положення; базова термінологія; положення щодо ідентифікації та документального оформлення результатів навчання, здобутих шляхом неформальної та/або інформальної освіти; процес оцінювання результатів навчання, здобутих шляхом неформальної та/або інформальної освіти; сертифікація результатів навчання, здобутих шляхом неформальної та/або інформальної освіти. 

Пропозиції та зауваження до проекту можна подати до 13 травня 2021 року. 

Детальніше: https://bit.ly/3e3kNyC, https://bit.ly/3g97SOy  

2021-04-12
Поширити
Вимоги до міждисциплінарних освітніх (наукових) програм вищої освіти

Вимоги до міждисциплінарних освітніх (наукових) програм вищої освіти

Міністерство освіти і науки України затвердило вимоги до міждисциплінарних освітніх (наукових) програм вищої освіти. Відповідний наказ від 1 лютого 2021 року № 128 «Про затвердження Вимог до міждисциплінарних освітніх (наукових) програм» зареєстровано в Міністерстві юстиції України 6 квітня 2021 року за № 454/36076).

Міністерство освіти і науки України затвердило вимоги до міждисциплінарних освітніх (наукових) програм вищої освіти. Відповідний наказ від 1 лютого 2021 року № 128 «Про затвердження Вимог до міждисциплінарних освітніх (наукових) програм» зареєстровано в Міністерстві юстиції України 6 квітня 2021 року за № 454/36076).

Вимоги встановлено з урахуванням особливостей міждисциплінарних (розширених) освітніх програм початкового рівня (короткого циклу) вищої освіти та міждисциплінарних освітньо-наукових програм другого (магістерського) та третього (освітньо-наукового) рівнів.

На початковому рівні (короткому циклі) вищої освіти розробляються міждисциплінарні (розширені) освітні програми, метою запровадження яких є формування результатів навчання, спільних для групи спеціальностей однієї або двох галузей знань; сприяння усвідомленого вибору здобувачем спеціальності для продовження навчання.

На другому (магістерському) та третьому (освітньо-науковому) рівнях вищої освіти розробляються міждисциплінарні освітньо-наукові програми за двома або трьома спеціальностями, що належать до однієї або різних галузей знань. Їх мета – забезпечити підготовку фахівців, які спроможні розв’язувати комплексні задачі в умовах невизначеності та забезпечувати подальший розвиток наукового знання.

Зазначені вимоги підлягають урахуванню закладами освіти (науковими установами), які розробляють і реалізують освітні програми, Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти і незалежними установами оцінювання та забезпечення якості вищої освіти, які акредитують міждисциплінарні освітні (наукові) програми.

Відповідно до Методичних рекомендацій щодо розроблення стандартів вищої освіти структура такого стандарту містить розділ VІIІ «Вимоги до створення освітніх програм підготовки за галуззю знань, двома галузями знань або групою спеціальностей (у стандартах рівня молодшого бакалавра), міждисциплінарних освітньо-наукових програм (у стандартах магістра та доктора філософії)». 

Стандарти вищої освіти для початкового (для освітніх програм підготовки за галуззю знань або групою спеціальностей), другого і третього рівнів вищої освіти (для міждисциплінарних освітньо-наукових програм) можуть додатково визначати мінімальні вимоги до компетентностей і результатів навчання, виконання яких є необхідним для зазначення відповідних спеціальностей /галузі знань в освітній кваліфікації для таких програм.

Міждисциплінарні освітні (наукові) програми вищої освіти спрямовані на створення умов для формування унікальних наборів компетентностей випускників.

Детальніше: https://bit.ly/3mMhpfq, https://bit.ly/3tldclI, https://bit.ly/3e5w8OZ, https://bit.ly/3dcl6rQ   

Фото: МОН

2021-04-12
Поширити
Проєкт Рекомендацій з етики штучного інтелекту

Проєкт Рекомендацій з етики штучного інтелекту

У квітні-червні 2021 року відбудеться серія засідань Міжурядового спеціального комітету для обговорення проекту Рекомендацій з етики штучного інтелекту (ШІ). 

У квітні-червні 2021 року відбудеться серія засідань Міжурядового спеціального комітету для обговорення проекту Рекомендацій з етики штучного інтелекту (ШІ). 

За результатами цього обговорення документ буде переданий державам-членам для його прийняття на 41-й сесії Генеральної конференції ЮНЕСКО. 

Затверджені Рекомендації стануть першим глобальним нормативним документом для такої надзвичайно важливої сфери, як штучний інтелект.

Рішення про розроблення міжнародних стандартів з етики ШІ було прийнято Генеральною конференцією ЮНЕСКО на 40-й сесії у листопаді 2019 року.

З документом можна ознайомитись на сайті ЮНЕСКО. 

Детальніше: https://bit.ly/2OQs6RU, https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000376713 

Фото: Скріншот

2021-04-12
Поширити
Innovation day

Innovation day

15 квітня 2021 року в онлайн-форматі відбудеться «День інновацій» / «ЕВА Innovation day».

15 квітня 2021 року в онлайн-форматі відбудеться «День інновацій» / «ЕВА Innovation day».

Організатор – Європейська бізнес-асоціація. 

Це спеціальний захід для обміну інформацією про актуальні тенденції та креативними ідеями, які відкривають нові можливості для розвитку бізнесу. 

Під час «Дня інновацій» заплановано:
– виступ професора Вагенінгенського університету і науково-дослідного центру Луізи О. Фреско;
– виступ митця та засновника Studio Roosegaarde Даана Рузгаарда;
– дискусія «Інноваційні тренди 2021. Великий бізнес».

Онлайн-зустріч транслюватиметься на офіційних сторінках Європейської бізнес-асоціації у соціальній мережі Facebook та YouTube- каналі.

Для участі у заході необхідна попередня реєстрація.

Детальніше: https://eba.com.ua/event/den-innovatsij-2021-03-16-16-52/https://bit.ly/3mSYQ9P, https://bit.ly/3dWYTxd, https://bit.ly/3uMxwfX 

Фото: МОН

2021-04-12
Поширити
Утворення, реорганізація та ліквідація територіально відокремлених структурних підрозділів закладів вищої освіти

Утворення, реорганізація та ліквідація територіально відокремлених структурних підрозділів закладів вищої освіти

Урядом затверджене «Положення про особливості утворення, реорганізації та ліквідації територіально відокремлених структурних підрозділів закладів вищої освіти». 

Урядом затверджене «Положення про особливості утворення, реорганізації та ліквідації територіально відокремлених структурних підрозділів закладів вищої освіти». 

Постанова Кабінету Міністрів України від 24 березня № 304 визначає, що провадження освітньої діяльності територіально відокремленим структурним підрозділом іноземного закладу вищої освіти здійснюється на підставі дозволу, виданого МОН.

Для отримання такого дозволу іноземний заклад вищої освіти має подати до МОН ряд документів, що містять інформацію про:
– наявність ліцензії (інших документів дозвільного характеру) на провадження освітньої діяльності в країні резидентства та документів про акредитацію (визнання) освітніх програм;
– досвід утворення та діяльності територіально відокремлених структурних підрозділів за кордоном;
– мету відкриття та види діяльності територіально відокремленого структурного підрозділу, ділові відносини з українськими партнерами та перспективи розвитку співробітництва;
– місцезнаходження територіально відокремленого структурного підрозділу, що планується утворити, і заплановану кількість працівників, зокрема іноземних громадян, які працюватимуть у територіально відокремленому структурному підрозділі;
– характеристики освітніх програм, що планується реалізовувати.

Іноземний заклад вищої освіти під час подання документів має входити до одного з міжнародних рейтингів QS World University Rankings, The Times Higher Education World University Rankings, Academic Ranking of World Universities — World Top 500 Universities і посідати при цьому місце не нижче ніж 3000. 

Детальніше: https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-zatverdzhennya-polozhennya-pro-a304, https://bit.ly/3mQ8GJk, https://bit.ly/3saTYOb, https://bit.ly/3dasy6R  

2021-04-12
Поширити
Гранти House of Europe на персональні проєкти

Гранти House of Europe на персональні проєкти

15 квітня 2021 року відбудеться інформаційний захід «Гранти House of Europe на персональні проєкти» для бажаючих отримати фінансову та організаційну підтримку реалізації власного проєкту у сфері культури, освіти, медицини, медіа, соціального підприємництва.

15 квітня 2021 року відбудеться інформаційний захід «Гранти House of Europe на персональні проєкти» для бажаючих отримати фінансову та організаційну підтримку реалізації власного проєкту у сфері культури, освіти, медицини, медіа, соціального підприємництва.

Організатор – House of Europe.

Під час заходу учасники отримають роз’яснення щодо умов грантової підтримки індивідуальних проєктів, а саме:
– що таке персональний проєкт у розумінні даної грантової програми; 
– які умови отримання грантів;
– особливості процесу підготовки та подачі заявки.

Переможці конкурсу отримають до 4 тис. євро на реалізацію проєкту, оплату участі у стажуванні або запрошення на міжнародний захід. 

Детальніше:  https://bit.ly/39gtnst, https://bit.ly/3uO5Fw6

Фото: House of Europe

2021-04-12
Поширити
Міжнародний день дівчат в інформаційно-комунікаційних технологіях

Міжнародний день дівчат в інформаційно-комунікаційних технологіях

22 квітня 2021 року відзначається міжнародний день дівчат в ІКТ, який проводиться за ініціативи Міжнародного Союзу електрозв’язку. Захід має на меті пропагувати залучення дівчат та молодих жінок до вибору професії у сфері ІКТ.

22 квітня 2021 року відзначається міжнародний день дівчат в ІКТ, який проводиться за ініціативи Міжнародного Союзу електрозв’язку. Захід має на меті пропагувати залучення дівчат та молодих жінок до вибору професії у сфері ІКТ.

В Україні організаторами святкування виступають Міністерство цифрової трансформації, Національний проєкт «Дія.Цифрова освіта» та консорціум dComFra проєкту «Рамкова структура цифрових компетентностей для українських вчителів і громадян». 

Під час заходів у рамках міжнародного дня дівчат в ІКТ будуть  обговорюватись питання мотивації дівчат до початку навчання та побудови кар’єри в ІКТ-індустрії, перспективи розвитку галузі. Фахівці поділяться секретами професійного успіху, нададуть поради щодо пошуку натхнення й мотивації.

Детальніше: https://bit.ly/3wPhggc, https://bit.ly/3g5wkjQ, https://bit.ly/3uOlfb1, https://bit.ly/3gbwrKq, https://bit.ly/32ehcYZ 

Фото: Мінцифра

2021-04-12
Поширити
Кандидати у члени Наукового комітету Національної ради з питань розвитку науки і технологій

Кандидати у члени Наукового комітету Національної ради з питань розвитку науки і технологій

На сайті Міністерства освіти і науки оприлюднено Список кандидатів на участь у конкурсі щодо обрання членів Наукового комітету Національної ради з питань розвитку науки і технологій. 

На сайті Міністерства освіти і науки оприлюднено Список кандидатів на участь у конкурсі щодо обрання членів Наукового комітету Національної ради з питань розвитку науки і технологій. 

Список кандидатів сформовано відповідно до пункту 22 Положення про конкурс щодо обрання членів Наукового комітету Національної ради України з питань розвитку науки і технологій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2016 р. №1042.

Відповідно до пункту 23 Положення, протягом двох тижнів з дня оприлюднення списку, наукова спільнота може надавати відгуки щодо кандидатів.

Відгуки можна подати до 22 квітня 2021 року.

Детальніше: https://bit.ly/3uIR30M 

Фото: МОН

2021-04-12
Поширити
Модель ADKAR для утвердження академічної доброчесності

Модель ADKAR для утвердження академічної доброчесності

На сайті проєкту «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти» AcademIQ оприлюднено переклад на українську мову статті «Як ефективно впроваджувати зміни? Модель ADKAR».

На сайті проєкту «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти» AcademIQ оприлюднено переклад на українську мову статті «Як ефективно впроваджувати зміни? Модель ADKAR».

У матеріалі розглядаються наступні питання:
– як зробити так, щоб викладачі повідомляли про порушення академічної доброчесності згідно з внутрішніми політиками; 
– як змінити уявлення учнів про обман та їх поведінку;
– як змусити освітні заклади впроваджувати зміни, необхідні для відповіді на зростаючу загрозу академічного шахрайства.

В якості відповіді на ці та інші питання пропонується модель ADKAR. ADKAR (Awareness – усвідомлення/обізнаність, Desire – бажання, Knowledge – знання, Ability – вміння, Reinforcement – підсилення) – це модель змін, яка має практичний досвід реалізації впродовж 20 років. Результати її використання підтверджують, що людина змінюється, коли усвідомлює необхідність змін та розуміє їх користь. Як саме слід застосовувати модель та розвивати академічну доброчесність розглядається у матеріалі блогу Tricia Bertram Gallant (червень 2019 р.), представленому на сайті Міжнародного центру академічної доброчесності.

Детальніше: https://bit.ly/2Qc47wQ, https://academiq.org.ua/novyny/adkar_model/?fbclid=IwAR2TygN_aYkz_0CYKqB0hzoDpfPjXY3N0qhrMR4vRT__cfgRA0EuhriDQis 

2021-04-12
Поширити