За результатами пошуку знайдено:

записів - 4941

сторінок - 495

Проєкт «Глобальне наставництво для талантів»

Проєкт «Глобальне наставництво для талантів»

Національний центр «Мала академія наук України» (МАН) пропонує долучитись до проєкту Глобального наставництва над талантами (Global Talent Mentoring / GTM).

Національний центр «Мала академія наук України» (МАН) пропонує долучитись до проєкту Глобального наставництва над талантами (Global Talent Mentoring / GTM).

GTM – всесвітня програма, що сприяє організації довготривалого наукового наставництва провідними вченими над талановитими учнями, які досягли успіху в одній або кількох галузях STEMM (Science, Technology, Engineering, Mathematics and Medicine). У рамках програми здійснюється відбір талановитих підлітків (віком від 16 років) та науковців-наставників з усього світу для подальшої роботи в парах (наставник–учень) задля обговорення спільних ідей, проєктів, підготовки публікацій. Спілкування відбувається на спеціальній освітній платформі, створюваній у Реґенсбурзькому університеті (Німеччина). Після відбору претендентів експерти програми GTM забезпечують комунікацію учнів з наставниками-науковцями у спільній галузі наукових інтересів, як правило, з різних культур і континентів.

Детальніше: https://bit.ly/2H4qjoi 

2020-11-16
Поширити
Онлайн-платформа «Дія.Бізнес» англійською мовою

Онлайн-платформа «Дія.Бізнес» англійською мовою

Національна онлайн-платформа для підприємців «Дія.Бізнес» відтепер доступна англійською мовою. 

Національна онлайн-платформа для підприємців «Дія.Бізнес» відтепер доступна англійською мовою. 

Англомовна версія забезпечує:

– розширення цільової аудиторії до міжнародного рівня;

– спрощення доступу іноземним партнерам, інвесторам, підприємцям і стартаперам до актуальної інформації щодо ведення бізнесу в Україні;

– міжнародний B2B нетворкінг;

– встановлення вигідних форматів міжнародної співпраці.

При підготовці англомовної версії «Дія.Бізнес» Мінцифра співпрацювала з ПРООН та компанією English Prime.  

Детальніше: https://bit.ly/36Fzcxl, https://business.diia.gov.ua/en 

2020-11-16
Поширити
Освітні серіали з цифрової грамотності доступні жестовою мовою

Освітні серіали з цифрової грамотності доступні жестовою мовою

Мінцифра спільно з MEGOGO підготувала освітні серіали з цифрової грамотності жестовою мовою.

Мінцифра спільно з MEGOGO підготувала освітні серіали з цифрової грамотності жестовою мовою.

Відтепер освітні серіали з цифрової грамотності доступні у супроводженні жестовою мовою на національній онлайн-платформі Дія.Цифрова освіта та MEGOGO.

Зокрема, це:

– Зірки е-демократії;

– Дружні цифрові фінанси; 

– TikTok / Instagram / Facebook: як залишатись в тренді в 2020;

– Серіал для батьків «Безпека дітей в інтернеті»; 

– Відкриті дані для бізнесу;

– Як стати YouTube-блогером;

– Цифрові навички для вчителів;

– Тренінг для тренерів.

Детальніше: https://bit.ly/3prJBp7 

Фото: Мінцифри

2020-11-16
Поширити
Повідомлення від Книжкової палати

Повідомлення від Книжкової палати

4 листопада 2020 року на сторінці «Видання для фахівців» сайту Книжкової палати оновлено інформацію про книги та брошури з питань видавничої справи та редагування; книгознавства; документознавства; бібліології; бібліографії та бібліографознавства, галузеві науково-методичні та методичні розробки. Список видань формується на основі електронної бази даних обов’язкового примірника документів за поточний період. 

4 листопада 2020 року на сторінці «Видання для фахівців» сайту Книжкової палати оновлено інформацію про книги та брошури з питань видавничої справи та редагування; книгознавства; документознавства; бібліології; бібліографії та бібліографознавства, галузеві науково-методичні та методичні розробки. Список видань формується на основі електронної бази даних обов’язкового примірника документів за поточний період. 

9 листопада 2020 року опубліковане третє електронне видання «Літопис газетних статей»  за 2020 рік. Довідково-бібліографічне видання інформує про статті з усіх галузей знань та твори художньої літератури, опубліковані у загальнодержавних, обласних і деяких інших газетах, які виходять в Україні. Воно дає можливість для моніторингу подій суспільно-політичного, економічного та культурного життя в Україні й за кордоном, а також за змінами в українському законодавстві. Видання виходить щоквартально, містить іменний та географічний допоміжні покажчики.

Раніше, у жовтні 2020 року на сайті оприлюднені основні показники видавничої діяльності України за 9 місяців 2020 року, які представлені у розрізі тематичних рубрик, цільового призначення та за територіальною ознакою.

Детальніше: https://bit.ly/2KgWOAZ, https://bit.ly/3lFtTnV, https://bit.ly/36JyNtE

2020-11-16
Поширити
Опитування Eurodoc

Опитування Eurodoc

Eurodoc проводить дослідження якості керівництва науковими дослідженнями PhD-студентів, в рамках якого будуть виявленні ключові позиції, які у подальшому використовуватимуться при розробці рекомендацій щодо формування політики. 

Eurodoc проводить дослідження якості керівництва науковими дослідженнями PhD-студентів, в рамках якого будуть виявленні ключові позиції, які у подальшому використовуватимуться при розробці рекомендацій щодо формування політики. 

Eurodoc запрошує взяти участь у відповідному опитуванні щодо практики докторського нагляду усіх бажаючих з країн ЄС, асоціації молодих учених Євродок, та, зокрема – України. Право брати участь у опитуванні мають нинішні або колишні кандидати наук з будь-якої європейської наукової установи або закладу вищої освіти, включаючи тих, хто не отримав підтвердження ступеня доктора філософії. 

Анкета представлена англійською мовою, метод обробки даних, який буде застосовуватись – тематичний аналіз.

Детальніше: https://bit.ly/35yBkYo, https://tinyurl.com/y2nwvp7w

2020-11-16
Поширити
Результати «Наука для безпеки людини та суспільства»

Результати «Наука для безпеки людини та суспільства»

Національний фонд досліджень України опублікував узагальнені результати проведення конкурсу «Наука для безпеки людини та суспільства» та експертизи заявок вітчизняними й іноземними фахівцями. Відомості про перебіг конкурсу – від подання 516 заявок до визначення  77 переможців представлені у фактах та цифрах.

Національний фонд досліджень України опублікував узагальнені результати проведення конкурсу «Наука для безпеки людини та суспільства» та експертизи заявок вітчизняними й іноземними фахівцями. Відомості про перебіг конкурсу – від подання 516 заявок до визначення  77 переможців представлені у фактах та цифрах.

Детальніше: https://bit.ly/3f4vBfZ 

Фото: ФНДУ

2020-11-16
Поширити
Інвестиції Європейської Ради з інновацій

Інвестиції Європейської Ради з інновацій

Європейська рада з інновацій інвестує 191 мільйон євро у 58 революційних технологій, які були відібрані в останньому раунді інвестицій пілотного проекту Pathfinder Open, що фінансується в рамках програми досліджень та інновацій ЄС Horizon 2020.

Європейська рада з інновацій інвестує 191 мільйон євро у 58 революційних технологій, які були відібрані в останньому раунді інвестицій пілотного проекту Pathfinder Open, що фінансується в рамках програми досліджень та інновацій ЄС Horizon 2020.

Цей останній захід пілотного проекту «Pathfinder Open» Європейської ради з інновацій охоплював найбільший бюджет, для фінансування було подано 902 заявки, 58 з яких були визнані найкращими.

Високоефективні ідеї дослідження нових технологій, які підтримані у цьому турі:

– розробка багатоступінчастої аналітичної платформи на основі багатовимірного мас-спектрометричного устаткування, здатної виконувати пряме і миттєве виявлення вірусних частинок;

– об’єднання новітніх технологій бездротового зв’язку, нейробіології, біоніки, штучного інтелекту і сенсорного сприйняття, щоб створити першу високошвидкісну бездротову платформу внутрішнього зв’язку для взаємодії мозку з машиною й тілом;

– створення принципово нової концепції перетворення низькопотенційного тепла за рахунок використання площі контакту електродів з електролітом конденсаторів;

– об’єднання синтетичної біології, 3D-друку та фотоніки для розробки принципово нової технологічної концепції оптогенетичного об’ємного біодруку;

– створення першого прототипу нового лабораторного датчику на основі окремих атомів;

– злиття штучного інтелекту та глибокої субмікронної КМОП-технології для нового покоління бездротових трансиверів;

– розробка нового типу урбанізації, в якому природа та люди можуть спільно розвиватися в межах міста, заснованого на комплексному екосистемному підході до архітектури, який в рівній мірі орієнтований на людей, рослини, тварин й пов’язані з ними організми та ін.

Найбільша кількість успішних проектів припадає на Німеччину, Італію, Іспанію, Францію та Швейцарію; майже 30% очолюють жінки-дослідники, а 26% класифікуються як «зелені технології», спрямовані на досягнення цілей Європейського зеленого курсу.

Обрані проекти отримають не лише доступ до бюджету, але й доступ до послуг щодо прискорення розвитку бізнесу та коучінгу. 

За результатами пілотного етапу EIC (2018-2020 рр.) очікується, що повноцінний EIC буде запущений на початку наступного року в рамках Horizon Europe, – нової програми досліджень та інновацій ЄС, зі збільшеним фінансуванням передових технологій.

Детальніше: https://bit.ly/3kBc34b  

Фото: ЄК

2020-11-16
Поширити
Стратегічна програма досліджень та інновацій для Чорного моря

Стратегічна програма досліджень та інновацій для Чорного моря

11 листопада 2020 року Кабінетом Міністрів України ухвалено проєкт постанови «Про утворення міжвідомчої робочої групи з реалізації Спільного морського порядку денного для Чорного моря і Стратегічної програми досліджень та інновацій для Чорного моря».

11 листопада 2020 року Кабінетом Міністрів України ухвалено проєкт постанови «Про утворення міжвідомчої робочої групи з реалізації Спільного морського порядку денного для Чорного моря і Стратегічної програми досліджень та інновацій для Чорного моря».

Мета документу – забезпечення інтеграції України до європейського дослідницького простору та виконання зобов’язань у сфері міжнародного науково-технічного співробітництва. 

Міжвідомча робоча група вирішуватиме наступні завдання:

– сприяння органам виконавчої влади у реалізації Спільного морського порядку денного для Чорного моря і Стратегічної програми досліджень та інновацій для Чорного моря;

– зміцнення інституційної взаємодії між Україною та Європейською Комісією з питань, які належать до її компетенції;

– підготовка пропозицій та рекомендацій щодо оптимальних шляхів реалізації державної політики за напрямами, визначеними у CMA і SRIA.

Документ відкриває нові можливості для забезпечення безпеки узбережжя Чорного моря і навколишнього середовища, сприяння гармонізації з екологічними стандартами ЄС та залучення фінансової підтримки у рамках міжнародної технічної допомоги. 

Українські вчені завдяки цьому рішенню, на думку т.в.о. Міністра освіти і науки України, матимуть змогу долучитися до міжнародних проєктів з питань морських досліджень.

Детальніше: bit.ly/3kl7nPN

Фото: МОН

2020-11-11
Поширити
МОН пропонує для громадського обговорення проєкт Положення про присвоєння професійних кваліфікацій

МОН пропонує для громадського обговорення проєкт Положення про присвоєння професійних кваліфікацій

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про присвоєння професійних кваліфікацій».

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про присвоєння професійних кваліфікацій».

Призначення документу – встановити вимоги до процедур присвоєння професійних кваліфікацій, визнання результатів неформального та інформального навчання, які мають здійснюватися кваліфікаційними центрами.

Проєкт акта розроблений Національним агентством кваліфікацій.

Зауваження та пропозиції можна подати до 11 грудня 2020 року.

Детальніше: https://bit.ly/3lhOv5v, https://bit.ly/32RzO23 

Фото: МОН

2020-11-11
Поширити
Щодо запровадження дуальної форми здобуття освіти

Щодо запровадження дуальної форми здобуття освіти

Восени 2020 року завершився перший рік пілотного проєкту із запровадження дуальної форми здобуття освіти (ДФЗО) в українських закладах освіти, який був реалізований у партнерстві з малим, середнім та великим бізнесом. 

Восени 2020 року завершився перший рік пілотного проєкту із запровадження дуальної форми здобуття освіти (ДФЗО) в українських закладах освіти, який був реалізований у партнерстві з малим, середнім та великим бізнесом. 

Міністерство освіти і науки оцінює рівень зацікавленості роботодавців у залученості до підготовки здобувачів на етапі їх навчання як високий та відмічає наявний потенціал розвитку дуальної форми, особливо – з технічних спеціальностей. 

Щодо дуальної освіти Українською Асоціацією Маркетингу та Представництвом Фонду ім. Фрідріха Еберта в Україні в партнерстві із Федерацією металургів України, Державною установою «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти» та WoW HR Volunteer Initiative було проведене дослідження. 

Його завдання полягали у наступному:

– визначити рівень обізнаності та готовності бізнесу долучатися до підготовки здобувачів освіти за дуальною формою здобуття освіти;

– вивчити досвід партнерства роботодавців та закладів вищої та фахової передвищої освіти;

– виявити проблеми, з якими стикається бізнес під час налагодження співпраці із закладами вищої та фахової передвищої освіти;

– проаналізувати пропозиції щодо підвищення ефективності такої співпраці;  

– розробити практичні рекомендації щодо ефективного впровадження ДФЗО в систему підготовки фахівців.

За результатами дослідження було встановлено, що в Україні застосовуються дві моделі ДФЗО – модель з інтегрованою практичною підготовкою та з інтегрованою професійною діяльністю. Перша модель передбачає поєднання періодів навчання здобувачів першої вищої чи фахової передвищої освіти в закладі освіти та на підприємстві. Другу модель розроблено для поєднання навчання в ЗВО та на підприємстві для тих, хто вже здобув фахову передвищу або першу вищу освіту, працює на підприємстві та має бажання продовжити навчання за своїм профілем або профілем, визначеним підприємством.

Переважно в закладах освіти застосовується модель із інтегрованою практичною підготовкою. Перехід на ДФЗО відбувається з 3-4 курсу або з 1 курсу магістратури. Чергування фаз навчання у закладі освіти й на підприємстві залежить від специфіки підготовки здобувачів за певними спеціальностями та потреб підприємства.

Критеріями вибору ЗВО для організації дуальної форми освіти є наявність у відповідному закладі профільних кафедр, його територіальне розміщення, досвід попередньої співпраці, його ініціатива.

Основні мотиви для організації ДФЗО, які можуть бути реалізовані через укладання тристороннього договору між роботодавцем, закладом освіти і здобувачем:

– виплата заробітної плати здобувачам за фактично відпрацьований час на підприємстві (періоди навчання на робочому місці);

– призначення роботодавцями мотивуючих стипендій кращим студентам за успішне теоретичне навчання та активну участь у проходженні виробничої практики на підприємствах;

– сплата роботодавцем вартості навчання здобувача на контрактній основі в закладі освіти.

При відборі здобувачів освіти, яким може бути запропонована ДФЗО за ініціативи підприємства, роботодавці керуються рекомендаціями закладів освіти, вони також беруть участь у роботі кваліфікаційних комісій, захисті курсових робіт та дипломних проєктів. 

До ризиків, які можуть вплинути на впровадження ДФЗО, відносяться: карантинні обмеження, введені в Україні через поширення захворюваності на COVID-19;  скорочення кадрів ЗВО внаслідок зменшення навантаження викладачів, недостатній інтерес студентів та педагогів через низький рівень роз’яснювальної роботи щодо переваг ДФЗО.

Детальніше: bit.ly/32Mbr5R, https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2020/11/10/Dualna_2_2%20edit%206-11.pdf 

2020-11-11
Поширити