Інформація
Реєстраційний номер
0211U001741, 0109U000184 , Науково-дослідна робота
Назва роботи
Становлення професійної надійності майбутніх фахівців соціономічної сфери в системі підготовки у вищій школі.
Назва етапу роботи
Керівник роботи
Карпова Елла Едуардівна,
Дата реєстрації
28-01-2011
Організація виконавець
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського.
Опис етапу
Об'єкт дослідження - підготовка спеціалістів до професійної діяльності у вищому навчальному закладі. Мета - розробити та науково обґрунтувати теоретичні та методичні засади розвитку надійності професійної діяльності фахівців соціономічної сфери у процесі їхньої підготовки у вищому навчальному закладі Теоретичні та практичні результати, їх наукова новизна та значимість: - визначено та обґрунтовано структуру професійної надійності спеціаліста, що містить предметно-діяльнісний, суб'єктно-забезпечувальний та оцінно-регулятивний блоки; - виявлено й систематизовано фактори, шо впливають на професійну надійність спеціалістів соціономічної сфери діяльності в типових і нетипових ситуаціях її протікання; - виявлено фактори, що визначають вияв професійної надійності спеціалістів у сфері діяльності "людина - людина" (стратегії та моделі поведінки подолання, суб'єктивний контроль, здатність до самоуправління, прагнення до ризику та мотивація досягнення цілі й успіху, мотивація до запобігання невдач, гнучкість мислення, сила процесів збудження, гальмування, рухливість нервових процесів, самоактуалізація, професійно важливі якості), встановлено їх ієрархію і кількісні межі вияву за активною, потенційною і пасивною зонами; - визначено критерії професійної надійності фахівців соціономічної сфери діяльності (прогнозованість - непрогнозованість результатів діяльності в типових і нетипових ситуаціях, усталеність - неусталеність діяльності під час виконання професійних функцій, гнучкість - ригідність поведінки людини в процесі діяльності) та її показники, якими виступили фактори вияву означеної надійності; - розроблено й описано математичну модель професійної надійності спеціалістів соціономічної сфери у вигляді рівняння лінійної множинної регресії; - визначено структурні компоненти педагогічної технології формування професійної надійності спеціалістів у сфері "людина - людина" (концептуальна основа, змістова частина й технологічний процес) й етапи її реалізації (перший етап - розкриття студентами себе, зняття психологічного бар'єру, звільнення від стереотипів; другий - розуміння студентами своїх можливостей у межах обраної професії; третій - саморозвиток у професії).
Опис продукції
У монографії розглянуті теоретико-методологічні й практико-орієнтовані засади формування професійної надійності майбутніх фахівці соціономічної сфери діяльності. Обгрунтована математична модель професійної надійності фахівців сфери "людина-людина", схарактеризовані її сутність і структура. Подана методика діагностування професійної надійності за активною, потенційною та пасивною зонами її впливу. Репрезентована педагогічна технологія формування професійної надійності фахівців-соціономістів у ВНЗ.
Автори роботи
Карпова Елла Едуардівна
Койчева Тетяна Іванівна
Кононенко Наталія Вячеславівна
Нестеренко Вікторія Володимирівна
Потікані Вікторія Вікторівна
Додано в НРАТ
2020-04-02
Підписка
Повідомити вам про надходження повного тексту?
Оновлено: 2025-12-08
