Інформація
Реєстраційний номер
0215U003405, Науково-дослідна робота
Назва роботи
Управління розвитком професійно-технічної освіти в умовах ринкової економіки
Керівник роботи
Свистун Валентина Іванівна,
Дата реєстрації
29-01-2015
Організація виконавець
Інститут професійно-технічної освіти Національної академії педагогічних наук України
Опис
Мета дослідження полягає у розробленні, обгрунтуванні та експериментальній перевірці теоретичних й методичних основ управління розвитком ПТО в умовах ринкової економіки та експериментально їх перевірити.Визначено, що специфічними принципами управління розвитком ПТО в умовах ринкової економіки є орієнтація на стратегічний менеджмент, ціннісно-цільова установка на забезпечення якості освіти, спрямованість на державну підтримку інноваційного розвитку ПТО. Зроблено висновки про те, що диверсифікація як об'єктивна, закономірна тенденція розвитку діяльності будь-якої організації в сучасних умовах економіки, науково-технічного прогресу і інформатизації набуває особливого значення для професійної освіти й виявляється в тенденціях розширення різноманітності змісту освіти (складу дисциплін та їх взаємодії), спеціальностей, форм навчання, методів і технологій освіти, критеріїв її якості, а це впливає на зміни в управлінні, його підходи, цілі, форми, методи, функції, стратегії, об'єкти й веде до диверсифікації управління. Визначено економічні передумови диверсифікації управління ПТО, методологічні основи диверсифікованої професійно-технічної освіти. Здійснено системне моделювання управлінських структур, стратегій розвитку освіти та зв'язків між ними (атрибутивне, структурно-функціональне, уявне), що дало змогу віднайти і встановити оптимум концептуальних характеристик управління розвитком ПТО. На цій основі було розроблено і запроваджено у практику концептуальну модель управління розвитком ПТО на регіональному рівні. Вона включає провідні управлінські концепції, основну мету і ціннісні орієнтири управління, принципи і цілі управління розвитком освіти, організаційні структури і функції управління розвитком ПТО, об'єкти управління. Побудовано модель управління маркетингом системи професійно-технічної освіти. Її структура складається із таких компонентів: аналіз, планування, реалізація, контроль. Визначено їх зміст: аналіз потреб та визначення базового ринку; - аналіз сегментації; аналіз привабливості ринку; аналіз конкурентоспроможності ПТНЗ; портфельний аналіз, короткострокове планування; довгострокове планування, інтенсивний розподіл, розподіл на правах винятковості, селективний розподіл, контроль за реалізацією та аналіз можливостей збуту, контроль прибутковості та аналіз маркетингових витрат, ревізія маркетингу. Розроблено критерії (аналітичний, організаційний, реалізаційний, контрольно-оцінювальний) та рівні (елементарний, початковий, системний) впровадження моделі управління маркетингом системи професійно-технічної освіти. Впроваджено модель управління маркетингом системи професійно-технічної освіти в Полтавській області. Розроблено модель розвитку організаційної культури (ОК) в ПТНЗ, яка включає основну мету ОК, критерії досягнення цілей, аналіз зовнішніх і внутрішніх чинників розвитку ОК, оцінювання рівня існуючої ОК в ПТНЗ та визначення її типу, програму розвитку ОК та технологію її реалізації, методи контролю.
Опис продукції
У монографії розкрито теоретичні основи та методологічні засади управління розвитком професійно-технічної освіти в умовах ринкової економіки, висвітлено світові та вітчизняні моделі управління розвитком освітніх систем, представлено економічні аспекти управління, подано розгорнуту характеристику умов та перспектив інституціоналізації соціального партнерства в управлінні розвитком професійно-технічної освіти та досліджено розвиток організаційної культури професійно-технічних навчальних закладів.