Інформація
Реєстраційний номер
0216U003904, 0113U000728 , Науково-дослідна робота
Назва роботи
Науково-методичні засади підтримки обдарованих дітей, схильних до дослідницької діяльності.
Назва етапу роботи
Керівник роботи
Поліхун Наталія Іванівна, Кандидат педагогічних наук
Дата реєстрації
23-02-2016
Організація виконавець
Інститут обдарованої дитини Національної академії педагогічних наук України
Опис етапу
Мета: розробитинауково-методичнезабезпеченняпедагогічної підтримкиобдарованих дітей, схильних до дослідницької діяльності. Методи дослідження: теоретичний і порівняльний аналіз науково-методичних засад підтримки обдарованих дітей, схильних до дослідницької діяльності; аналіз філософської, педагогічної, медичної, соціологічної, психологічної та методичної літератури (монографії, періодичні видання, матеріали науково-практичних конференцій, навчальні програми, посібники тощо) та узагальнення отриманої інформації; методи системного аналізу; метод моделювання; метод експерименту; методи емпіричного характеру: діагностичні (анкетування, опитування, бесіди); соціометричні (моніторинг); прогностичні (експертні оцінки, узагальнення незалежних характеристик тощо). Соціологічний аналіз, проведений фахівцями Євросоюзу показав високий ступінь кореляції компетенцій, необхідних для працевлаштування з компетенціями здійснення дослідницької діяльності. Це є компетенції високого рівня, їх формування потребує тривалого часу, отже повинне розпочинатися, якомога раніше, зі шкільної парти. Поряд з цим, відмічається, що науку сьогодення творять молоді люди, ось чому, наразі, в країнах з розвиненою економікою, особливий акцент в освіті робиться на використанні дослідницьких методів навчання, розбудовуються нові підходи до наукової освіти. Актуальною є проблема раннього формування наукової еліти, пошуку, розвитку й підтримки дітей, схильних до дослідницької діяльності. В нашій країні вона здебільшого вирішується через заклади позашкільної освіти, що значно обмежує кількість дітей, які можуть долучитися до дослідницького навчання або ж до практичної дослідницької діяльності.
Опис продукції
У монографії на основі аналізу поняття "схильність до діяльності" та складових дослідницької діяльності учнів виокремлені структурні складові схильності до дослідницької діяльності, представлено структуру і зміст потенціалу обдарованих дітей, схильних до дослідницької діяльності. Подано аналіз практики підтримки обдарованих дітей, схильних до дослідницької діяльності, у розвинених країнах, а також аналіз зарубіжного та вітчизняного освітнього законодавства щодо підтримки дослідницької діяльності учнів. Розкрито організаційно-педагогічні засади підтримки та розвитку обдарованих учнів, схильних до дослідницької діяльності, у загальноосвітніх закладах, а також окремі аспекти організації педагогічної підтримки обдарованих учнів у процесі опанування основ наукових знань. Представлено апробований методичний інструментарій відбору та підтримки обдарованих дітей, схильних до дослідницької діяльності, подано фрагменти дидактичних матеріалів для підготовки учнів до проведення дослідницького пошуку. Пропонується та
Автори роботи
Аксиненко О.І.
Волик В.В.
Волощук І.С.
Дунець В.Б.
Охріменко О.С.
Плахотник В.М.
Поліхун Наталія Іванівна
Постова К.Г.
Сіпко К.В.
Додано в НРАТ
2020-04-02
Підписка
Повідомити вам про надходження повного тексту?
Оновлено: 2025-12-26
