Інформація
Реєстраційний номер
0217U004160, 0115U003075 , Науково-дослідна робота
Назва роботи
Науково-методичне забезпечення навчання природознавства в старшій школі
Назва етапу роботи
Керівник роботи
Ільченко Віра Романівна,
Дата реєстрації
18-01-2017
Організація виконавець
Інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук України
Опис етапу
За 2016 рік співробітниками відділу: визначено й обґрунтовано принципи психолого-педагогічних умов інтеграції змісту компетентнісної моделі шкільної природничо-наукової освіти старшої школи; o розроблено: 1) методичний посібник для вчителів "Методика навчання природознавства в старшій школі" (авт. Ільченко В.Р., Гуз К.Ж., Ільченко О.Г., Гринюк О.С., Ляшенко А.Х.), що включає дидактичну систему забезпечення інтегрованого навчання для старшої школи, навчальне середовище під час вивчення інтегрованого курсу природознавства; особливості формування природничо-наукових понять; методи і форми навчання, специфічні для інтегрованого навчання природознавству; особливості методики викладання модулів інтегрованого курсу; 2) структуру та попередній варіант змісту модулів підручника "Природознавство-11"; o обґрунтовано сутність природничо-наукової компетентності як здатності учнів оперувати загальними закономірностями природи та експериментально доведено можливість оволодіння учнями такою компетентністю; o проведено формувальний та контрольний експерименти, експериментально перевірено ефективність курсу "Природознавство-11", його зорієнтованість на формування в учнів природничо-наукової картини світу, цілісності знань про природу, особистісно значимої системи знань - образу природи та природничо-наукової компетентності. Виявлено переваги і складності викладання змісту "Природознавства" в старшій школі учителями фізики, хімії, біології спільно за модульним підходом, під час якого модулі курсу викладаються послідовно (загально природничий, фізико-астрономічний, хімічний, біолого-екологічний), об'єднуються в цілісність на основі понять загально-природничого модуля - концепцій природознавства. У кінці 2015 - 2016 навчального року в експериментальних школах проводився зріз знань за допомогою тестово-текстового контролю, зміст якого відповідає чинним програмам з фізики, астрономії, хімії, біології та екології, затверджених МОН. Результати узагальнюючої контрольної роботи показали, що зміст всіх чотирьох модулів засвоїли на високому та достатньому рівнях 32-28% учнів, на середньому 49-50%. Потребують уточнення тексти модулів підручника. За результатами проведеного у 2016 році дослідження опубліковано 13 статей і 6 тез. Співробітники відділу брали активну участь у: 2 Міжнародних науково-практичних конференціях, 1 Міжнародній виставці, 2 Всеукраїнських науково-практичних конференціях, 1 круглому столі, організували і провели 1 Всеукраїнську науково-практичну конференцію з міжнародною участю.
Опис продукції
Автори роботи
Ільченко В. Р.
Ільченко О. Г.
Гринюк О. С.
Гуз К. Ж.
Ляшенко А. Х.
Додано в НРАТ
2020-04-02
Підписка
Повідомити вам про надходження повного тексту?
Оновлено: 2025-12-07
