Інформація
Реєстраційний номер
0219U000590, 0118U003351 , Науково-дослідна робота
Назва роботи
Особистісно-орієнтовані технології освіти дітей з порушеннями зору
Назва етапу роботи
Керівник роботи
Костенко Тетяна Миколаївна,
Дата реєстрації
08-02-2019
Організація виконавець
Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України
Опис етапу
Об'єкт дослідження: освітні технології для дітей з порушеннями зору. Мета роботи: дослідження: теоретично обґрунтувати та розробити особистісно-орієнтовані технології в освіті дітей з порушеннями зору дітей з порушеннями зору. Методи роботи: теоретичні: логіко-семантичний; системно-структурний, структурно-функціональний та структурно-логічний методи; методи аналізу та синтезу; методи класифікації; емпіричні: педагогічне спостереження, вивчення та аналіз педагогічного досвіду навчально-виховної, корекційно-розвивальної та лікувально-профілактичної роботи; анкетування учнів, педагогів, батьків, психотренінг, педагогічний експеримент; кількісний та якісний науковий аналіз, статистична обробка отриманих результатів. Визначено специфіку та відмінності від традиційного, предметно-орієнтованого навчання. Обгрунтовано визначення концептуального підходу до забезпечення комфортних та безпечних умов розвитку дитини з порушеннями зору в освітньому просторі, реалізації природних її потенціалів. Визначені та теоретично обґрунтовані особливості стандартизації змісту освіти дітей з порушеннями зору: формування мовленнєвої, математичної, екологічної, інформаційно-комунікаційної, культурної, компетентності в галузі природничих наук, техніки й технологій; громадянських та соціальних компетентностей, пов'язаних з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей, підприємливості та фінансової грамотності, формування інноваційності у дітей з порушеннями зору. Визначено та обґрунтовано принципи стандартизації змісту освіти дітей з порушеннями зору. Визначено напрямки корекційно-розвиткової роботи в процесі соціально-побутового орієнтування в спеціальних загальноосвітніх навчальних закладах для дітей з порушеннями зору та інклюзивних класах. Обґрунтовано і розроблено технологію педагогічної підтримки. Ключові слова: інклюзивне навчання, спеціальна освіта, діти з порушеннями зору, зміст освіти, інтеграція, корекція, реабілітація
Опис продукції
Інноваційні програми корекційно-розвиткової роботи розроблені для роботи психологів зі сліпими і слабозорими дітьми підготовчих - четвертих класів. Містять три блоки, спрямовані на розвиток та корекцію пізнавального, емоційно-вольового та особистісного розвитку. Кожен блок містить пояснювальну записку, діагностичний та корекційно-розвитковий компоненти. До кожної теми підібрано відповідні психологічні ігри та вправи. Представлена програма є варіативною. В залежності від специфіки групи та окремих дітей психолог самостійно розставляє кількість годин, може замінювати ігри та вправи, або використовувати додаткові.
Автори роботи
Васильєва Оксана Владиславівна
Гудим Ірина Миколаївна
Довгопола Катерина Станіславівна
Кобильченко Вадим Володимирович
Кондратенко Світлана Вікторівна
Костенко Тетяна Миколаївна
Легкий Олег Михайлович
Додано в НРАТ
2020-04-02
Підписка
Повідомити вам про надходження повного тексту?
Оновлено: 2025-12-07
