Інформація
Реєстраційний номер
0220U101431, 0119U100197 , Науково-дослідна робота
Назва роботи
Дидактичні засади навчання інтелектуально обдарованих учнів ліцею
Назва етапу роботи
Керівник роботи
Волощук Іван Степанович,
Дата реєстрації
11-02-2020
Організація виконавець
Інститут обдарованої дитини Національної академії педагогічних наук України
Опис етапу
На основі аналізу теоретичних засад і практики організації навчального процесу у закладах освіти для інтелектуально обдарованих учнів з’ясовано, що наукова освіта – це освітня парадигма, впровадження якої слугує необхідною умовою формування в учнів початкових знань про наукову діяльність, вироблення у них звички використовувати науковий метод пізнання у навчальній діяльності та повсякденному житті, однією з необхідних умов ефективного інтелектуального розвитку учнів та виховання у них низки психічних властивостей, необхідних для майбутньої професійної діяльності та функціонування у динамічному і важко передбачуваному соціумі, а також необхідно передбачає залучення учнів до розв`язування навчальних і реальних наукових задач доступного рівня складності. У процесі дослідження обґрунтовано, що у конструюванні змісту загальної середньої освіти наукового спрямування необхідно покласти в основу базові знання учнів про пошукову діяльність (творча діяльність, пов‘язана з аналізом наявних результатів вирішення проблем, їх систематизацією, узагальненням та одержанням нового знання); прикладне наукове дослідження (дослідження, спрямоване на одержання і використання нових знань для практичних цілей (створення нових або вдосконалення існуючих матеріалів, продуктів, пристроїв, методів, систем, технологій, пропозиції щодо вирішення актуальних науково-технічних та суспільних задач)); емпіричне наукове дослідження (розв`язування наукової задачі шляхом збору емпіричних даних, їх математичного опрацювання та логічної інтерпретації); діяльність з розроблення програмних продуктів (формалізоване представлення задачі, побудова алгоритму її розв`язування та вирішення її на одній з мов програмування); проектну діяльність (творча діяльність, пов`язана з генеруванням ідеї розв`язання технічної (у широкому сенсі) задачі та її графічним представленням); конструкторську діяльність (творча діяльність, пов’язана з розробленням конструкторської документації для виготовлення технічного об’єкта.
Опис продукції
Зокрема для учнів математично-інформаційного профілю пропонуються задачі на аналітичну формалізацію практичних задач, числові методи розв`язування прикладних задач та алгоритмізацію математично формалізованих задач і програмування; учні природничого профілю залучаються до дослідно-експериментальної та дослідно-технічної (технологічної) діяльності; учні технічно-технологічного профілю залучаються до технічно (технологічно) – дослідної, проектно-конструкторської та раціоналізаторської (винахідницької) діяльності.
Автори роботи
Додано в НРАТ
2020-04-02
Підписка
Повідомити вам про надходження повного тексту?
Оновлено: 2025-12-07
