Інформація
Реєстраційний номер
0220U101816, Науково-дослідна робота
Назва роботи
Теорія управління процесами формування компетентнісних і світоглядних якостей майбутнього учителя фізико-технологічного профілю
Керівник роботи
Атаманчук Петро Сергійович, Доктор педагогічних наук
Дата реєстрації
26-02-2020
Організація виконавець
Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
Опис
Проект спрямований на дослідження та розв’язання проблеми управління процесами формування компетентнісного та світоглядного становлення майбутнього учителя фізико-технологічного профілю. Відомо, що найвищому рівню фахової підготовки педагога відповідає сформованість його власного педагогічного кредо. Вимоги сучасної освітньої парадигми та Закону України «Про вищу освіту», орієнтують виконавців проекту на розробку, створення та обґрунтування наукової концепції, методології освітнього прогнозу й сценаріїв інноваційних технологій результативного навчання, що відповідатимуть світовому рівню підготовки фахівців із збереженням переваг національної системи формування професійних якостей педагога-фізика. Ідеологію проекту вибудовуємо на основі діалектичних принципів народної педагогіки, яка категорично не визнає феномену нездібності суб’єкта, але утверджує впевненість у тому, що в своєму житті кожен індивід є одночасно учителем і вічним учнем. В результаті реалізації проекту на освітній ринок подані такі продукти інтелектуальної діяльності: монографічні твори, навчальні та методичні посібники, результати дисертаційних досліджень, дидактичні матеріали і педагогічні засоби, програмні продукти, сценарії результативного професійного навчання, модель формування авторського педагогічного кредо фахівця тощо.
Опис продукції
Цінність очікуваних результатів для потреб розвитку країни та світового суспільства визначається зорінтованістю проекту на гарантоване забезпечення прогнозованих результатів навчання завдяки впровадженню інноваційних технологій управління процесами формування компетентнісних і світоглядних якостей майбутнього педагога. Результати проведеного дослідження доцільно використати під час підготовки та вдосконалення нових лекційних курсів та циклів лабораторних робіт (дисципліни «Формування компетентісно-світоглядних якостей майбутнього учителя фізики», «Методика і техніка навчального фізичного експерименту», «Методика навчання безпеки життєдіяльності» і ін.); для вдосконалення лекційних курсів та оновлення циклів лабораторних робіт. З метою забезпечення якості професійно-компетентнісної підготовки майбутніх учителів фізико-технологічних спеціальностей вдосконалення курсів дисциплін «Методика навчання фізики у старших класах», «Фізичний практикум з використанням лазерних засобів». За тематикою проекту виконані і підготовлені до захисту 51 дипломна робота студентів освітнього рівня «магістр» зі спеціальностей 014.08 Середня освіта (Фізика) та 015 Професійна освіта (Охорона праці).