Інформація
Реєстраційний номер
0220U101843, 0118U003361 , Науково-дослідна робота
Назва роботи
Методичні засади компетентнісно орієнтованої історичної та громадянської освіти в ліцеї
Назва етапу роботи
Керівник роботи
Ремех Тетяна Олексіївна, Кандидат педагогічних наук
Дата реєстрації
26-02-2020
Організація виконавець
Інститут педагогіки НАПН України
Опис етапу
У ході роботи: - розроблено методику проведення формувального експерименту з перевірки методичної моделі компетентнісно орієнтованого навчання учнів ліцею історії та громадянської освіти, розвитку критичного мислення учнів на уроках історії, навчання аспектам філософії учнів ліцею, роботи з джерелами на уроках історії; складено програми моніторингу перебігу експериментального навчання; сформульовані запитання анкет, інтерв’ю, тестів для учителів та учнів; - проведено анкетування й інтерв’ювання вчителів історії та громадянської освіти, учнів експериментальних освітніх закладів, опрацьовані дані; - презентовано засадничі положення дослідження в наукових статтях, тезах, у виступах на конференціях; - апробовано окремі розділи методичних посібників та практикуму на семінарах, майстернях для вчителів і студентів, курсах підвищення кваліфікації вчителів, конференціях тощо.
Опис продукції
Обґрунтовано необхідність внесення змін до всіх компонентів освітнього процесу: цільового, змістового, організаційно-процесуального, контрольно-оцінювального як фундаменту системного запровадження компетентнісно орієнтованого навчання учнів ліцею історії та громадянської освіти; висвітлено специфіку цілевизначення, зокрема розкрито, що: у ході проектування уроку вчителем має передбачати чітко викладені в дієсловах компетентнісні результати уроку (опрацювання теми, розділу); критеріями відбору навчального матеріалу є заявлені результати навчання, а його подання здійснюється через залучення учнів до опрацювання різних джерел інформації; організація навчання передбачає форми, методи і засоби навчання, які забезпечують мотивацію учнів, їхню постійну залученість до активної діяльності, зворотній зв'язок та формувальне оцінювання на окремих етапах уроку, встановлення позитивної психологічної атмосфери у класі; відбір способів оцінювання має враховувати зростання рівня компетентностей учнів через поєднання формувального та підсумкового оцінювання; визначено і обґрунтовано взаємозв’язки між розвитком критичного мислення учнів і використанням вчителем когнітивних таксономій ефективної методики запитування; розроблено методику використання запитань як важливого дидактичного інструменту вчителя історії та громадянської освіти.
Автори роботи
Гупан Нестор Миколайович
Кришмарел Вікторія Юріївна
Малієнко Юлія Борисівна
Мацейків Тетяна Іванівна
Мороз Ірина Володимирівна
Мороз Петро Володимирович
Пометун Олена Іванівна
Ремех Тетяна Олексіївна
Додано в НРАТ
2020-04-02
Підписка
Повідомити вам про надходження повного тексту?
Оновлено: 2025-12-07
